چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 08 تیر 1392 08:54 ق.ظ توسط saadat
نحوه بدست آوردن لیست حسابهای مورد نیاز جهت بستن اسناد دریافت و پرداخت
�5 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
alamdari
کاربر با تجربه
کاربر با تجربه

--
10 اردیبهشت 1390 12:36 ب.ظ

    چگونه مي‌توان هنگام تنظيم سند اختتاميه دريافت و پرداخت (بستن حسابهاي دريافت و پرداخت) ليستي از حسابهاي مورد نياز تهيه نمود؟


    جهت تنظيم سند اختتاميه مربوط به دريافت و پرداخت، ابتدا بايد مجموعه‌اي حاوي حسابهاي دريافت و پرداخت تعريف نماييد. اين مجموعه شامل حسابهايي نظير صندوق، بانک، اسناد وصولي، اسناد در جريان وصول، اسناد پرداختني و ساير موارد مثل حسابهاي انتظامي و وام و... مي‌باشد. براي پيدا کردن ليست حسابهاي اين مجموعه درصورتي که از نهادها استفاده مي‌کنيد، مي‌توانيد از فهرست نهادهاي دريافت و پرداخت و يا تراز نهادهاي دريافت و پرداخت کمک بگيريد و در غير اين صورت با استفاده از گزارش تراز حسابها، ليست حسابهاي مجموعه مذکور را تهيه کنيد. براي ملاحظه فهرست نهادهاي دريافت و پرداخت، از منوي حساب، گزينه "نهادهاي دريافت و پرداخت" را انتخاب نموده، صفحه مربوط به تنظيمات نمايش نهادهاي دريافت و پرداخت را تصويب کنيد. (1) 


                                                       



    همانطور که ملاحظه مي‌کنيد، در صفحه باز شده، در ستون کد حساب اين حسابها مشخص شده‌اند. همچنين براي ملاحظه گزارش تراز نهادهاي دريافت و پرداخت، از منوي "تراز"، گزينه "تراز نهادهاي دريافت و پرداخت" را انتخاب نماييد. (2) 


                                                   




    حال در پنجره باز شده، در محدوده نهادها، نحوه ظهور را بر روي گزينه "تمام نهادهاي داراي گردش نمايش داده شوند" قرار داده و در محدوده اسناد، "تنظيم براي اخذ گزارش از" را بر روي "دريافت و پرداخت" قرار دهيد. در صورت لزوم نیز گزینه مربوط به" پیش نویس" را تیک زده ، حال بر روي تکمه "تصويب" کليک نماييد. (3) 
       

                                              

    در گزارش ظاهر شده، ليست نهادهاي دريافت و پرداخت ملاحظه مي‌شود. با کليک بر روي قسمت " حساب و تفصيلي‌(ها)"، حسابهاي دريافت و پرداخت را ملاحظه مي‌کنيد، اين حسابها، حسابهايي هستند که بايد در مجموعه مذکور تعريف شوند.(4)    

                                          


    همانطور که گفته شد در صورتي که در سيستم دريافت و پرداخت از نهادها استفاده نمي‌کنيد، مي‌توانيد براي تهيه ليست حسابهاي مورد نياز براي تعريف مجموعه حساب جهت تنظيم سند اختتاميه دريافت و پرداخت، از گزارش تراز حسابها استفاده کنيد. بدين منظور از منوي تراز، گزينه تراز و ساير گزارش‌هاي 4 ستوني حسابها را انتخاب نماييد. (5)   




    در صفحه باز شده، در محدوده، تنظيم براي اخذ گزارش را بر روي دريافت و پرداخت قرار دهيد. حال بر روي تکمه "تصويب" کليک کنيد.(6)




     
    حال در صفحه "گزارشهاي 4 ستوني حسابها"، گزينه "تراز حسابهاي عملياتي (سطح آخر)" را انتخاب نموده بر روي تکمه "نمايش گزارش" کليک کنيد.(7)





    سپس صفحه مربوط به تنظيمات تراز حسابهاي عملياتي (سطح آخر) را تصويب نماييد تا گزارش مذکور ظاهر گردد.(8)(9)


                                    


                                            



                                                                  
     
    همانطور که مشاهده مي‌نماييد، تمام حسابهاي مورد نياز براي تعريف مجموعه حساب مورد نظر جهت تنظيم سند اختتاميه دريافت و پرداخت، قابل شناسايي مي‌باشند.

    molaei
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    11 اردیبهشت 1390 05:21 ب.ظ
    بسیار عالی و کامل بود. به خصوص مطالبی این چنینی، زمانی که با عکس همراه می شوند، بسیار رساتر هستند.

