چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 21 شهریور 1400 10:33 ق.ظ توسط f.rabiezadeh
گزارش از طرف حساب های برگه های هزینه
�3 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
mahanairport
کاربر
کاربر

--
30 آذر 1398 02:27 ب.ظ
    با سلام و خسته نباشید
    حساب تنخواه در بعضی از برگه های هزینه به عنوان طرف حساب اختصاصی و در بعضی دیگر به عنوان طرف حساب عمومی استفاده شده است .
    چگونه میتوان گزارشی از رخدادهای هزینه سند نشده تهیه کرد که طرف حساب آنها حساب تنخواه با تفصیلی خاص باشد؟
    (در سطرهای برگه های هزینه تفصیلی طرف بستانکار پر نشده است)
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    30 آذر 1398 04:17 ب.ظ
    سلام

    فرآیند تشخیص و تخصیص طرف حسابهای نهایی برای سطرهای برگه‌های هزینه در حین تنظیم سند از روی برگه‌های هزینه انجام می‌شود. همانطور که مستحضر هستید طرف حساب‌ها تنوع قابل ملاحظه‌ای دارند (از بستانکار هزینه‌ها تا بستانکار مالیات تکلیفی). این تنوع در طرف حساب‌های عمومی از تفاوت واحد‌های پول (ارز) نیز ممکن است متاثر شوند. چنین فرض کرده‌ایم که اطلاعات مورد نیاز، مستقل از اینکه سطرهای برگه هزینه به چه صورتی تنظیم و ساماندهی شده باشند، در نهایت و پس از سند شدن از سیستم مالی قابل دریافت هستند.

    اما در اینجا خواسته‌ی شما به رخدادهای هزینه‌ی سند نشده مربوط است.

    برای اینکه بتوانیم چنین گزارشی را تهیه کنیم نیاز به پیش‌بینی طرف حساب رخدادهای هزینه (پس از سند شدن) داریم. مثلا فیلدهایی جدیدی چون طرف حساب "واقعی یا نهایی" رخداد هزینه (به تفکیک انواع طرف حساب) لازم داریم. با اعمال شرط برروی این فیلدهای جدید، به احتمال زیاد، گزارش مورد نظر شما قابل ارائه خواهد بود. روش دقیق بدست آوردن این فیلدها پس از بررسی‌های بیشتر معلوم می‌شود اما فعلا پیش‌بینی می‌کنیم که باید

    1) به اختصاصی یا عمومی بودن هر طرف حساب در رخداد هزینه توجه کنیم
    2) اگر اختصاصی بودند، همان طرف حسابی که در رخداد درج شده است، "واقعی یا نهایی" است.
    3) اگر عمومی بودند باید به واحد پول (ارز) و همچنین نوع طرف حساب مورد نظر توجه کنیم و تلاش کنیم تا طرف حساب عمومی مطابق با رخداد را از بین طرف حساب‌های عمومی برگه‌ی هزینه‌ای که رخداد در آن درج شده است پیدا کنیم. یافته همان طرف حساب "واقعی یا نهایی" خواهد بود.

    اگر گزارشی حاوی این فیلدهای جدید داشته باشیم احتمالا با تنظیم شرایط مناسب (یا تغییر در پارامترها) می‌توانیم به نتیجه‌ی مورد نظر برسیم.

    مسئله را حتما با دقت بیشتر مجددا بررسی خواهیم کرد - به احتمال زیاد استخراج اطلاعات به روش حداقلی‌ای که در بالا گفته شد گزارش را بسیار کند خواهد کرد - شاید بتوانیم روشی را بکار ببریم که اضافه کردن فیلدهای مزبور، در صورتی که در فرم گزارش یا در شرایط و پارامترها درخواست نشده باشند سربار کمتری بر گزارش داشته باشند. اگر همه چیز درست باشد و مشکل پیش‌بینی نشده‌ای رخ ندهد حتما این امکان را به نسخه‌های بعدی (احتمالا دومین نسخه‌ی آتی) اضافه خواهیم کرد.

    ارادت
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    16 بهمن 1398 12:02 ب.ظ
    سلام

    به همان صورتی که در مطلب قبلی عنوان کردم پیاده‌سازی شد و در ویرایش بعدی ارائه خواهد شد.

    ارادت
    f.rabiezadeh
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    21 شهریور 1400 10:33 ق.ظ

    با عرض سلام و ادب

    کاربر محترم درخواست مطرح شده از سمت شما در ویرایش نسخه 9.02 به نرم افزار اضافه شده است ، به این صورت که در فهرست رخدادهای هزینه یک پارامتر جدید به نام "طرف حساب رخدادها" با دو گزینه "اختصاصی" و "نهایی (عمومی یا اختصاصی)" پیاده‌سازی شده است. این پارامتر در محاوره ابتدایی گزارش، در صفحه "محتوی" قابل تنظیم است. یادآوری می‌کنیم که هر رخداد هزینه 4 طرف حساب دارد: بستانکار، بدهکار مالیات بر ارزش افزوده، بدهکار عوارض و بستانکار مالیات تکلیفی. هر یک از این طرف حساب‌ها ممکن است اختصاصی یا عمومی باشند. طرف حساب‌های اختصاصی در همان رخداد هزینه تعیین می‌شوند. طرف حساب‌های عمومی به صورت جداگانه در کل برگه (برای همه رخدادهایی که طرف حساب عمومی دارند) تعیین می‌شود. طرف حساب‌های عمومی به تفکیک واحد پول (ارز) تعیین می‌شوند. تا پیش از این در فهرست رخدادهای هزینه فقط طرف حساب‌های اختصاصی قابل ارائه بودند. کاربرد مالی حساب و تفصیلی‌ها نیز فقط در طرف حساب اختصاصی قابل بررسی بودند. همچنین تنظیم شرایط فقط برروی حساب و تفصیلی‌ها (و سایر مشخصات) طرف حساب‌های اختصاصی میسر بود. با استفاده از این پارامتر جدید – طرف حساب رخدادها = نهایی (عمومی یا اختصاصی) – آنچه به عنوان هر یک از 4 نوع طرف حساب در گزارش بازنمایی می‌شود، حسب مورد و بسته به مشخصات هر رخداد، از اطلاعات اختصاصی رخداد یا اطلاعات عمومی برگه بدست می‌آید. این پارامتر در بررسی کاربرد حساب و تفصیلی‌ها و شرایط هم تاثیر می‌گذارد. به این ترتیب، مثلا می‌توانیم فهرست هزینه‌هایی که به یک طرف حساب به خصوص (ترکیب حساب و تفصیلی) برده شده‌اند را، مستقل از عمومی یا اختصاصی بودن طرف حساب، بدست آوریم.

    همچنین جهت مطالعه امکانات نسخه9.02 میتوانید از لینک امکانات جدید در نسخه 9.02 (902) نرم‌افزار مالی یکپارچه نوسا استفاده نمایید. به علاوه برای مطالعه امکانات اضافه شده در باقی نسخ نرم افزار از لینک امکانات پیاده سازی شده در هر نسخه از نرم‌افزار استفاده فرمایید.

    با تشکر

    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.