چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 07 آبان 1397 05:46 ب.ظ توسط msh100100
تلفیق اسناد حسابداری
�6 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
debrahimi
کاربر
کاربر

--
16 مهر 1397 09:33 ب.ظ
    سلام خدمت آقای مهندس مؤمنی

    اول خدمت شما و تیم برنامه‌نویسی نوسا خسته نباشید عرض می‌کنم به خاطر زحماتی که برای تولید و انتشار نسخه جدید کشیده‌اید. الحق که به روزرسانی عمده‌ای بود.

    یکی از امکانات جدید این نسخه، تلفیق اسناد حسابداری است. چندین مشتری شرکت مدیریت پایدار که کسب و کارهای کوچکی هستند و فقط از نرم‌افزار حسابداری استفاده می‌کنند منتظر چنین امکانی بودند، چون ایشان ممکن است چند سند فروش یا چند سند هزینه در هر روز داشته باشند، که با این امکان جدید می‌توانند روزانه اسناد هزینه یا فروش را تجمیع و بایگانی کنند.

    سؤالی که برای ما پیش آمد در این نکته است که هنگام تلفیق کوچکترین شماره سند حفظ می‌شود. در تلفیق روزانه مشکلی به وجود نمی‌آید، اما اگر اسناد چندین روز را انتخاب کنیم (مثلا اسناد فروش یک ماه)، به این ترتیب فروش کل ماه در روز اول ماه افشا می‌شود. آیا صحیح تر نیست آخرین سند حفظ شود؟ یا من نکته‌ای را در نظر نگرفتم؟

    متشکرم
    داود ابراهیمی
    مدیریت پایدار
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    17 مهر 1397 09:03 ق.ظ
    سلام

    ممنون از لطف شما

    این امکان بیشتر برای تلفیق اسناد یک روز طرح شده است. کاربرد آن در تاریخ‌های متفاوت به صورت استثنا دیده و پیاده شده است. پیش از این کاربران برای تلفیق اسناد باید اسناد مورد نظر را در یک سند (مقصد) فراخوانی می‌کردند و پس از آن سندهای مبداء را حذف می‌کردند. مشکل عمده‌ای در این کار پیش می‌آمد؛ با حذف هر سند، شماره سندهای بعدی اصلاح می‌شدند و به این ترتیب کاربر در تشخیص اینکه چه سندهایی را باید حذف کند با دشواری مواجه می‌شد. دقیقا همین وضعیت در تلفیق خودکار هم وجود می‌داشت (اگر سند آخر را به عنوان مقصد می‌گرفتیم) - مثلا شما تصور می‌کنید که سند 1346 مقصد است ولی پس از تلفیق 50 سند شماره‌ی سند مقصد 1297 می‌گردید یعنی به اندازه‌ی تعداد سندهای تلفیق شده منهای یک کاهش می‌یافت - حتما مشکل زیادی برای کاربران (و همکاران ما) ایجاد می‌شد.

    اگر سندهای تلفیق شده مربوط به یک تاریخ و متوالی باشند هیچ تفاوتی بین سند اول و آخر (پس از پایان تلفیق) وجود نخواهد داشت
    اگر سندها مربوط به یک تاریخ باشند ولی متوالی نباشند سند اول به عنوان مقصد مناسب است - این دو وضعیت بازنمایی کننده‌ی تصور ما از کاربرد اصلی این ویژگی هستند
    اگر سندها مربوط به تاریخ‌های متفاوتی باشند نمی‌توان حکم قطعی داد - در موارد ایجاد بستانکاری برای واحد گزارشگر حتما همانطور که شما فرمودید بهتری است که سند آخر به عنوان مقصد لحاظ شود ولی در سایر موارد بسیار احتمال دارد که از قضا سند نخست کماکان مناسب‌تر باشد. پس با یک وضعیت غیرقطعی (برای تصمیم‌گیری) مواجه‌ایم - اما: اولا با رفتار کنونی سیستم شماره سند مقصد حفظ می‌شود و مشکل کمتری خواهیم داشت و ثانیا
    در مواقعی که تاریخ سند مقصد برای کاربر مطلوب نیست به سادگی امکان اصلاح تاریخ و جابجایی سند مقصد (به دلخواه) فراهم است.

    ارادت
    msh100100
    کاربر
    کاربر

    --
    07 آبان 1397 01:54 ق.ظ
    با سلام و احترام
    در خصوص مبحث فوق یک موضوع وجود دارد که عدم قطعیت را به قطعیت تبدیل میکند و آن نثر صریح قانون مالیاتهای مستقیم در مبحث آیین نامه تحریر دفاتر است.
    در صورتی که رویدادی در تاریخ زودتر از روی دادن آن، در دفاتر روزنامه ثبت و به دفاتر کل منتقل گردد ،موجب رد دفاتر بعنوان تعجیل در ثبت لحاظ و موجب رد دفاتر خواهد شد
    تلفیق اسناد 2تاریخ در تاریخ ماقبل مستوجب چنین حکمی در حسابرسی سازمان امور مالیاتی خواهدشد و قطع به یقین باید سند انتهایی را در نظر گرفت.
    درضمن به نظر بنده در زمان تلفیق ، بهتر است تاریخ ها و توالی ها و مبنا ها ی اسناد تلفیق شده در شرح اول یا دوم سند نهایی درج شوند.(البته با یک تیک در محاوره تلفیق) تا اسناد تلفیق شده به سادگی قابل ردیابی شوند
    مثلا اینجوری
    تاریخ ،توالی ،مبنا ،تاریخ، توالی، مبنا
    1397/08/06،5،67888988 1398/08/07،6،344532
    پاینده باشید
    موجودی مهرت به دلم ریز ندارد

