چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 18 خرداد 1390 03:56 ب.ظ توسط sajjadi
چکهای دریافتنی متناظر با فاکتور فروش
�1 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
saadat
کاربر پیشرفته
کاربر پیشرفته

--
18 خرداد 1390 02:47 ب.ظ
    با سلام .

     میخواهم چکهای دریافتنی متناظر  با فاکتور فروش  مشتری خاصی را ببینم ؛ چه راهکارهایی پیشنهاد میکنید؟

    1-میدانیم که فصل مشترک بین فروش و دریافت پرداخت ، حسابهای دریافتنی است، پس اگر اصولی کار کنیم ، ساده ترین راه ، استفاده از  تفکیک عملیات یک تفضیلی به حسابها((( بصورت گروه بندی))) محدود به حسابهای دریافتنی  و تفضیلی مشتری مذکور می باشد.



    2- استفاده از تراز حسابها با شرط تفصیلی دلخواه، در این حالت کلیه حسابهای درگیر با مشتری  برای ما نمایش داده میشود، معمولا و عرفا  مشتری های ما باید در چند حساب محدود گردش داشته باشند، پس ازظهور حسابهای متناظر، حسابی  راکه چکهای مربوطه در آن گردش دارند را اختیارکرده ، کلیک راست نموده وگزینه تفکیک حساب به مدارک را انتخاب میکنیم،  چکهای دریافتنی  به تفکیک در اختیار ما قرار میگیرد.












    3- اما حالتی دیگر این است که کاربر نیازمند این می باشد که نظیر به نظیر چکهای متناظر با هر فاکتور را  ببیند و اگر احیانا بابت فاکتوری خاص پول واریز نشده باشد آنرا پیگیری کند ، دراین حالت به نظر میرسد  استفاده از منوی تصفیه خالی از لطف نباشد،بدین شکل که برای هر سطر طرف حساب دریافتنی در فاکتور فروش یک شماره عطف در نظر میگیریم ، همان شماره عطف را هنگام دریافت و پرداخت در سطر مربوطه لحاظ میکنیم،شماره موکد رادر تصفیه خودکار شماره عطف اختیار میکنیم ، سپس بصورت اتوماتیک مغایرت میگیریم.





    ...............................
    در حالت دوم برای گزارش گیری بهتر  تفصیلی 4 حساب فروش  به مشتری اختصاص  یافته است و حالت تگ دارد،
    ...................................................................................
    ...................................................................................
    از دوستان خواهشمند است راهکار های دیگری که به ذهنشان میرسند را ارائه نمایند،و اشکالات ، محدودیت ها ی موارد بالا را بیان نمایید.

    با تشکر.

    آموزش حسابداری با نگرش سیستمی Accplus.blog.ir
    sajjadi
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    18 خرداد 1390 03:56 ب.ظ

    با سلام و احترام
    در ابتدا از شما به خاطر مطرح نمودن موضوعات بسيار کاربردي، ممنونم

    در مورد روش دوم: در اين جمله "استفاده از تراز حسابها با شرط تفصيلي دلخواه" آيا منظور شما، شرط گذاشتن بر روي تفصيلي مشتري است؟ در اين صورت بايد براي حساب چک‌هاي دريافتني، تفصيلي مشتري را نيز درج کرده باشيم؟

    حال اگر به جاي زدن کد تفصيلي مشتري براي حساب چک‌هاي دريافتني، کد تفصيلي شخص را به چک‌هايش بدهيم، بعد از گرفتن گزارش تفکيک حساب به مدارک (سرجمع)، مي‌توانيم به تنظيمات گزارش مراجعه نموده و شرط تفصيلي مدرک را بگذاريم، تا فقط چک‌هاي همان مشتري در گزارش نمايش داده شود. البته اگر اشتباه نکنم، ليست چک‌هايي که در نهايت نمايش داده مي‌شود، چک‌هاي وصول نشده است و در اين گزارش، همه چکهاي دريافت شده (پاس شده و نشده) بابت مثلا يک فاکتور را نخواهيم داشت.

    ببخشيد تصوير گذاشته شده براي روش دوم، گزارش گره‌بندي را نشان مي‌دهد. ولي تصوير قبلي انتخاب گزينه تفکيک حساب به مدارک (سرجمع) را نشان مي‌دهد!
    همچنين جمله "در حالت دوم برای گزارش گیری بهتر تفصیلی 4 حساب فروش به مشتری اختصاص یافته است و حالت تگ دارد" را متوجه نشدم. گزارش که از حساب چک‌هاي دريافتي گرفته شده!

    ولي در مجموع را حل سوم کاربرد بيشتري دارد.

    با تشکر بسيار

    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.