چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 29 دی 1390 08:30 ق.ظ توسط dadras
تخفیف به میزان کل مبلغ کالا
�15 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
dadras
کاربر با تجربه
کاربر با تجربه

--
24 خرداد 1390 09:17 ق.ظ
    با سلام
    شرکتی در راستای سیاستهای فروش خود به بعضی مشتریان کالایی را به صورت رایگان ارائه می نماید ، اما با توضیحات زیر :

    1- بسیار مطلوب است ارزش ریالی کالای هدیه داده شده در فاکتور قید شود .
    2- گاها این کالا به صورت مجزا در فاکتور قید می شود ( کالای دیگری در این فاکتور وجود ندارد ) .
    3- گاها این کالاها به همراه کالاهایی با ارزش ریالی کمتر در فاکتور قید می شود .

    با مفروضات فوق چند مورد پیش می آید .

    1- از آنجایی که نیاز است ارزش ریالی کالاها در فاکتور مشاهده شود پس استفاده از سطر جنبی ممکن نیست .
    2- اگر این کالا به صورت مجزا و  بدون هیچ کالای دیگری در فاکتور قید شود و با توجه به سطر فوق باید در سطر اصلی درج شود تا مبلغ داشته باشد و به همان میزان مبلغ نیز نمی توان به آن تخفیف داد به 1001 دلیل ( سطر حاصله مبلغ صفر دارد ،ما به ازاء هر فاکتور یک سند فروش وجود دارد و تنظیم سند فروش با مبلغ صفر میسر نیست ، عملا در سیستم فروش فاکتور به معنی بستانکاری حساب فروش است و بستانکاری با مبلغ صفر معنی ندارد و .... )
    3-کالاهای موجود در فاکتور که دارای ریال است مبلغی کمتر از ریالی که می خواهیم تخفیف بدهیم دارد و نتیجه اینکه تمام داستانهای مورد 2 مجدد صادق است .

    با توجه به موارد فوق تنها راهکاری که به نظر بنده میرسید این بود که :

    کالای مورد نظر را در فاکتور به مبلغ فروش a ریال درج نمایند و میزان تخفیف مستقیم  a-1  ریال را برای آن درج میکنیم و به صورت عادی ادامه کار فاکتور را انجام می دهیم و به حسابداری نیز ارسال می کنیم . در آخر هر ماه یا هر سال مانده های چند ریالی مربوط به مشتریان را که از همین فاکتورهای مورد بحث ناشی شده است در یک سند حسابداری صفر کرده و به حساب هزینه های بازاریابی و فروش یا چیزی شبیه این میبریم .

    نکته این که :
    تنظیم سند تحویل کالای هدیه در سیستم حسابداری و درگیر نشدن با سیستم فروش عملی نیست به دلایل زیر :
    الف : در سیستم فروش می خواهیم بدانیم به چه افرادی چه مقدار هدیه داده ایم و ...
    ب : نیاز است از موجودی کالای انبار در خصوص این هدیه کاسته شود و به حساب هزینه برده شود ( قیمت تمام شده انبار ) پس باید حواله انباری ما به ازاء این اتفاق مالی داشته باشیم .
    ج : قیمتی که می خواهیم به مشتری ارائه دهیم قیمت فروش است نه انبار .

    ودر آخر اینکه در شرکت مثال فوق بهای تخفیفات از میزان فروش کاسته می شود و ثبتی بابت تخفیفات مستقیم درج نمی شود و در نتیجه راه حلی که بنده پیشنهاد داده ام باعث ایجاد گردش بیهوده در سیستم حسابداری نمی شود .

    می خواستم بدانم راه حل بهتری داریم یا نه ؟
    saadat
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    24 خرداد 1390 11:08 ق.ظ
    با سلام و احترام خدمت همکار محترم جناب دادرس،
    به نظر بنده ابتدا باید بدانیم هدف از هدیه دادن یک کالا چیست؟ میدانیم که به هر حال هدیه یک هزینه است و این هزینه چه در قالب بهای تمام شده چه در قالب هزینه توزیع و فروش چه در قالب هزینه تبلیغات و حتی در قالب هزینه اداری تشکیلاتی در ثبتهای حسابداری منعکس میشود( گاها نیز انعکاس پیدا نمیکند) اگر کالا در پروسه کاری شرکت از انبار خارج میشود حتما بهای تمام شده دارد وبه همان بها باید به عنوان هزینه ای دیگر ثبت شود، یعنی گردشی در خود هزینها : از هزینه بهای تمام شده خارج و به هزینه توزیع و فروش انتقال داده میشود،
    بدین صورت که در ثبت انبار:
    بهای تمام شده کالای فروش رفته: بدهکار
    موجودی کالای ساخته شده/ آماده فروش: بستانکار
    .......................................................
    هنگام تحویل کالا به عنوان هدیه:

