چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 14 اسفند 1397 04:03 ب.ظ توسط momeni
آخرین بهای وارده
�1 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
debrahimi
کاربر
کاربر

--
13 اسفند 1397 11:05 ب.ظ
    با عرض سلام و خسته نباشید
    در یک سناریوی خیلی خاص به نکته‌ای برخورد کردیم که هر چند بسیار انحصاری و محدود بود ولی به نظرم رسید که ارزش سؤال را دارد.
    کالایی در سیستم داریم که به دلایلی کل موجودی آن با استفاده از برگه «نقل و انتقال بدون تغییر بها و با تغییر کد» به انبار وارد می‌شود. یعنی هیچ برگه خرید یا دریافت از تولید یا هر برگه ورود دیگری ندارد، فقط در نقل و انتقال این کالا ظاهر می‌شود.
    زمانی که در گزارش گردش موجودی کالاها از آخرین بهای وارده یا بیشترین بهای وارده استفاده می‌کنیم، بها را صفر رد می‌کند، هر چند در کارت کالا دهها سطر ورود با رخداد «طرف نقل و انتقال بدون تغییر بها» وجود دارد.
    آیا ما اشتباهی در گزارش‌گیری داریم یا این رفتار طبق تعریف است؟

    با تشکر
    داود ابراهیمی
    مدیریت پایدار
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    14 اسفند 1397 04:03 ب.ظ
    سلام

    بهای وارده اصولا به معنی بهای یکی از 6 نوع رخداد ورود ساده و اصلی (خرید داخلی، خرید خارجی، تحویل از تولید...) فرض شده است. به صورت استثنایی بهای موجودی ابتدای دوره را نیز به عنوان بهای وارده فرض کرده بودیم که مدتی پیش (سال 95) با مشکلی مواجه شدیم و مجبور شدیم تغییراتی در سیستم بدهیم و بهای موجودی ابتدای دوره را برای کالاها (به جز موارد بسیار خاص) اصلا لحاظ نکنیم. در واقع موجودی ابتدای دوره فقط برای کالاهایی که فاقد اطلاعات سنوات قبل هستند و همه‌ی موجودی آنها در ابتدای دوره تامین شده است لحاظ می‌شود - آن هم بهایی عوض از ورودهایی است که در سنوات قبل انجام شده ولی در سیستم ثبت نشده‌اند.
    افزایش بها زیاد اتفاق می‌افتد: ابتدای دوره، تعدیل، برگشت خروج، مازاد انبارگردانی و البته طرف نقل و انتقال. البته برگشت خروج دوره جاری و نقل و انتقال بدون انتقال بها اصولا بدون اینکه کاربر بهایی را وارد کند ثبت می‌شوند و بهای مورد اشاره در فرآیند عملیاتی کردن محاسبه می‌شود - به همین دلیل از بین انواع افزایش بها، این دو کمترین شایستگی برای منظور شدن را دارند. اما به هر حال همانطور که عرض شد افزایش بها را معادل ورود نگرفته‌ایم (به جز موجودی ابتدای دوره که آن هم پشیمانی حاصل کرد). پس شاید بتوان گفت که این رفتار طبق تعریف است.

    ارادت
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.