چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 09 مهر 1397 10:12 ق.ظ توسط روزبه
شماره پورت های لازم برای نرم افزار مالی نوسا
�3 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
jafari
کاربر
کاربر

--
06 مهر 1397 07:12 ب.ظ
    با سلام

    نرم افزار مالی نوسا را به خاطر بعد مسافت مجبور شدم از طریق apn ایرانسل استفاده کنیم و در apn ایرانسل باید همه پورت های برنامه تعریف شود

    پورت های 80 و 135 و 1433  را فوروارد کرده ام و سیستم از طریق  سواپ کار میکنه ولی به صورت معمول کار نمیکنه Ip ما هم داخلی است 192.168

    من فکر میکنم پورت های دیگری نیز لازم باشد فوروارد شود لطفا راهنمایی فرمایید شاید پورت های  com+ و غیره

    با تشکر

    روزبه
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    08 مهر 1397 08:46 ق.ظ
    با سلام،

    ممکن است درست متوجه موضوع نشده باشم، برای اتصال خارجی از طریق SOAP شما ممکن است نسبت به نیاز داخلی خود، فایروال، یا به گفته شما، تنظیمات ایرانسل، از پورت خاصی استفاده کنید، به‌صورت پیش فرض SOAP از پورت 80 استفاده می‌کند ولی تغییرات در پورت استفاده شده و یا تنظیماتی مانند استفاده از HTTPS در SOAP و IIS امکان پذیر بوده و شما می‌توانید پورت خاصی را به صلاح دید خود برای نرم‌افزار تنظیم کنید. 

     

    در شبکه داخلی (192.168) در اکثر موارد، فایروال یا تنظیمات ایرانسل بی معنی می‌گردد به این دلیل که درون شبکه داخلی هنوز gateway چه ایرانسل چه دیگری تداخل نداشته، سرویس COM+ ویندوز از تعداد پورت‌های زیادی استفاده می‌کند، پورت 135 به عنوان پورت معرف و تمامی پورت‌های 1024 تا 65535 به‌عنوان کلاینت‌ها توسط مایکروسافت معرفی و کنترل می‌گردند، این پورت‌ها قابل تنظیم و محدود کردن می‌باشند ولی در صورتی که به اندازه کافی پورت باز نداشته باشید کلاینت یا سرویس مایکروسافت جدید قابلیت اتصال خود را از دست خواهند داد. اطلاعات بیشتر در مورد COM+ در سایت مایکروسافت قابل ملاحظه می‌باشد: https://technet.microsoft.com/en-us/library/ff399341.aspx

     

    اگر به هر دلیلی شما مجبورید تا در شبکه داخلی نیز پورت‌های نرم‌افزار و سرویس مایکروسافت را ببندید، از آنجا که بستن پورت‌های سرویس مایکروسافت نه تنها برای نوسا بلکه برای بسیاری از سرویس‌ها و نرم‌افزارهای دیگر نیز مشکل ساز می‌باشد. در صورت وجود SOAP در پکیج خریداری شده، استفاده از SOAP در شبکه داخلی پیشنهاد می‌گردد. 

     

    با تشکر

    jafari
    کاربر
    کاربر

    --
    08 مهر 1397 08:17 ب.ظ
    با سلام و عرض تشکر
    ما مجبور نیستیم پورت خاصی را ببندیم ولی کلیه پرت های مورد نیاز در ایرانسل باید فوروارد شود و در حالت عادی بسته است
    روزبه
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    09 مهر 1397 10:12 ق.ظ
    با عرض پوزش من باز هم متوجه نشدم چرا شبکه داخلی شما به ایرانسل مرتبط شده، آیا از مودم ایرانسل به‌عنوان روتر یا سویچ داخلی استفاده می‌کنید؟

    Access Point Name یا APN همان Gateway خروج داده از شبکه داخلی شما به شبکه موبایل ایرانسل می‌باشد. ایرانسل نباید به شبکه داخلی شما کاری داشته باشد مگر شما بین مراکز از Point to Point یا VPN استفاده کرده باشید و شبکه داخلی بین مراکز را شبیه سازی کرده باشید که در این صورت باید از ایرانسل درخواست راهنمایی کنید تا شبکه شبیه سازی شده شما درست کار کند. 

     

    اگر شما VPN بین مراکز خود ندارید و صرفا می‌خواهید با استفاده از Port Forwarding از اینترنت (نه شبکه داخلی) بدون استفاده از SOAP به سرور وصل شوید، این امر امکان پذیر نمی‌باشد. اگر مشکل در شبکه داخلی است شما می‌توانید با پشتیبانی ما هم تماس بگیرید تا بهتر متوجه مشکل ایرانسل در شبکه داخلی شما شویم یا با اشاره به پست قبل از SOAP استفاده کنید.

    با تشکر

    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.