    هزینه توزیع و فروش / هزینه تبیلغات : بدهکار
    بهای تمام شده کالای فروش رفته : بستاکار:

    ...............................
    با ثبتهای بالا مانده بهای تمام شده صفر و هزینه توزیع و فروش دارای مانده بدهکار می شود. این هزینه می تواند تا پایان سال دارای مانده باشد، در انتها با با تعدیلات سود و زیان مانده آن صفر شود.
    .....................
    به نظر من برای کالاهای هدیه که میخواهیم مبلغ در فاکتور لحاظ شود ولی تاثیر در فروش و حسابهای دریافتنی از مشتری نداشته باشد الگوی فروش متفاوت تعریف میکنیم ، البته کل موارد بالا راهکاری بود که به ذهن من ،رسید لطفا دوستان صاحب نظر ، نظر دهند و ایرادات را بر طرف کنند.
    با تشکر.
    آموزش حسابداری با نگرش سیستمی Accplus.blog.ir
    molaei
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    24 خرداد 1390 02:04 ب.ظ
    با تشکر از جناب دادرس عزیز بابت به اشتراک گذاری تجربیات اینچنینی.

    اما در مورد سوال: به نظرم چون آنچه می خواهیم، با برخی از استانداردها و تعاریف همخوانی ندارد، نمی توانیم به دنبال راه کامل و بی نقصی بگردیم.
    اگر هدف فقط نمایش کالای هدیه به همراه مبلغ آن، در فاکتور فروش است، می توانیم در قسمت *مشخصات کالا* در سطر جنبی فاکتور، مبلغ آن را درج کنیم و در فرم چاپی ویرایش فاکتور هم می توانیم سطر جنبی را همراه مبلغش نمایش دهیم. که دو مشکل وجود خواهد داشت: ثبتی از بابت هدیه در سیستم حسابداری درج نخواهد شد (که البته فکر می کنم نیازی هم به درج سطر دیگری نیست. چون عملا ثبت مربوطه در انبار درج خواهد شد.) و مجبور هستیم از فرم ویرایش فاکتور فروش برای چاپ استفاده کنیم.

    راه جناب سعادت هم راه خوبی به نظر می رسد. فقط باید سطر آزادی به مبلغ فروش هدیه در قسمت طرف حساب ها درج کنیم، تا مبلغ هدیه تاثیری در بدهی مشتری نداشته باشد.
    البته ممکن است بتوانیم سطرهای مربوط به هدیه ها را بگونه ای فیلتر کنیم و با تعریف قوانین مکمل بهاء، سطری از نوع بدهکار و به مبلغ هدیه درج کنیم تا طرف حساب دریافتنی مخدوش نشود.
    Etemadi
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    24 خرداد 1390 02:09 ب.ظ
    سلام خدمت دوستان گرامی

    به نظر من ابتدا باید بدانیم کاربر قرار است از ثبتهائی که آقای سعادت فرمودند چگونه قرار است استفاده کند و در کل کاربر مشخص کند برای کالاهای اهدائی با شرایطی که می خواهد قیمت آنرا هم در فاکتور لحاظ کند چه ثبتی مورد نظرش است تا بتوانیم نظر خود را اعلام کنیم .

    در ضمن تا آنجا که بنده متوجه شدم نمی توان از الگوی فروش دیگری استفاده کرد چون همان کالائی که می فروشد و پول آنرا دریافت می کند در مواقعی هم همان کالا را هدیه می دهد . حتی در الگو به همین علتی که عرض کردم از امکان " نوع فروش " هم نمی توان اسفاده کرد .

