چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 30 خرداد 1390 09:41 ق.ظ توسط Zarkesh
سوال درباره ماهیت حسابها
�2 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
istt
کاربر جدید
کاربر جدید

--
29 خرداد 1390 03:31 ب.ظ
    باسلام در مورد نرم افزار حسابداری شما : 1- قسمت ماهیت حساب ها حتماً باید این امکان را بگذارید تا یک حساب همانند بانک، صندوق، پیش پرداخت و ... هیچ وقت مانده بستانکار را نپذیرد. 2- سوال بعدی من در مورد گردش حسابها است، میدانیم که تمامی حسابها در انتهای سال جهت بسته شدن معکوس میشود یعنی حسابهای بدهکار، بستانکار و حسابهای بستانکار بدهکار میگردد پس لزوم وجود قسمتی که نگذارد یک حساب گردش بطور مثال بستانکار یا بدهکار داشته باشد چیست ؟ باتشکر
    molaei
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    29 خرداد 1390 03:52 ب.ظ
    سلام. به انجمن خوش آمدید.
    ابتدا جواب سوال دوم را می دهم: کنترلی که بروی گردش عملیات حساب ها صورت می گیرید، در هنگام تنظیم خودکار اسناد (مانند تنظیم اسناد اختتامیه و سود و زیان به طور خودکار) اعمال نمی شوند. و صرفا جهت کنترل کار کاربران در نظر گرفته شده است. هر چند نبودن چنین امکانی، موجب اعتراض گروهی دیگر می شد که خواستار این امکان بودند.

    اما در مورد کنترل مانده حساب ها در هنگام ثبت سند: مسلما وجود چنین امکانی خالی از لطف نخواهد یود. اما به چه قیمتی؟ در یک نرم افزار یکپارچه تحت شبکه، که با چهار نرم افزار (حسابداری - دریافت و پرداخت - انبار - فروش) و چندین نوع سند (عادی - افتتاحیه - اختتامیه - سود و زیان) و چندین وضعیت سند (پیش نویس - عملیاتی - تایید شده - نهایی شده) سر و کار داریم، آیا می توانیم به این سادگی در مورد مفهومی به نام مانده صحبت کنیم؟ از این مهم تر تکلیف مانده در مورد تفصیلی ها چه خواهد بود؟
    از این مهم تر، بحث اساسی استخراج مانده در زمان ثبت اسناد است. این به معنی افزودن یک بار زائد به سیستم در هنگام ثبت هر سند خواهد بود.
    در ضمن می توانید از گزارش تراز دلخواه آماری تلفیقی برای استخراج لیست مغایرت ها استفاده نمایید.

    سایر اساتید نیز عرایض بنده را تکمیل خواهند کرد.
    Zarkesh
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    30 خرداد 1390 09:41 ق.ظ
    ارسال توسط istt در 29 خرداد 1390 03:31 ب.ظ
    باسلام در مورد نرم افزار حسابداری شما : 1- قسمت ماهیت حساب ها حتماً باید این امکان را بگذارید تا یک حساب همانند بانک، صندوق، پیش پرداخت و ... هیچ وقت مانده بستانکار را نپذیرد. 


    با سلام
    طبق فرمایشات آقای مولایی شما نمی توانید هشداری برای مانده داشته باشید ولی می توانید درقسمت تدوین یک حساب برای گردشها ممانعت از ثبت ایجاد کنید و برای مانده ها نیز حالتی را انتخاب کنید که همانطور که آقای مولایی فرمودند در گزارشات آماری تلفیقی بتوانید مانده ها را مشاهده کنید.




    همانطور که در عکس ملاحظه می کنید اگر مثلا برای حساب بانک " مانده باید بدهکار باشد" را انتخاب کنیم در گزارشات آماری تلفیقی می توانیم مانده هایی از این حساب را که اشتباها بستانکار شده است مشاهده کنیم و یا اگر برای همان حساب " فقط گردش بدهکار قابل قبول است " را انتخاب کنیم آنگاه در زمان ثبت سند اگر بانک را بستانکار کنیم هشدار می دهد و اجازه ثبت نمی دهد.




     
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.