چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 12 شهریور 1397 11:43 ق.ظ توسط j-esfahani
تصفیه رخدادها
�4 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
j-esfahani
کاربر پیشرفته
کاربر پیشرفته

--
10 شهریور 1397 02:56 ب.ظ

    با سلام

    موضوع : حذف شدن رخدادهای تصفیه شده در سندهای حسابداری

    درخواست : در زمان حذف رخدادهای مالی در سندهای حسابداری، درصورتیکه که رخداد تصفیه شده حذف شود، سیستم هشدار دهد و یا امکان حذف نباشد .

    شرح: در حساب هایی که نیاز به تصفیه رخدادها وجود داشته باشد (مثل حساب های مربوط به اشخاص متفرقه یا حساب های واسط بین زیر سیستم ها:کنترل خرید یا کنترل اموال و ... ) زمانیکه رخدادهای نصفیه شده حذف شوند از لیست خارج میشوند و مانده رخدادهای تصفیه شده تراز نیست.

    درصورت امکان درخواست بنده بررسی شود.

    با تشکر

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    10 شهریور 1397 04:24 ب.ظ
    سلام

    هر حذف سند یا حذف سطر از یک سند به هر حال تاثیرات مالی دارد. این تاثیرات ممکن است بسیار بسیار بسیار مهم نیز باشند - مثلا واریز به حساب یا اعلام بدهی یا طلب. واضح است که حذف سند یا حذف سطر سند عملی است که باید فرض کرد یک پیغام تایید با متن زیر همیشه در زمینه عملیات وجود دارند: "حذف اطلاعات همیشه ممکن است تبعات جبران‌ناپذیری به همراه داشته باشد. تصور بفرمایید که در یک سیستم بروز واقعی - مثلا سیستم اطلاعاتی یک بانک - امکان حذف (یا اصلاح یا جابجایی) رخدادهای قبلی وجود داشته باشد. بعد تصور کنید که چه بر سر داده‌ها می‌آید. لطفا اختیار حذف اطلاعات را "فقط" به کاربران ارشد بدهید و پیش از حذف نیز لطفا همه‌ی کنترل‌های لازم را انجام دهید. اطلاعات حذف شده قابل بازگشت نخواهند بود."

    واقعیت این است که حذف اطلاعات قبلی اصولا نباید در یک سیستم حرفه‌ای مجاز باشد - چه برسد به حذف بخشی از اطلاعات، اصلاح تقریبا نامحدود داده‌های قبلی، درج داده‌ها در بین اقلام درج شده قبلی (و به تاریخ دلخواه) و حتی جابجا کردن اطلاعات ثبت شده قبلی. همه‌ی این عملیات ممکن است صحت داده‌ها را با مشکل مواجه کنند. کوچکترین تاثیری که ممکن است داشته باشند در تصفیه رخدادها است.

    ممنون از لطف و پیشنهاد شما - به نظر بنده کاربرد عمومی ندارد.

    ارادت
    j-esfahani
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    11 شهریور 1397 08:42 ق.ظ

    سلام

    حذف و جایگزینی رخدادهای مالی(همانطور که فرمودین) توسط کاربران ارشد انجام میشود و زمان انجام آن اگر 20 دقیقه طول بکشد. 

    آخرین تلاش: آیا برای اینکه کاربر ارشد (با خیال راحتری) رخداد مالی را حذف/اصلاح کند، فیلد یا پنجره گزارشی میتواند کاربر ارشد را با خبر کند که رخداد مورد حذف/اصلاح، در جای دیگری استفاده شده است یا خیر ؟

    سیستم:  (آقا/خانم محترم، این فیلد را حذف کردی،حواست به جای دیگر هم باشد) یا نه ( نمی خواهد حواست به جای دیگری باشد)

    پ.ن: کاربر ارشد هم ممکن است بدلیل عجله ای بودن کار یا درجریان نبودن اینکه این رخداد هنوز تصفیه شده است یا خیر ؟ رخداد را حذف/اصلاح کند و مسئول تصفیه رخدادها سرش بی کلاه بماند

    به هرحال، همیشه در زمان حذف/اصلاح جای دلواپسی وجود دارد (شاید سیستم بتونه از این دلواپسی بکاهد)

    ممنون از توجه شما.


    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    11 شهریور 1397 11:10 ق.ظ
    سلام

    نکته‌ای که فرمودید کاملا درست است - اما - این وضعیت "همواره" توسط سیستم کنترل می‌شود و اجازه‌ی حذف رخدادی که کاربرد دیگری داشته باشد هرگز داده نمی‌شود. اشکال اینجا است که تصفیه شدن رخداد به معنی استفاده‌ی رخداد در کاربرد دیگری نیست - صرفا یکی از فیلدهای رخداد (همان رخدادی که حذف می‌شود) در فرآیند تصفیه "اصلاح" می‌شود. یعنی شبیه است به اینکه مثلا برای رخداد شماره‌ی سررسید یا تاریخ پیگیری یا تفصیلی 4 درج شده باشد. واضح است که این به معنی "استفاده از رخداد در جای دیگری" نیست. دو نکته:

    1) وضعیت تصفیه رخدادها در فرم سند قابل بازنمایی است. شاید اگر در حین حذف سند یا رخداد کاربر دلواپس این وضعیت را مشاهده نماید تا اندازه‌ای از دلواپسی بکاهد.

    2) اگر حذف رخدادها به منظور تکرار آنها و تلفیق (مثلا در سند دیگری) انجام می‌شود، شاید امکاناتی که در نسخه‌ی 602 برای تلفیق مستقیم سندها (بدون حذف و تکرار رخدادهای سند) پیاده شده است رافع مشکل باشد. در این فرآیند جدید سطرهای اسناد حذف نمی‌شوند بلکه صرفا به سند دیگری منتقل می‌شوند.

    ارادت
    j-esfahani
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    12 شهریور 1397 11:43 ق.ظ

    خیلی هم ممنون

    1) این فیلد رو تا بحال ندیده بودم 

     

    2) دقیقا یکی از مطالب دلواپسی‌ها ، تلفیق دوسند با هم بود (که فرمودین در 602، این امکان وجود دارد)

    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.