چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 10 خرداد 1390 10:32 ق.ظ توسط Zarkesh
ادغام اسناد
�11 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
Zarkesh
کاربر با تجربه
کاربر با تجربه

--
08 خرداد 1390 03:50 ب.ظ
    با سلام
    تا به حال در چند مورد مشاهده شده است که کاربران تقاضای این امکان را داشتند که بتوانند در برنامه به نحوی اسناد را ادغام کنند!
    در این مورد به کاربر پیشنهاد می شود که با استفاده از امکان ctrl + i سندهای مورد نظر را در یک سند جدید کپی کرده و بعد از ثبت این سند سندهای قبلی را پاک کنند.
    از دید کاربران این کار زمانبر می باشد

    می خواستم بدونم پیشنهادی برای این نیاز کاربران وجود داره؟
    با تشکر

    molaei
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    08 خرداد 1390 04:05 ب.ظ
    اصلی ترین مطلب، هدف کاربر از انجام این کار است.
    در هر صورت یکی از راه ها، استفاده از امکان تنظیم اسناد اختتامیه و سود و زیان --- سند دلخواه پر شده با تراز ---- استفاده از گردش عملیات است.
    البته با این روش هم باید اسناد اولیه را حذف کنند.

    ضمنا، همان Crtl+I امکان بسیار خوبی است و چندان هم زمانبر نیست.
    Zarkesh
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    08 خرداد 1390 04:16 ب.ظ
    برای مثال
    کاربر در 5 روز مختلف 5 سند متفاوت ثبت کرده اند و در روز ششم می خواهند همه این 5 سند را در یم سند ادغام کنند به دو دلیل
    1- اینکه تعداد کل اسنادشان کاهش یابد
    2- اینکه سطرهای دفتر روزنامه شان کاهش یابد

    لازم به ذکر است که غیر از مواردی که شما فرمودید به کاربر حالت ذخیره پیش نویس و سرجمع سند نیز توضیح داده شد ولی ایشان و کاربران مشابه احتیاج به امکانی دارند که برنامه اتوماتیک این کار را انجام دهد
    molaei
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    08 خرداد 1390 04:33 ب.ظ
    قضیه جالب تر شد:
    ممکن است بگویید کاربر در یک روز 5 سند تنظیم کرده و حال می خواهد این اسناد را ادغام کند. این قابل قبول است. اما ادغام 5 سند که متعلق به 5 تاریخ مختلف است، چندان کار صحیحی به نظر نمی رسد.
    ثانیا، مگر تعداد سطرهای دفتر روزنامه، فقط به تعداد اسناد بستگی دارد؟ (البته کم کردن تعداد اسناد، تعداد سطرها کاهش می دهد، اما مطلب اصلی تعداد رخدادهاست.)

    در هر صورت، در یک سیستم مالی مدون، هر سند برای خودش پیش زمینه و پس زمینه های متفاوتی دارد. (مانند اسناد ضمیمه سند - دستور پرداخت - درخواست خرید - پیش فاکتور و ...) پس حذف یک سند، و ادغام آن با اسناد دیگر، آنقدرها هم کار ساده و صحیحی نیست. اگر آن مشتری عزیز، کمی در مورد بحث ارتباط سایر سیستم ها با سیستم مالی - بحث بایگانی اسناد - بحث پیگیری اسناد و ... کمی با دقت تر بیندیشد، به ساده و صحیح نبودن این امکان بیشتر پی می برد.
    saadat
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    08 خرداد 1390 04:50 ب.ظ
    با تشکر از شما همکار محترم بابت مطرح کردن این مسئله و ذکر مثال در رابطه با این مطلب، روشهای زیادی برای این موضوع موجود است که دومورد پارکربرد آن را جناب مولایی توضیح دادند ، اما روش ساده تری نیز وجود دارد ، شما میتوانید یک گزارش از خلاصه اسناد مد نظر خود گرفته با کمک دکمه shift همه سطرها را انتخاب نموده ، یک سند جدید نیز به تاریخ دلخواه باز نمایید، سپس با استفاده از امکان drag & drop که در سیستم تعبیه شده کلیه سطرها را به سند مذکور انتقال دهید ، سپس سند های قبلی را پاک نمایید،
    البته، نکته بسیار مهم این است که هدف کاربر از ادغام چندین سند چیست، آیا حذف چند سند در تاریخ های مختلف و انتقال آن به یک سند در یک تاریخ ،کاری است قانونی؟
    آموزش حسابداری با نگرش سیستمی Accplus.blog.ir
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    08 خرداد 1390 05:24 ب.ظ
    سلام

    از دوستان بسیار تشکر می‌کنم. جناب مولایی کاملا درست می‌فرمایید - جناب سعادت راه حل بسیار جالبی بود.

    ارادت
    sajjadi
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    09 خرداد 1390 09:35 ق.ظ

    با سلام و احترام

    در روشي که آقاي سعادت گفتند مبالغ، معکوس هم مي‌شود که با توجه به برداشت من از سوال، اين اتفاق، مورد درخواست کاربر نيست. پس بعد از يکي کردن چند سند به اين روش، بايد با همان Ctrl+i، مبالغ سند ايجاد شده را معکوس نمود.

    با تشکر

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    09 خرداد 1390 11:11 ق.ظ
    سلام

    خیر، لزوما معکوس نمی‌شوند

    در Drag and drop نوسا همانند روش استاندارد Windows یک رفتار پیش فرض وجود دارد و یک رفتار قابل انتخاب. اگر از کلید سمت راست mouse برای آغاز drag استفاده کنید، پس از drop، با گزینه‌هایی برای افزودن رخدادها با مبالغ معکوس یا با حفظ علامت مبالغ مواجه خواهید شد.
    sajjadi
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    09 خرداد 1390 11:45 ق.ظ

    با سلام و احترام

    حق با شماست، از اين امکان اطلاع نداشتم. فوق‌العاده جالب بود.

    با تشکر

    kayalha
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    09 خرداد 1390 11:50 ق.ظ
    سلام
    جالب بود من هم نمی دانستم که این امکان وجود دارد. فوق العاده بود

    ممنون
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    09 خرداد 1390 11:56 ق.ظ
    سلام

    شرمنده، از ابتدا در مستنداتی که برای نسخه 300 آماده کرده بودیم یادآوری این مورد فراموش شده بود.

    ارادت
    Zarkesh
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    10 خرداد 1390 10:32 ق.ظ
    با سلام
    ممنون از راهنمایی های همه دوستان. روش آقای سعادت خیلی خوب بود حتما برای این مشتری و سایر مشتریانی که این مشکل را دارند استفاده می کنم. در مورد صحبت آقای مولایی که فرمودند ادغام چند سند که تاریخ ثبتشان روزهای مختلف هست باید عرض کنم من هم موافقم که از دید حسابداری جالب نیست ولی  با توجه به صحبت های کاربران فکر می کنم اینکار ییشتر برای کم کردن تعداد سندها مورد نظرشان است
    در کل از همه بابت پاسخهای مفیدتون ممنون

    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.