    آقای دادرس لطفا موردی را که در مورد ثبتها عرض کردم بررسی و پاسخ بدهید .
    با تشکر
    saadat
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    24 خرداد 1390 02:20 ب.ظ
    با تشکر از توجه شما، آقای اعتمادی عزیز و( تبریک مجدد بابت هدیه آسمانی ، که نه در فاکتور می آید و نه خداوند بابت دادنش منتی سرتان میگذارد،)
    جناب اعتمادی قرار نیست که از ثبت من کاربرانی که سالیان سال حسابداری کردند و تجربیات چندین ساله دارند استفاده کنند ، اصلا در درست بودن ثبت نیز شبهه است، بنده صرفا نظر خود را دادم بخاطر همین گفتم دوستان اصلاح نمایند ونظر دهند، از شما با توجه به تجربه بالا و ارتباط با شرکتهای بزرگ خواهشمندم ثبتها را اصلاح نمایید، اینکه گفته شود درست است یا نیست ، مسئله را حل نمیکند.
    با تشکر.
    آموزش حسابداری با نگرش سیستمی Accplus.blog.ir
    molaei
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    24 خرداد 1390 02:25 ب.ظ
    بیشتر که فکر می کنم، می بینم فقط بخشی از پست قبلی ام، مورد قبول است.
    اگر واقعا این کالا یا خدمت هدیه است، پس قرار نیست در فاکتور هیچ ثبت ما به ازایی داشته باشد. هر آنچه هست، در برگه انبار هست و به مبلغ *بهای تمام شده هدیه*.

    پس بنده فقط یک راه به نظرم می رسد:
    *می توانیم در قسمت *مشخصات کالا* در سطر جنبی فاکتور، مبلغ آن را درج کنیم و در فرم چاپی ویرایش فاکتور هم می توانیم سطر جنبی را همراه مبلغش نمایش دهیم.*

    البته بنده هم به برادر بزرگم، اعتمادی عزیز، تولد این هدیه الهی را از صمیم قلب تبریک می گویم.
    Etemadi
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    24 خرداد 1390 03:06 ب.ظ
    با سلام خدمت دوستان عزیز و تشکر از محبتهای شما

    بنده هم نظر آقای مولائی را دارم و  به آقای دادرس هم اعلام کردم ولی قرار شد ایشان در پورتال پاسخ دهند و مرحله به مرحله پیش برویم .
    با تشکر
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    24 خرداد 1390 04:02 ب.ظ
    سلام

    دوستان عزیز، خیلی از این بحث تشکر می‌کنم. جناب اعتمادی، صمیمانه خدمت شما تبریک عرض می‌کنم.

    برخلاف نظر اکثر همکاران، مسئله مطرح شده به نظر بنده خیلی منطقی و حتی قابل پیش‌بینی است. حال زیاد روی عنوان "هدیه" مکث نکنیم و حالت‌های مشابه را لحاظ کنیم:

    1. شرکت ارائه خدمات اینترنتی اعلام می‌کند که با قرار داد 6 ماهه، ماهیانه 1 GB پهنای باند رایگان می‌دهد. این 1 GB در هر ماه فاکتور می‌شود و تمام بهای آن نیز به حسابی مشابه تخفیف برده می‌شود.

    2. خدمات گارانتی محصولات (مثلا خودرو) در نمایندگی‌ها عموما فاکتور می‌شوند ولی تمام بهای مزبور به حساب خدمات گارانتی (شبیه تخفیف) برده می‌شود.

    مثال‌های مشابهی هم می‌توان یافت که همگی از همین منطق پیروی می‌کنند.

    راه حل ساده‌ای که به نظر می‌رسد این است که از کسور برای کسر طرف حساب استفاده نمایید. تمام بها را می‌توانید به این ترتیب کسر نمایید. حسن این روش این است که برای سطر کسر مزبور می‌توانیم حساب مناسب (در نقش طرف حساب کالاها و خدمات رایگان) را بکار ببریم.

