چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 03 اردیبهشت 1390 11:59 ق.ظ توسط saadat
تنظیمات کاربردی بخش
�6 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
saadat
کاربر پیشرفته
کاربر پیشرفته

--
31 فروردین 1390 03:24 ب.ظ
    با سلام،

     چگونه میتوانم مانع دسترسی کاربری که وابسته به یک بخش خاص است به سایر بخشها شوم؟

    بدین منظور ابتدا کاربر را وابسته به یک بخش خاص مینمایم.



     سپس در قسمت امکانات سیستم،، امکانات زیر را برای کاربر مذکور غیر مجاز مینماییم.

    1:اخذ گزارش از  اسنادسایر بخشها:برای عدم گزارش گیری از بخشی دیگر.




    2:در قسمت اسناد ،اسناد سایر بخشها: برای عدم سند زدن در بخشی دیگر.




    3:قسمت سیستم تعریف کاربران و امکان آنها: برای  جلوگیری از تغیییر در سطح دسترسی توسط کاربر.
    4:  همچنین در همین قسمت: تدوین بخشها ( واحد های سازمانی) برای عدم تغییر در بخش وابسته.





    موارد مذکور زمانی است که کلیه حسابها در تمام بخشها مشترک می باشد یا کاربر محدودیتی در استفاده از حساب ندارد. وتنظیمات فوق برای عدم سند زدن و گزارش گیری در سایر بخشها کاربرد دارد. همچنین باید توجه داشت که کاربر ی با دسترسی administrator  سرور نوسا از این قاعده مستثنی است.
    ...................
     در ادامه وابسته کردن یک حساب یا چندین حساب به یک بخش خاص  وعدم دسترسی کاربران بخشهای دیگر به این مدل حسابها را بررسی خواهیم کرد..



    آموزش حسابداری با نگرش سیستمی Accplus.blog.ir
    saadat
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    31 فروردین 1390 04:09 ب.ظ
    وابسته نمودن یک حساب به یک بخش خاص:

    بدین منظور در سمت راست  درخت حسابها بر روی حساب مورد نظر که احضار نموده ایم کلیک راست کرده و در قسمت
    بخشها و واحدها حساب مذکور را به بخش مورد نظر خود وابسته مینماییم.






    همچنین برای ارتباط دادن یک سری حساب یا تفضیلی خاص به یک بخش دلخواه میتوان در سمت چپ درخت  حسابها بر روی سر فصل مورد نظر خود کلیک راست نموده و کلیه حسابهای زیر گروه این حساب  را با بخش مورد نظر ارتباط دهیم.









    آموزش حسابداری با نگرش سیستمی Accplus.blog.ir
    saadat
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    31 فروردین 1390 04:25 ب.ظ
    البته ذکر چند نکته در هنگام استفاده از بخش خالی از لطف نیست.

    1- منظور از بخش در برنامه نوسا شعب یا واحد های سازمانی می باشد که با توجه به ساختار سازمانی شرکت ، تعریف شده.
    2- هدف از تعریف بخش صرفا محدود کردن کاربر در دسترسی به بخشی غیر از بخش خود نیست. ، اگر به دین منظور استفاده میکنید باید دقت عمل و همچنین طبعات آن کنترل شود.
    3- کاربری که محدودیتی در دسترسی به بخش ندارد و دسترسی تام به تمام بخشها دارد، حتما در هنگام سند زدن دقت نماید که در چه بخشی سند می زند ، زیرا تغییر بخش سند خیلی راحت نیست.
    4- در هنگام تنظیم سند اختتامیه وافتتاحیه دقت نظر داشته باشد که آیا به تفکیک بخش این عمل صورت میگیرد یا همه بخشها یک اختتامیه و یک افتتاحیه دارد.
    5- در گزارش گیری می تواند از یک بخش یا  تمام بخش ها گزارش بگیرد، اگر احیانا  گزارشی ترکیبی از دو بخش یا چند بخش بخواهد در قسمت شرایط این کار امکان پذیر است<< در گزارش دفتر که به دلایل منطقی شرایط نداریم ، دقت کند.>.
    6- همچنین به تبعات  استفاده از بخش وهدف از این کار  در سایر نرم افزارهای یکپارچه( انبار، دریافت پرداخت، فروش) دقت شود.