    این بسته حسابی است که واریز ندارد

    اقلام بدهکاری من جان و دلم بود

    چـشــمـت طلــب مبلــغ ناچـیز نـدارد
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    07 آبان 1397 09:21 ق.ظ
    سلام

    ممنون از نظراتی که مطرح فرمودید - استفاده کردم

    نظر دوستانی که این مکانیزم تلفیق را از ابتدا به عنوان خواسته مطرح کرده بودند را به این بحث جلب می‌کنم. این خواسته را به این منظور که صرفا سندهای یک تاریخ را با هم تلفیق کنند تا در بایگانی اسناد و چاپ روکش (که هنوز نمی‌دانم چرا در قرن 21ام میلادی و در آستانه قرن 15ام هجری شمسی باید انجام شود) کار کمتری داشته باشند!! یک خواسته‌ی به نظر بسیار ساده ممکن است در عمل تبعات اینچنینی داشته باشد - پیچیدگی زیاد در پیاده‌سازی، آموزش، پشتیبانی و اجرا که "شاید" ارزش‌اش را نداشته باشد.

    همانطور که در عمل نیز دیده می‌شود 1) این امکان اصولا برای اسناد هم تاریخ طرح شده است؛ برای اسنادی که تاریخ متفاوت داشته باشند به صورت پیش‌فرض ممنوع است مگر اینکه کاربر اختیار داشته باشد 2) تلفیق به سند آخری میسر نیست و اگر قرار باشد اینقدر برای ما مشکل ایجاد شود اصلا تلفیق اسناد با تاریخ‌های متفاوت را ممنوع خواهیم کرد تا از ابتدا مشکلی (صورت مسئله‌ای) وجود نداشته باشد. 3) فرض بر این است که اسنادی تلفیق می‌شوند که اگر سطرهای آنها از ابتدا به صورت یکپارچه و در یک سند درج ‌می‌شده بودند تفاوتی برای کاربر نمی‌کرده است

    مجددا از نظرات دوستان تشکر می‌کنم.
    روزبه
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    07 آبان 1397 03:15 ب.ظ

    با سلام و احترام،

    آقای شیخعلیشاهی عزیز ضمن سپاس از نظرات شما، علی رغم بیان موارد قانونی، متوجه مشکل نشدم. حذف اسناد، تغییرات آتی، یا درج اسناد به تاریخ قبل همگی از دید قانون موجب رد دفاتر می‌گردند، ولیکن نرم‌افزارهای نوسا با رعایت تمامی نکات و کنترل بیش از هزاران دسترسی موجود برای هر کاربر، امکانات بی‌شمار دیگری برای استفاده داخلی مجموعه‌ها نیز در خود دیده است. این امکانات به درخواست مشتریان در اختیار مدیران مجموعه‌ها گذاشته شده و استفاده غلط از نرم‌افزار و هر یک از امکانات آن باعث رد دفاتر می‌گردد (مانند جابجا زدن ماهیت بدهکار و بستانکار). انتظار می‌رود که استفاده‌کننده به تشخیص خود تنها از بخش مورد نیاز این ابزار به درستی استفاده نماید.

     

    امکان تجمیع اسناد پس از درخواست‌های متوالی تعداد زیادی از دوستان اضافه شده و به‌صورت پیش فرض برای تمامی کاربران غیر فعال بوده و تنها به صلاحدید مجموعه‌ها و با کنترل دسترسی (در یک تاریخ یا تاریخ‌های مختلف به‌صورت جداگانه) قابل استفاده می‌باشد. انتظار ما این است که صلاحدید استفاده از این امکان نیز مانند امکاناتی نظیر اصلاح یکباره، حذف، ثبت سند در تاریخ قبل، و بی‌شماری امکانات دیگر سیستم، به عهده مدیران ارشد هر مجموعه باشد. 

     

    تجمیع اسناد، یک گزارش نبوده بلکه تجمیع اطلاعات اسناد به معنای واقعی می‌باشد، طبق تعریف سیستم و درخواست دوستانی که این امکان را نیاز دارند، هیچ اطلاعاتی از اسناد قبل از تجمیع وجود نخواهد داشت، همان گونه که هیچ اطلاعاتی از اسناد حذف شده در سیستم باقی نمی‌ماند. قبل از استفاده از این گونه امکانات، گرفتن فایل پشتیبان همیشه توصیه می‌گردد تا در صورت نیاز اطلاعات قبل از اصلاح قابل بازدید باشند.

