چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 14 بهمن 1396 09:06 ق.ظ توسط s.shabany
ارسال فایل حقوق بانک از طریق نوسا
�3 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
s.shabany
کاربر
کاربر

--
14 بهمن 1396 08:49 ق.ظ

    با سلام

    در این پست میخواهیم نحوه ایجاد و دریافت فایل text از اطلاعات حقوق و دستمزد در نرم افزار نوسا ، برای ارسال به بانک را با یک مثال ساده توضیح دهیم.

    فرض کنید بانک عامل شما برای واریز حقوق پرسنل در هر ماه لیستی به شرح زیر از شما درخواست می کند:

     فایل text با کد گذاری فارسی از نوع یونی کد و به شرح زیر :

    تعداد پرسنل  با 10 کاراکتر در یک سطر جمع

    کل مبلغ قابل پرداخت (مربوط به کلیه پرسنل موجود در فایل) با 10 کاراکتر

    شماره حساب پرسنل با 10 کاراکتر

    مبلغ قابل پرداخت برای هر پرسنل با 10 کاراکتر

    برای اینکه بتوانید چنین خروجی از نوسا دریافت کنید در ابتدا یک نوع روش صدور اطلاعات با توجه به فرمت و درخواستهای بانک عامل بسازید. برای انجام این عمل مانند تصویر زیر از تب طراحی دستمزد – روشهای صدور اطلاعات – اطلاعات اصلی به فایل text را انتخاب نمایید 



    تصویر(1)


     با انجام این کار پنجره ای مانند تصویر 2 باز می شود 


    تصویر(2)



    در پنجره باز شده ابتدا + قرمز رنگ را انتخاب کرده سپس روی سطر ایجاد شده دبل کلیک نموده و یا آیکن مشخص شده در تصویر (2) را انتخاب نمایید تا پنجره ای همانند تصویر (3) باز شود 


    تصویر(3)

      

    همانگونه که در تصویر مشاهده می نمایید در این پنجره اطلاعاتی از قبیل کد، نام ، نوع جداکننده فیلدها ، نوع کد گذاری در متن فارسی و وضعیت سطر جمع مشخص می گردد. نام را به صورت دلخواه انتخاب نمایید و بقیه فیلدها را با توجه به درخواست بانک مربوطه تکمیل نمائید


    پيوست ها
    s.shabany
    کاربر
    کاربر

    --
    14 بهمن 1396 08:56 ق.ظ

    در این نمونه از آنجایی که قرار است سطر اول صورت حساب به صورت جمع مبالغ و تعداد پرسنل در نظر گرفته شود لذا "وضعیت سرجمع" را روی "جمع در ابتدای فایل" قرار دهید (در ادامه پست بیشتر در رابطه با این امکان توضیح می دهیم ) سپس پنجره را تصویب نمایید.



    تصویر(4)



    در ادامه با انتخاب تکمه "ویرایش سطرهای روش صدور تحت مکان" (تصویر4) پنجره تدوین سطرهای یک روش صدور اطلاعات برای شما باز میشود همانند تصویر(5)

    تصویر(5)



    حال در این پنجره فیلدها و تعداد کاراکترهایی که بانک عامل ازشما درخواست کرده است را تعریف نمایید که برای انجام این کار مانند تصویر(5) تکمه افزودن سطر جدید را انتخاب کنید

    با انتخاب این تکمه پنجره ای مانند تصویر (6) باز میشود با توجه به توضیحات اولیه عرض شد که قرار است تعداد پرسنل و کل مبلغ پرداختی برای همه پرسنل در یک سطر جمع(مثلا در اولین سطر) به بانک اعلام شود که ما برای اینکه بتوانیم  تعداد پرسنل در هر ماه را اعلام نماییم از شماره ردیف استفاده میکنیم (در اینجا تعداد ردیف همان تعداد پرسنل می باشد)



    تصویر(6)


     
    پيوست ها
    s.shabany
    کاربر
    کاربر

    --
    14 بهمن 1396 09:01 ق.ظ

    همانگونه که در تصویر بالا مشاهده می نمایید برای اینکه تعداد پرسنل در سطر جمع درج شود چک باکس "در سطر جمع درج شود" را انتخاب نمائید و در ضمن می توانید "اطلاعات در مقصد به صورت عددی صادر شوند" را نیز انتخاب کنید و قسمت "حرف پر کننده فضای خالی" را نیز صفر قرار دهید به این معنا که مثلا اگر قرار است تعدا پرسنل 59 نفر باشد از آنجا که باید عرض فیلد 10 کاراکتر پر شود پس 8 کاراکتر باقی مانده با عدد 0 پر می شود و مثلا به صورت "0000000059" در فایل دیده میشود ، در نهایت پنجره را تصویب نمایید.

    برای جمع کل مبلغ قابل پرداخت برای پرسنل نیزچک باکس "در سطر جمع درج شود" را انتخاب نمایید (تصویر7).


    تصویر(7)


    در ادامه فیلد شماره حساب و خالص پرداختی برای هر پرسنل را مانند تصویر 8،9 تعریف نمایید (توجه: چون قراراست شماره حساب و خالص پرداختی به ازای هر پرسنل در سطرهای جدا درج شود در اینجا چک باکس "در سطر جمع درج شود" را انتخاب ننمائید )


    تصویر(8)



    تصویر(9)


    پيوست ها
    s.shabany
    کاربر
    کاربر

    --
    14 بهمن 1396 09:06 ق.ظ

     

    بعد از اتمام تعریف فیلدها حال شما یک روش صدور اطلاعات با چهار فیلد درخواستی بانک دارید (تصویر شماره10)



    تصویر(10)


    در این مرحله فرض کنید میخواهید اطلاعات حقوق دی ماه پرسنل را برای بانک ارسال نمایید، که در گزارش اصلی دستمزد تکمه "صدور اطلاعات همه رکوردها به فایل text" را انتخاب نمایید (تصویر شماره 11)



    تصویر (11)


    با انجام این کار شما یک فایل text قابل ارسال به بانک مانند تصویر زیر خواهید داشت .



    تصویر(12)


    امیدوارم این مطلب مفید باشد

     

    با تشکر






    پيوست ها
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.