     با تشکر.
    آموزش حسابداری با نگرش سیستمی Accplus.blog.ir
    saadat
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    31 فروردین 1390 05:03 ب.ظ
    سوال: کاربری که امکان دسترسی به تمام بخشها را دارد( مثلا مدیر مالی) چگونه میتواند از یک بخش یا تمام بخشها یا چند بخش دلخواه گزارش بگیرد.

    ج: برای گزارش گرفتن از یک بخش یا  تمام بخشها : این امر به راحتی در محاوره اصلی گزارش با یک تیک ناقابل شدنی است.





    همچنین اگر کاربر بخواهد از دو بخش  یا چند بخش دلخواه گزارش بگیرد ، میتواند وارد tab  شرایط شده و با استفاده از دکمه قرمز رنگ"بعلاوه" در سمت چپ صفحه محاوره پیش روی خود ، شرایط جدید را تعریف نماید .که میتواند بر حسب کد یا نام بخش مربوطه اقدام به تدوین شرایط نماید، همچنین شرایط تعریف شده را میتوان با استفاده از دکمه فلاپی در بالای صفحه برای استفاده های بعدی ذخیره نمود  (( فراموش نشود که در  پیوند بین شرایط از عملگر منطقی" یا" استفاده نماید تا اجتماع بخشهای مورد نظر را لحاظ نماید)) . مانند نمونه زیر:






     در پایان بازدن دکمه تصویب گزارش دلخواه ما در پیش روی ما قرار میگیرد که صرفا با زدن دکمه Enter  به سطوح پایین تر  می رسیم ،و سرانجام به سند مربوطه که به تفکیک بخش می باشد  خواهیم رسید.
     با تشکر.
    آموزش حسابداری با نگرش سیستمی Accplus.blog.ir
    saadat
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    01 اردیبهشت 1390 11:39 ق.ظ
    یکی از گزارشات پر کاربرد درارتباط با بخش ، تراز گروه بندی کلان است . در این گزارش امکان تفکیک اسناد بر حسب بخش مربوط به آن برای ما فراهم می باشد.
    همانطور که از اسم این گزارش مشخص است ترازی است گروهبندی شده ، که ساختار گروه بندی آن میتواند توسط خود کاربر مشخص شود و این حسن دست مدیران ارشد سازمان را باز میگذارد تا هر نوع گزارش از  ثبتهای مالی خود را بگیرند. با مقداری حوصله به راحتی ساختار مطلوب ما قابل پیاده سازی است.
    .به منظور گروهبندی و تفکیک  بر حسب بخش  به ترتیبب زیر عمل میکنیم.
     در  محیط حسابداری که پیش روی ماست،وارد منوی سیستم  شده وتنظیمات سیستم برای تمام کاربران را انتخاب میکنیم
    حال در قسمت پیش فرض  فرم های نمایشی مربوط به تراز گروه بندی شده کلان  تغییرات لازمه را انجام میدهیم..
    بدین منظور ابتدااز فرم موجود( پیش فرض نوسا) یک کپی میگیریم این عمل با استفاده از چهارمین آیکون تعبیه شده در سمت چپ بالای این صفحه محاوره ای امکان پذیر است.به منظور تغییر در فرم ایجادی خویش از آیکون های بالای صفحه که بی شباهت به پرچم نیست استفاده میکنیم و در قسمت جزییات تغییرات مطلوب خود را اعمال میکنیم .





    حال در صفحهای که پیش روی ما ظاهر میشود، با استفاده از آیکون هایی که در بالای این صفحه قرار دارد اقدام به پالایش  گزارش خویش مینماییم.  برای حذف موارد غیر ضروری از ضربدر و برای ایجاد موارد مورد نیاز از بعلاوه استفاده مینماییم.






    در گزارش مطلوب ما  (بعنوان مثال) ما نیاز مند این هستیم که مانده هر بخش مجزا در یک ستون نمایش داده شود(بستانکار در پرانتز و بدهکار بدون پرانتزیعنی بدهکار مثبت) برای این منظور پس از کلیک بر روی دگمه بعلاوه در صفحه پیش روی خود، در قسمت محتوی ،فیلد محتوی  را یکی از اجزا ء بدهکار مثبت انتخاب میکنیم و جزء مطلوب را از قسمت شرایط انتخاب میکنیم  ، که در این قسمت با هدفی که از این گزارش داریم،  تیک فقط یک بخش را میزنیم واولین بخش را انتخاب میکنیم  وتصویب میکنیم.