     

    دلیل عمده وجود قابلیت تجمیع اسناد در تاریخ‌های مختلف برای کنترل و حذف تعدادی اسناد به‌صورت یکباره است. از آنجا که به دلیل کنترل خطای کاربر، حذف سند در نوسا به‌صورت تک‌تک انجام می‌شود و تعداد بی‌شماری از مشتریان در پایان دوره نیاز به امکان حذف یکباره اسناد دارند، با استفاده از این امکان، اشخاصی که با قوانین آشنا هستند، می‌توانند بجای حذف تک‌تک اسناد، آن‌ها را تجمیع و کنترل کرده و در صورت نیاز در EXCEL یا XML ذخیره و سپس حذف نمایند.

     

    ما کاملا متوجه این واقعیت هستیم که هر یک از امکانات نرم‌افزارهای ما مانند درختی برای بوجود آمدن درخواست‌های گوناگون آتی مشتریان است. در هر صورت بین 5000 مشتری، دوستانی وجود دارند که هر یک پس از دیدن یک امکان جدید، دنبال ارائه شاخه‌های به ذهن رسیده و یا انتقاد از آن می‌گردند. در نرم‌افزار‌های آماده این یک واقعیت است، واقعیتی که باعث شده تا ما با دقت زیاد درخواست‌های جدید را از نظر فنی و عملیاتی بسنجیم و برای اضافه کردن یک امکان ساده، شاخ و برگ‌های آتی مشتریان را در نظر گرفته و بخش‌های خارج از توان خود و یا بی‌مورد آن را به تشخیص و تجربه 30 ساله تیم خود حذف نماییم. این امر موجب گردیده که نرم‌افزارهای نوسا در عین گستردگی، کاملا مستحکم تولید شوند و جنگل امکانات آن در توان پشتیبانی ما و استفاده عمده کاربران باشد.

     

    با تشکر

    msh100100
    کاربر
    کاربر

    --
    07 آبان 1397 05:16 ب.ظ

    با سلام

    تا حالا از این زاویه  بهشن نگاه نکرده بودم.

    خیلی عالی بود

    با اجازه از اساتید ، چند تا دیدگاه دیگه به موضوع اضافه می کنم انشاءالله که مفید واقع بشه:

    ملاک تلفیق باید توالی یا مبنا باشد، و پس وپیش شدن اسناد نباید در تلفیق شما مانع ایجاد کند چون همه پاک خواند شد(حتی یک توالی و مبنا جدید بدهد و بر اساس تاریخ برای خود شماره سند اختیار کند و تاریخ را در یک باکس قابل ویرایش (درست مثل پیشنهاد تاریخ در زمان صدور سند جدید) پیشنهاد بدهد و کاربر یا تغیر میدهد یا تایید میکند)

    فرض کنید یک حسابدار برای کنترل حجم اسنادش ، هر 10 سند را تلفیق میکند، اینکه سیستم دائماً یک عملیات را به سمت اشتباه سوق دهد و در هر حرکت از حسابدار انتظار داشته باشیم حواسش را جمع کند و در سال اگه 300-400 تا تلفیق را انجام میدهد، در تک تک آنها دقت نظر کند ، که البته در یک چشم به هم زدن و ندیدن آخرین سند تلفیقی، پوستش برای پیدا کردن تاریخ مناسب کنده خواهد شد.مقداری غیر منصفانه است، حالا که این خدمت بی نظیر محیا شده، در همین پیج ، دوستان مشارکت کنند تا تمام چالش ها مطرح گردد و اگر شد ، چه بهتر، اگر نه، موضوع قطع به یقین در سطوح دسترسی حل خواهد شد و ما تا اینجا کاملا از امکان ایجاد شده راضی هستیم.

    پاینده باشید.

     

    موجودی مهرت به دلم ریز ندارد

    این بسته حسابی است که واریز ندارد

    اقلام بدهکاری من جان و دلم بود

    چـشــمـت طلــب مبلــغ ناچـیز نـدارد
    msh100100
    کاربر
    کاربر

    --
    07 آبان 1397 05:46 ب.ظ
    البته ما در یک شرکت از روش ورچپه یعنی پسوارونکی (وارونه) جهت این موضوع استفاده میکردیم و اون اینکه تمام اسناد اعم از دستی یا خزانه را در سیستم خزانه میزدیم و در پایان هر سال مالی ، هنگام ارسال به حسابداری ، مجموعه اسناد از هر تاریخی رو انتخاب میکردیم و به هر تاریخی که دلمون میخواست منتقل میکردیم، خیلی باحال بود.
    موجودی مهرت به دلم ریز ندارد

    این بسته حسابی است که واریز ندارد

    اقلام بدهکاری من جان و دلم بود

    چـشــمـت طلــب مبلــغ ناچـیز نـدارد
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.