    در مورد تخفیف مستقیم، متاسفانه امکان صفر کردن کل بهای سطر را نداریم. آقای دادرس لطف کردند و 1001 دلیل برای این وضعیت فرض کردند ولی واقعیت این است که اگر ترتیبی دهیم که تخفیف مستقیم سطرها به حساب جداگانه برده شود، واقعا اشکالی هم ندارد که تمام بهای سطر را تخفیف بدهیم. البته تصور بفرمایید که این وضعیت را آزاد بگذاریم. آنگاه باید هر بار تنظیمات برگه فروش در "سند" را تغییر دهیم کنترل کنیم که از این سطرهای دارای بهای صفر نداشته باشیم. خلاصه شدنی است ولی داستان خواهد داشت. اما فکر کنم اگر این وضعیت هم آزاد بود، طرف حسابی که برای تخفیف لحاظ می‌کنیم، لزوما مطلوب ما نخواهد بود.


    اما داستان مهم دیگری را مطرح می‌کنم: فرض کنید فاکتور دلخواه را تنظیم کنیم و در عوض ترتیبی دهیم که مشتری بابت این فاکتور بدهکار نشود - این همان اثر هدیه یا گارانتی بودن کالاهای فاکتور شده را خواهد داشت. اگر نه لطفا نقطه نظرات را بفرمایید. در این شرایط حتی می‌توانیم هر مقدار از کل بهای فاکتور را که خواستیم هدیه فرض کنیم و به این منظور کافی است در طرف حسابها از سطر آزاد استفاده نمایید. حسابی هم که در آن درج می‌شود، همان حساب هزینه فروش یا گارانتی یا مانند آن خواهد بود.

    منتظر ادامه نظرات دوستان هستم

    ارادت
    molaei
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    24 خرداد 1390 04:32 ب.ظ
    جناب آقای مومنی، ممنون از توضیحات کامل شما.
    البته جای خود صاحب سوال خالی است تا ببیند کدام راهکار برایش کارآیی بیشتری دارد.

    اما چند نکته:
    در مورد 1: آیا آن شرکت خدمات اینترنتی، هر ماهه مبلغ مربوط به آن 1 گیگابایت را، به عنوان درآمد حاصل از فروش شناسایی می کنند؟
    در مورد 2: آیا در مورد گارانتی محصولات، منظور شما از ثبت مربوط، در زمان فروش خودرو است یا در زمان ارائه خدمات گارانتی؟ که جسارتا به نظرم در هر دو صورت، این مورد، مشابه سوال مطرح شده نخواهد بود. زیرا در زمان ارائه خدمات گارانتی، درآمد شناسایی می شود. اما طرف بدهکار بجای مشتری، شخص دیگری خواهد بود.
    در مجموع بیشتر با سطر اصلی مربوط به هدیه مشکل دارم.
    از طرف دیگر، مگر نه اینکه مبلغی که به حساب هزینه یا تخفیف یا ... برده می شود، باید به اندازه بهای تمام شده (بهای خروجی انبار) باشد. این مبلغ و ثبت مربوط هم که در انبار درج می شود. پس اگر بیاییم و این کالای هدیه را اینبار در سطر اصلی فروش و با مبلغ فروش درج کنیم، دو سطر سند حاصل از آن، به چه صورت خواهد بود؟
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    24 خرداد 1390 05:01 ب.ظ
    سلام

    اصولا بحث بر سر مواردی است که درآمد شناسایی می‌شود ولی طرف حساب، تحویل گیرنده نیست (یا من چنین فرض کرده‌ام). خواه هدیه باشد، خواه خدمات اینترنتی و خواه گارانتی. به هر حال همانطور که گفتم زیاد روی عنوان "هدیه" توقف نکنید و فرض کلی را داشته باشیم.

    در پاسخ طرف دیگر، یک هزینه تمام شده هدیه داریم و یک داستان هزینه فروش هدیه. فرض کنید ما یک کالا یا حتی خدمتی را به عنوان هدیه به شخصی می‌دهیم. سیاست شرکت هم درست یا غلط این باشد که هدیه به بهای فروش به حساب هزینه‌های توزیع و فروش منظور شود. در مورد خدمت که اصولا خروج از انبار و بهای تمام شده نداریم با فرضی که ما انجام دادیم می‌توان طرف حساب سطر فاکتور شده را به حساب هزینه‌‌های توزیع و فروش برد. در مورد کالا هم یک بدهکار به عنوان بهای تمام شده کالای هدیه داده شده داریم (در این شرایط درست مثل بهای تمام شده کالای فروخته شده و مثلا با تفصیلی مرکز هزینه توزیع و فروش) و یک بدهکار دیگر هم بابت بهای فروش کالای هدیه داده شده خواهیم داشت. اینکه این دو عدد با هم چگونه پاس می‌شوند و سایر ثبت‌های لازم در این داستان نیز درست همانند بهای تمام شده کالای فروخته شده خواهد بود. یعنی در نهایت بهای تمام شده کالای خارج شده از انبار مثلا به حساب کالای فروخته شده برده می‌شود ولی هزینه هدیه به بهای فروش به حساب هزینه‌های توزیع و فروش برده می‌شود.

