چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 14 آبان 1397 09:47 ق.ظ توسط j-esfahani
ریالی کردن موجودی ابتدای دوره
�2 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
j-esfahani
کاربر پیشرفته
کاربر پیشرفته

--
13 آبان 1397 03:27 ب.ظ

    با سلام

    بعضی از دوستان (بگفته خودشان) بدلیل نداشتن وقت (خدا داند) از بنده میخواهند در پورتال ، درخواست هایشان را ارسال کنم . از جمله این موضوع

    موضوع:

    در زمان ثیت موجودی ابتدای دوره (بصورت دستی) ، پس از ثبت اطلاعات مقداری، کاربر حسابداری انبار باید اطلاعات ریالی کالا را وارد کند. و چون باید با ماشین حساب فیلد ، فی را در تعداد ضرب کند تا مبلغ را بدست آورد ، کار سخت و زمان گیری خواهد بود (لیستی که تحویل حسابدار انبار است فی کالا ها در آنها وجود دارد)

    درخواست:

    آیا امکان دارد در زمان ریالی کردن کالاها در ابتدای دوره (فقط در همین برگه) ، کاربر بهای واحد کالا (فی) را وارد سیستم کند ، سپس مبلغ محاسبه شود ؟

     

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    13 آبان 1397 06:41 ب.ظ
    سلام

    خوب سوال نخست این است که چرا در آن لیست مورد اشاره بهای کل وجود ندارد؟ اصولا در سیستم انبار فی یک داده‌ی فرعی و غیردقیق است و همه محاسبات مبتنی بر بهای کل رخداد و مقدار است. این وضعیت با توجه به ورود کالاها با بهای واحد متفاوت و خروج برخی از آنها با روش‌های متفاوت پیش می‌آید. البته همیشه می‌توان حالت‌های خاصی را تصور کرد که فی به صورت دقیق قابل تعیین باشد اما به هر حال این وضعیت، استثنا است. مثلا اگر 6 واحد کالا داشته باشیم از تمام مبالغی که ممکن است به عنوان بهای این کالاها داشته باشیم فقط مبالغ مضرب 6 فی دقیق بدست می‌دهند. به همین دلیل فی را به عنوان داده‌ای که قرار باشد کاربر وارد کند لحاظ نکرده‌ایم. با این همه اگر این خواسته عمومیت داشته باشد ممکن است در آینده روی آن کار کنیم. یعنی بحث را باز می‌گذاریم.

    ارادت
    j-esfahani
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    14 آبان 1397 09:47 ق.ظ
    سلام
    همانطور که فرمودید ، حدود نیم ساعت در رابطه با این موضوع (که فی کالا یک داده فرعی و غیر دقیق است و باید محاسبه شود) با ایشان صحبت کردم و قانع شدند .
    اما روال ریالی کردن برگه موجودی ابتدای دوره (در چندین شرکت) به این صورت بوده است که با استعلام از واحد خرید و رجوع به اسناد مالی، فی خرید جلوی لیست پرینت شده موجودی ابتدای دوره نوشته میشود و باید وارد سیستم میشود.
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.