چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 18 مهر 1390 08:45 ق.ظ توسط hashemiye
OLE ERROR
�8 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
alipour
کاربر
کاربر

--
04 تیر 1390 10:29 ق.ظ

    یکی از مشتریان بعد از نصب برنامه روی windows xp service pack 2، اجرای admin  و نصب سرور نوسا؛در هنگام "نصب پایگاه حاوی تعاریف پایه سیستم" پیغام "OLE error 8011080" را دریافت می کند.

    برای حل این مشکل در command prompt دستورهای REGSVR32 OLEPRO32.DLL  وREGSVR32 OLEAUT32.DLL را به صورت جداگانه اجرا می کنیم.بعد از اجرای هر کدام از این دو دستور پیغام های "dllregister server in olepro32.dll succeed. و "dllregister server in oleaut32.dl" ظاهر می شوند.

    اگر مشکل با اجرای این دو دستور برطرف نشد باید windows  را به service pack3  ،upgrade کنیم.

     

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    04 تیر 1390 10:40 ق.ظ
    سلام

    ممنون از پست مفید شما

    جسارتا کد خطاهای OLE معمولا 8 رقم (یا رقم و حرف) هستند. اگر امکان بازبینی مجدد کد خطا وجود دارد (که شک دارم باقی مانده باشد) دوباره کد را مشاهده و اینجا ذکر فرمایید. استفاده از REGSRV32 برای رفع خطا نیز بسیار جالب بود - ممنون
    molaei
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    04 تیر 1390 11:27 ق.ظ
    خانم علیپور بابت مطلب مفیدتان تشکر می کنم.

    یک سوال داشتم:
    تا آنجا که بنده شنیده بودم (با اندکی جستجو هم از شنیده ام مطمئن شدم)، COM تکنولوژی جدید مایکروسافت و جایگزین OLE بوده است. و ظاهرا نرم افزارهای ما از COM استفاده می کنند. از طرف دیگر دستوری که خانم علیپور فرمودند، دو DLL مربوط به OLE را رجیستر می کند. پس عملا برنامه ما نیز در مراحل نصب از OLE استفاده می کند.
    این دو موضوع کمی گیج کننده شده است.
    جناب آقای مومنی، اگر یک توضیح مختصری (در حد سواد کم بنده) بفرمایید، بسیار سپاسگزارم.
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    04 تیر 1390 11:50 ق.ظ
    سلام

    تکنولوژی‌های مورد اشاره عملا در کنار یکدیگر استفاده می‌شوند - اگرچه این عبارت خیلی دقیق نیست، اما می‌توان به صورت غیردقیق گفت که COM به نوعی بر روی OLE پیاده شده است. به صورت مشخص ما در ارتباط به SQL Server از ADO استفاده می‌کنیم که یک فرآیند مبتنی بر COM و عملا به صورت ActiveX است. این در حالی است که SQL Server ابزاری به نام OLEDB برای ارتباط با خود در اختیار گذاشته است. عملا ADO همان OLEDB را به صورت Componentهایی در اختیار سیستم‌های کاربردی (من جمله سرور نوسا یا سیستم هدیه) قرار می‌دهد. این مسیر ادامه می‌یابد و مثلا روی COM، تکنولوژی DCOM درست می‌شود و در ادامه یک سری Component که با DCOM پیاده شده باشند در فضای COM+‎ نصب می‌شوند و در اختیار سایر سیستم‌ها قرار می‌گیرند.
    اینکه ما در مقطعی از ADO استفاده می‌کنیم باعث خواهد شد که از روشی که ADO برای اتصال به SQL Server استفاده می‌کند ایزوله شویم. اگر ADO در آینده از OLEDB استفاده نکند تاثیری در کار ما نخواهد داشت. ولی مادامیکه این اتفاق رخ نداده باشد ما کماکان با این موجود، به صورت غیرمستقیم وابسته خواهیم بود.

    امیدوارم توضیحاتم مفید بوده باشد
    molaei
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    04 تیر 1390 12:03 ب.ظ
    بسیار عالی و مفید بود.
    یک بار دیگر از هر دو عزیز تشکر می کنم.
    alipour
    کاربر
    کاربر

    --
    04 تیر 1390 02:00 ب.ظ
    سلام

    اقای مومنی من پیغام رو از روی گفته مشتری یادداشت کردم و  چند روزی از این جریان میگذره و مشکلشان حل شده بنابراین متاسفانه الان دسترسی ای به متن درست error ندارم.

    از شما و آقای مولایی بابت اطلاعات مفیدتان ممنونم.ممنون می شم اگر برای توضیحات بیشتر منبعی را معرفی کنید.
    molaei
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    04 تیر 1390 02:33 ب.ظ
    بنده از Wikipedia استفاده کردم. مطالب مفیدی از دو لینک زیر به دست آوردم.
    OLE
    COM

    هر چند برای فهم چنین متونی، پیش نیازهایی لازم است، که بنده به شخصه دارا نبودم.
    alipour
    کاربر
    کاربر

    --
    05 تیر 1390 08:56 ق.ظ

    ممنون از راهنماییتون

    hashemiye
    کاربر
    کاربر

    --
    18 مهر 1390 08:45 ق.ظ
    با سلام و عرض ادب
      یکی از مشتریان در ثبت برگه انبار خصوصا برگه خروج در انبار با پیغام "اعمال تغییرات در برنامه با خطا مواجه شد  OLE ERROR 802040E14 " روبرو می شود .
    هر دفعه بنده دستور بالا را اجرا می کنم و مشکل رفع می شود ولی دوباره با این پیغام مواجه می شوند . اگر امکان دارد بنده را راهنمایی کنید .
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.