چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 17 اردیبهشت 1398 01:38 ب.ظ توسط momeni
فروش کالای امانی
�3 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
Hezar
کاربر جدید
کاربر جدید

--
17 اردیبهشت 1398 09:16 ق.ظ
    سلام و خسته نباشید
    در شرکت ما روال کار کالای امانی ۱ ریالی بصورت استفاده از روش تعیین بها میانگین به تفکیک انبار و تعریف دو انبار مرکزی و انبار امانی و استفاده از حساب انتظامی برای انبار امانی میباشد.در زمان فروش کالای امانی با بهای واقعی چکار باید انجام دهیم؟
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    17 اردیبهشت 1398 11:05 ق.ظ
    سلام

    اولا فروش کالای امانی (قاعدتا "دیگران نزد ما")؟
    ثانیا مستقل از فرآیند و عملیات مالی فروش (که با بهای فروش سروکار دارند)، بخشی که به این بحث مربوط است خروج یک کالا از انبار است. بهای خروج ارتباطی با فروش ندارد. خود کالا هم که فقط در انتظامی منعکس شده است. پس با همان یک ریال از انبار خارج می‌شود که حساب انبار در اینجا انتظامی است.
    Hezar
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    17 اردیبهشت 1398 11:21 ق.ظ
    درسته. فروش کالای امانی.گاهی اوقات تا زمان رسیدن کالای خریداری شده مجبوریم از کالای امانی استفاده کنیم و بعدکه کالا رسید جایگزین کالای امانی خارج شده میشود.منظور از فروش امانی همان خروج کالای انبار با رخداد فروش می‌باشد.مشکلمون اینه که حساب موجودی کالای ۱ ریالی چجوری با بهای a ریال خارج شود
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    17 اردیبهشت 1398 01:38 ب.ظ
    سلام

    کالای امانی (که فقط در انتظامی به صورت مقداری ثبت می‌شود) "نباید" فروخته شود - چون مالکیت آن منتقل نشده است. آنچه شما عمل می‌فرمایید کالای امانی به صورتی که فرمودید نیست. در این موارد باید کالا را در یکی از زیرگروه‌های حساب موجودی کالا و به بهای صحیح ثبت نمایید و طرف حساب هم به همان صورت بستانکار شود:

    موجودی کالا – کالای امانی دیگران نزد ما × بدهکار
    حساب های پرداختنی – شخص مربوط × بستانکار

    که در این ثبت باید بهای صحیح وارد شود. اگر می‌خواهید در حساب‌های انتظامی (و طرف) نیز ثبتی داشته باشید (که یادتان باشد چه میزان کالای امانی از چه شخصی داشته‌اید)، آن ثبت ربطی به انبار نخواهد داشت و باید جداگانه وارد شود. توجه فرمایید که اگر کالای امانی‌ای که فقط در انتظامی ثبت شده است را به هر صورتی به جز برگشت به طرف مربوط از سیستم خارج کنید، دیگر کالای امانی در سیستم منعکس نخواهد بود و امانی بودن آن نیز فراموش خواهد شد.

    در هر صورت، مجددا یادآوری می‌کنم که خروج کالا از انبار همیشه به بهای تمام شده‌ی کالای انبار ارتباط دارد و نه به روش خروج. برای کالاهای امانی واقعی (که مالکیت آنها منتقل نشده و همانطور که عرض کردم قابل فروش یا حتی استفاده در تولید نیستند) بهای میانگین باید به صورت مستقل از کالاهای مشابه در سیستم محاسبه شود پس باید انبار جدا داشته باشند و روش تعیین بهای صادره نیز میانگین به تفکیک انبار باشد.
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.