    البته من اصولا کاربرد این داستان در مورد هدیه را نمی‌دانم - در سایر موارد به نظرم بی‌اشکال است و البته جدا از کاربرد و فقط روی کاغذ، تفاوتی با هدیه احساس نمی‌کنم. شما هم لطفا این هدیه بودن داستان را لحاظ نکنید و سعی کنیم مسئله را به صورت نظری ببینیم.

    ارادت
    molaei
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    24 خرداد 1390 05:26 ب.ظ
    ارسال توسط dadras در 24 خرداد 1390 09:17 ق.ظ
    ب : نیاز است از موجودی کالای انبار در خصوص این هدیه کاسته شود و به حساب هزینه برده شود ( قیمت تمام شده انبار ) پس باید حواله انباری ما به ازاء این اتفاق مالی داشته باشیم .
    ج : قیمتی که می خواهیم به مشتری ارائه دهیم قیمت فروش است نه انبار .


    جناب آقای مومنی عزیز، برداشت بنده از بند ب این بود: ما دقیقا به مبلغ بهای تمام شده هدیه (یا هر نام مشابه دیگری) به حساب هزینه منظور خواهیم کرد. پس ثبت مربوطه اینگونه خواهد بود:
    هزینه (تخفیف - اشانتیون - ...) بد
                           موجودی کالا بس

    پس عملا ثبتی برای فروش هدیه باقی نمی ماند. اما در مورد بند ج: قرار است بهای فروش را به کاربر نمایش دهیم. که برای این منظور همان راه اول (مثلا مشخصات کالا) به نظرم بد نیست.

    اما در موردی که شما فرمودید، همه چیزش را قبول دارم و کاملا برایم روشن شد. فقط چیزی که باقی مانده: شما به دو سطر بدهکار اشاره فرمودید. یکی برای انبار و دیگری برای فروش. یک بستانکار هم برای انبار خواهیم داشت که کاملا مشخص است. می ماند بستانکار مربوط به فاکتور (فروش). این قسمت همان علامت سوالی است که درکش نمی کنم:
    انبار:
    بهای تمام شده کالای فروش رفته    بد
       موحودی کالا    بس
    فروش:
    هزینه (تخفیف - اشانتیون - ...) بد
         ؟؟؟؟؟ بس

    بسیار ممنون از بابت وقتی که می گذارید. برای من که بحث مفیدی است.
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    24 خرداد 1390 06:46 ب.ظ
    سلام

    برداشت من از بند ب مطلب جناب دادرس این بود که حتما باید برگه خروج انبار تنظیم شود. واضح است که هر کالای خارج شده از انبار حتما به بهای تمام شده در طرف حساب منظور خواهد شد.

    در مورد قسمت دوم مجددا عرض می‌کنم، به خدا منظور من اصولا هدیه نیست؛ "فروش" مواردی است که طرف حساب آن مشتری نباشد. اگر شما یا جناب دادرس بفرمایید که خیر منظور همان هدیه است و قرار است کار نشدنی انجام شود و ... اصلا حرفی باقی نمی‌ماند. در این شرایط، روی کاغذ می‌توان فرض کرد که هدایایی که به این صورت داده می‌شوند در آمار فروش قرار دارند و طرف حساب آنها نیز هزینه توزیع و فروش است. واضح است که در این حالت بستانکار مورد سوال همان حساب (و تفصیلی) فروشی است که از الگوی عملیات مالی فروش کالاها و خدمات ناشی می‌شود.

    ارادت
    molaei
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    25 خرداد 1390 08:38 ق.ظ
    ارسال توسط momeni در 24 خرداد 1390 06:46 ب.ظ
    منظور من اصولا هدیه نیست؛ "فروش" مواردی است که طرف حساب آن مشتری نباشد. اگر شما یا جناب دادرس بفرمایید که خیر منظور همان هدیه است و قرار است کار نشدنی انجام شود و ... اصلا حرفی باقی نمی‌ماند.  


