چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 15 مرداد 1397 11:52 ق.ظ توسط m.nikkhah
بهای بسته و بهای بسته (مازاد ابتدای محدوده)
�1 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
m.nikkhah
کاربر با تجربه
کاربر با تجربه

--
15 مرداد 1397 11:38 ق.ظ

    با سلام

    در این پست در نظر داریم آموزش استفاده از تعیین قیمت به کمک بهای بسته و بهای بسته مازاد ابتدای محدوده را انجام دهیم.


    بهای بسته

    هنگام تعریف قوانینی مانند <<تعرفه>>، <<تغییر تعرفه>>  و <<محاسبه کسور و اضافات >>، از جمله روش های محاسبه بها،  بهای بسته می باشد که با انتخاب گزینه <<بهای بسته>> در قسمت <<نتیجه محاسبات>> فعال می گردد.

    با انتخاب گزینه بها بسته در قسمت نتیجه محاسبات سه فیلد بسته – مقدار، بها و روند فعال می گردند.

    در قسمت بسته-مقدار تعداد هر بسته را مشخص می کنیم، در قسمت بها بهای هر بسته را تعیین می کنیم و در قسمت روند ، روندینگ هر بسته را مشخص می کنیم.





    برای درک بهتر این موضوع سناریو زیر را در نظر می گیریم.

    شرکتی داریم که دستمال کاغذی تولید می کند که هنگام عرضه به بازار کالاها در بسته بندی 3 عددی به مشتریان فروخته می شود، پس تعداد بسته 3 عدد و بهای هر بسته 30.000 ریال است و روند را به صورت طبیعی می گذاریم.(فعلا وارد بحث روندینگ نمی شویم.)


     

    حال زمانی که در فاکتور تعداد را 3 عدد وارد می کنیم از طریق تعرفه هر سه عدد یک بسته را تشکیل داده و بهای بسته یعنی 30.000 ریال وارد می شود.

    به همین منوال اگر تعداد 15 عدد وارد شود از طریق تعرفه 5 بسته تشکیل می شود که بها 150.000 ریال ثبت می شود.

    برای روند کردن بسته ها سه روش روند بالا، پایین و طبیعی وجود دارد که هر کدام را با ذکر مثال توضیح می دهیم.

    روند بالا:  اگر در زمان ثبت فاکتور مقدار 4 عدد درج شود سیستم سه عدد را یک بسته و یک عدد دیگر را یک بسته در نظر می گیرد  و بهای کل را معادل دو بسته در نظر می گیرد . 4 عدد دستمال کاغذی -----> 60.000 ریال ( بهای هر بسته 3 عددی 30.000 ریال است)

    روند پایین:  اگر در زمان ثبت فاکتور مقدار 4 عدد درج شود سیستم سه عدد را یک بسته و یک عدد دیگر را هیچ بسته ای نظر نمی گیرد  و بهای کل را معادل یک بسته در نظر می گیرد . 4 عدد دستمال کاغذی -----> 30.000 ریال ( بهای هر بسته 3 عددی 30.000 ریال است)

    روند طبیعی:  اگر در زمان ثبت فاکتور مقدار 4 عدد درج شود سیستم سه عدد را یک بسته و یک عدد دیگر را هیچ بسته ای نظر نمی گیرد  و بهای کل را معادل یک بسته در نظر می گیرد . 4 عدد دستمال کاغذی -----> 30.000 ریال ( بهای هر بسته 3 عددی 30.000 ریال است)

    اما اگر در زمان ثبت فاکتور مقدار 5  عدد درج شود سیستم سه عدد را یک بسته و دو عدد دیگر را یک بسته در نظر می گیرد  و بهای کل را معادل دو بسته در نظر می گیرد . 5 عدد دستمال کاغذی -----> 60.000 ریال ( بهای هر بسته 3 عددی 30.000 ریال است).

    پيوست ها
    m.nikkhah
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    15 مرداد 1397 11:52 ق.ظ

    بهای بسته مازاد ابتدای محدوده

    هنگام تعریف قوانینی مانند <<تعرفه>>، <<تغییر تعرفه>>  و <<محاسبه کسور و اضافات >>، از جمله روش های محاسبه بها بهای بسته (مازاد ابتدای محدوده) می باشدکه با انتخاب گزینه <<بهای بسته(مازاد ابتدای محدوده)>> در قسمت <<نتیجه محاسبات>> فعال می گردد.

    با انتخاب گزینه بها بسته(مازاد ابتدای محدوده) در قسمت نتیجه محاسبات سه فیلد بسته – مقدار، بها و روند فعال می گردند.

    در قسمت بسته-مقدار تعداد هر بسته را مشخص می کنیم، در قسمت بها بهای هر بسته را تعیین می کنیم و در قسمت روند ، روندینگ هر بسته را مشخص می کنیم.

    برای درک بهتر این موضوع سناریو زیر را در نظر می گیریم.

    می خواهیم که اگر تعداد خرید دستمال کاغذی از 30 عدد بیشتر بود به ازای هر بسته اضافه، هر بسته به مبلغ 24.000 ریال  به فروش برسد.

    در این حالت همانند شکل زیر رفتار می کنیم.

     

    در قسمت مقدار بزرگتر از ، مقداری که می خواهیم از ان به بعد کالای ما با بهای جدید محاسبه شود را تعیین می کنیم که در این سناریو 30 عدد است.

    در قسمت نتایج محاسبه بهای ثابت و بهای بسته ( مازاد ابتدای محدوده) را انتخاب می کنیم.

    در قسمت بها ثابت 300.000 ریال به ازای 30 عدد دستمال کاغذی را وارد و در قسمت تعداد – مقدار 3 عدد و بها 24.000 ریال را وارد و روندینگ را به صورت دلخواه و مطابق با روال فروش انتخاب می کنیم.

     

    اگر در زمان ثبت فاکتور مقدار 36 عدد درج شود سیستم 30 عدد را با بها ثابت 300.000 ریال در نظر می گیرد و  و 6 عدد دیگر را به صورت دو بسته با بهای مازاد 48.000 در نظر می گیرد  و بهای کل را معادل 348.000 در نظر می گیرد .

    لازم به ذکر است که اگر مقدار از 30 عدد کمتر باشد از تعرفه های دیگر موجود در سیستم فروش استفاده می شود.


    پيوست ها
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.