    جسارتا به هر یک از دو روش فوق، یک ایراد وارد است:
    در مورد استفاده از تراز نهادهای دریافت و پرداخت، چنانچه کاربری از نهاد استفاده نکند، و یا لیست نهادهایش کامل نباشد (مانند حالت های خاص در برخورد با مدارک انتطامی)، عملا گزارش مذکور لیست کاملی از حساب های مورد نیاز را ارائه نخواهد داد.
    در مورد تراز 4 ستونی حساب ها، طبیعی است که در گزارش فوق، حساب های موقت نیز ظاهر خواهند شد. با توجه به اینکه نوع سند بستن حساب های دریافت و پرداخت، اختتامیه است، وجود حساب های موقت در آن، کاربر را دچار سردرگمی می کند.

    به نظر حقیر، استفاده از گزارش تحلیل حساب به مدارک، و استفاده از قابلیت محدوده کد حساب در هنگام چاپ، لیستی کاملی از حساب های درگیر را به ما ارائه خواهد کرد.

    منتظر نظر سایر اساتید نیز هستم.
    saffarzadeh
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    11 اردیبهشت 1390 06:20 ب.ظ
    با تشکر از دوستان گرامی
    با روش پیشنهادی آقای مولایی در تنظیم سند اختتامیه دریافت و پرداخت از حسابهای موقت اثری نیست و در بستن حسابهای موقت حسابداری کافی است تیک اسناد دریافت و پرداخت را هم بزنیم.
    saadat
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    11 اردیبهشت 1390 06:38 ب.ظ
    با تشکر از سرکار خانم علمداری بابت توضیحات جامع ورسایشان، با توجه به اینکه خانم علمداری تجربیات مفیدی در رابطه با پیاده سازی نرم افزار دریافت وپرداخت در شرکتهای معتبر داشتندو دید خوبی در قبال سیستم دریافت پرداخت دارند،وجوابگوی نیازهای کاربر در قبال نرم افزار دریافت پرداخت بودند نظارتشان متین است و همیشه برای من مفید بوده، اما با توجه به اینکه هدف ما از اختتامیه صوری دریافت پرداخت بدست آوردن مدارک باز می باشد که هنوز نقد نشده یا خارج نشده گزارش تحلیل حساب به مدارک به نظر پر کاربردترمی آید، من نیز از این گزارش استفاده میکنم، هرچند کاربری که از کار خود سر در می آورد با استفاده از هر کدام از گزارشات بالا به خواسته خود میرسد.
    آموزش حسابداری با نگرش سیستمی Accplus.blog.ir
    azizi
    کاربر
    کاربر

    --
    05 تیر 1392 11:54 ق.ظ
    با سلام و تشکر از مطالب خوب همکاران
    سوالی که در مورد گزارش تفکیک حساب به مدارک دارم اینه که اگر بخواهیم از این گزارش جهت تهیه لیست کاملی از حساب ها جهت سند اختتامیه دریافت و پرداخت استفاده کنیم از کدام مسیر باید پیش بریم آخه به فرم چاپی که رسیدم متوجه نشدم محدوده را چجوری مشخص کنم یا اگر محدوده را همه حسابها بگذاریم تعداد فرم های نمایشی خیلی زیاد هستش...اگه لطف کنین بیشتر توضیح بدین ممنون میشم
    saadat
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    08 تیر 1392 08:54 ق.ظ
    با سلام و خسته نباشید خدمت همکار محترم "عزیزی" : برای آنکه سند اختتامیه صوری دریافت و پرداخت را تنظیم نماییم ما نیازمند حساب‌های دارای مدرک هستیم که مانده دارند.  برای اینکار نیاز نیست که محدوده خاصی را تعیین بکنید. کافیست بگویید مدارک فاقد مانده  در گزارش ظاهر نشوند.
    با تشکر از حضور شما در پرتال پشتیبانی
    آموزش حسابداری با نگرش سیستمی Accplus.blog.ir
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.