    اگر چنین است (فروش چیزی که طرف حسابش مشتری نباشد) کاملا حق با شماست.
    نتیجه داستان هم به نظر آقای دادرس بستگی دارد.

    در هر صورت بحث مفیدی بود. سپاسگزارم.
    dadras
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    05 تیر 1390 08:34 ق.ظ
    سلام خدمت دوستان و عرض پوزش بابت تاخیر به وجود آمده از جانب بنده :

    در خصوص اینکه کالای هدیه از انبار خارج شده و قیمت تمام شده دارد و این قیمت تمام شده به هزینه های توزیع و فروش برده میشود من هم موافقم و فکر کنم وقعا می خواهیم همین اتفاق بیفتد . در خصوص راهکار همان توضیح آقای مولایی که در مشخصات کالا درج نماییم شاید ساده ترین راه باشد .
    هر چند راه حل جناب مومنی بسیار علمی تر و فنی تر بود اما با توجه به بودن 4 % مالیات در جمع انتهای فاکتور و لزوم استفاده از مبحث مراجع بها و ... فکر کنم قدری پیچیده باشد .
    ( اگر من درست متوجه شده باشم )
    ممنون از همه دوستان
    ar2170
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    28 دی 1390 08:38 ب.ظ
    با سلام خدمت كارشناسان محترم نوسا
    با عرض پوزش از محضر شما دوستان ، بحث هدیه کالاهای شرکت در قالب فاکتور فروش به دلیل اینکه بازای هر فاکتور میبایستی یک یا چند حواله انبار مرتبط وجود داشته باشد و میزان فروش یک شرکت به لحاظ تعدادی و ریالی با بهای تمام شده اخذ شده از حواله انبارهای صادره مقایسه میگردد ، گنجاندن کالای هدیه در نوع خروج کالا طی حواله به نظر بنده صحیح نیست .
    اما راهکاری که میتوان استفاده نمود ایجاد یک نوع از خروج کالا ( به فرض سایرخروج بابت هدیه ) که طرف حساب آن در سیستم انبار بصورت دستی با هزینه های آگهی و تبلیغات مرتبط شود می باشد .
    در این صورت درصورت حسابرسی تعدای / ریالی فروش کالاها از سیستم فروش میتوان تنها با اخذ گزارش از حواله های صادره بابت فروش کالا و نه کلیه حواله های خروجی به گزارشی صحیح از میزان فروش شرکت دست یافت . و برای داشتن مبلغ و تعداد هدایا نیز تنها با گزارشهای ماخوذه از نوع سایرخروج بابت هدیه ، اقدام نمود .
    با تشکر - محمدی
    dadras
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    29 دی 1390 08:30 ق.ظ
    ضمن عرض سلام خدمت جنای محمدی

    دوست عزیز ، صورت سوال در اولین پست بیان شده است .می خواهیم با شرایط فوق خود را هماهنگ کنیم ، حتما در سیستم فروش و انبار نوسا خروجهایی که بابت هدیه در سیستم چه به صورت دستی و چه به صورت اتوماتیک درج می شوند رخدادی متفاوت از خروجهایی دارند که بابت فروش انجام می شوند .
    برای کالاهای هدیه هم در در زمان ورود به سیستم انبار رسید تنظیم شده است و حتما در زمان خروج نیز برای آنها حواله باید تنظیم شود . این اتفاق در سیستم نوسا با رخداد خاص مربوط به کالای هدیه درج می شود و بحث طرف حسابی که برای این رخداد بیان فرمودید متین و در سیستم جاری است .

    بحث بر سر این بود که در شرکت فوق ،برای کالاهای هدیه می خواستند قیمتی درج کنند که این قیمت با بهای تمام شده کالای هدیه ( خروجی ریالی سیستم انبار ) متفاوت بود و همان قیمت فروش کالا است و این قیمت هم به حساب بدهکاری مشتری برده نشود .

    فرمایشات شما متین است و روال معمول را دنبال می کند ، اما نیاز شرکت فوق قدری با فرمایشات جنابعالی تفاوت داشت .

    موفق باشید .
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.