چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 11 اردیبهشت 1390 02:55 ب.ظ توسط dadras
نحوه ایجاد سال مالی جدید
�1 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
alamdari
کاربر با تجربه
کاربر با تجربه

--
10 اردیبهشت 1390 11:44 ق.ظ
    چگونه مي‌توان سال مالی جدید ایجاد نمود؟


    فرض کنید سال مالی 89 را دارید و مي‌خواهيد سال مالی 90 را ایجاد نماييد. برای این کار مي‌توان به دو طریق عمل کرد:

    1. اگر قرار است کدینگ حسابهای سال89 با کدینگ حسابهای سال 90 یکی باشند مي‌توانید سال مالی 90 را در همان پایگاه سال مالی 89 ایجاد نماييد(چند سال مالی در یک پایگاه یا سالهای مالی تلفیقی ) . برای این امر کافیست از منوی "سیستم"، "تغییر سال مالی" را انتخاب کرده، سپس با استفاده از تکمه "سال مالی جدید" اقدام به ایجاد سال مالی جدید نماييد.                                       
    با پیغامی مواجه خواهید شد که به شما مي‌گوید برای باقی ماندن سال مالی جدید، در فهرست سالهای مالی، باید سال مالی مزبور را انتخاب نموده و در آن یک سند جدید تنظیم کنید.  


                                               
                                           

                                                    
    این پیغام را تصویب نموده حال سال مالی جدید را انتخاب کرده و تکمه انتخاب سال مالی را کلیک کنید.در این سال مالی جدید، یک سند تنظیم کرده و آن را ذخیره نماييد.


                                             
     

    2. اگر قرار است کدینگ حسابهای سال 89 و کدینگ حسابهای سال 90 با هم فرق داشته باشند (هر سال مالی در یک پایگاه جداگانه باشد) سال مالی 90 را در پایگاهی جدا از پایگاه سال مالی 89 ایجاد ‌نماييد. برای این کار وارد Admin شده، روی پایگاه سال مالی 89 کلیک کنید تا انتخاب شود. سپس از منوی "عملیات"، "کپی سیستم اطلاعاتی – بدون اسناد" را انتخاب نماييد.


                      
                                        
     
    در صفحه باز شده "ایجاد پایگاه جدید"، نامي که قبلاً استفاده نکرده‌‌اید را وارد نموده و تصویب کنید. 
                                      


                                   

    سپس در صفحه باز شده، در نام شرکت، کلمه "کپی" را پاک کرده، در قسمت "تاریخ شروع عملیات مالی" سال 1389 را به 1390 تغییر داده و تصویب نماييد.

    dadras
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    11 اردیبهشت 1390 02:55 ب.ظ
    در تکمیل ،خانم علمداری عرض شود که :
    به طور کلی رویکرد نرم افزار نوسا مبتنی بر ایجاد سالهای مالی تلفیقی است ( روش اول ) که عملا باعث افزوده شدن تعداد زیادی امکان به سیستم است و هیچگونه محدودیت و کاستی نسبت به حالت دوم ندارد .
    و حتی الامکان به کاربران توصیه می شود برای ایجاد سال مالی از روش اول استفاده شود مگر در مواردی که ناگزیر به جدا سازی پایگاه ها هستیم ( روش دوم ) مانند ایجاد تغییرات عمده در کدینگ و نیاز به تهیه پشتیبان به صورت جداگانه و یا بالا رفتن بیش از حد حجم اطلاعات ( بیش از چند میلیون رکورد ) .
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.