    حال به منظور اینکه مانده هر بخش در ستونی مجزا بیاید ، از فیلد تعریف شده قبلی با استفاده از چهارمین آیکون تعبیه شده در سمت چپ بالای صفحه مذکور، به تعداد بخشهای مطلوب کپی میگیریم وفقط در قسمت شرایط بخش مرتبط را عوض میکنیم.
    پس از تصویب  مراحل بالا  تیک استفاده از پیش فرض نوسا را بر میداریم تا فرم دلخواه ما نیز قابل انتخاب باشد.
    حال به منوی تراز گروهبندی شده کلان میرویم و پس از انتخاب فرم دلخواه خود به عنوان فرم گزارش ، گزارش مطبوع خویش را ملاحظه مینماییم.




    آموزش حسابداری با نگرش سیستمی Accplus.blog.ir
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    02 اردیبهشت 1390 03:36 ب.ظ
    سلام

    از مطلب مفید شما بسیار تشکر می‌کنم

    یک نکته هم به ذهن بنده رسید. همانطور که به درستی اشاره فرمودید، نام بخش در بخش شرایط به صورت متنی قابل درج است (بر خلاف موارد مشابه که نام آنها از روی یک فهرست و به صورت drop down انتخاب می‌شوند). در مقابل کد بخش را نیز در شرایط در اختیار داریم. برای اخذ گزارش از بخش‌های مختلف، اولا می‌توانیم از محدوده‌های کد نیز استفاده کنیم. یعنی اگر کد بخش‌ها را به صورت معنی‌دار تعیین کرده باشیم، می‌توانیم یکباره از محدوده‌ای از بخش‌ها با تنظیم شرایط کوچکتر و بزرگتر و مانند آنها گزارش بگیریم. ثانیا با تعریف اسامی بخش‌ها به شکلی که کلمه یا عبارت یا حتی حرف خاصی در بین اشامی بخش‌های مورد نظر ما مشترک باشند، می‌توانیم برای اخذ گزارش از ترکیب آنها از شرایط "شامل" یا "دارای الگوی" یا "آغاز شود با" استفاده کنیم. مثلا فهرست بخش‌های زیر را در نظر بگیرید و شرایطی که در ادامه آمده‌اند را ملاحظه فرمایید. این روش ممکن است در تنظیم شرایط مورد نظر کمک زیادی باشد. به علاوه امکانات سیستم در ذخیره و بازیابی شرایط نیز ممکن است در این زمینه کمک باشد...

    بخش‌ها
    1. دفتر مرکزی - عمومی
    2. دفتر مرکزی - فروش
    3. دفتر مرکزی - مدیریت
    11. شعبه یزد - عمومی
    12. شعبه یزد - فروش
    13. شعبه یزد - مدیریت
    21. شعبه اصفهان ....
    ....

    گزارش از دفتر مرکزی: نام بخش شامل "مرکزی"
    روش دیگر: کد بخش بزرگتر یا مساوی 1 "و" کد بخش کوچکتر یا مساوی 9

    گزارش از فروش: نام بخش شامل "فروش"

    و نمونه‌های دیگری هم قابل طرح می‌باشند

    تشکر مجدد و ارادت
    saadat
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    03 اردیبهشت 1390 11:59 ق.ظ

    با تشکر از جناب آقای مومنی به خاطر توضیحات به جا و مفیدشان.

     یکی دیگر از گزارشات پر کاربرد در رابطه با بخش تفکیک اسناد به اجزاء می باشد.که مانند گزارش قبلی در تنظیمات سیستم برای تمام کاربران به راحتی  قابل تنظیم میباشد تا اجزا تشکیل دهنده آن همان بخشهای مورد نیاز ما باشد.
    در مثال زیر ما بخش مرکزی را به 3 قسمت مجزا تقسیم کردیم(واحد مدیریت، حسابداری و فروش) که هر کدام گردشهای مستقل خود را ثبت میکنند و مدیر مالی تصمیم دارد تمام سندهای بخشهای مختلف را سرجمع بر حسب سند به تفکیک تاریخ با شرح کامل مبالغ متناظر ببیند.
    این گزارش نیز بسیار کاربردی است. وبا انعطاف پذیری بالای نوسا در تغییر شرایط گزارش به دلخواه کاربر، هر گونه مانوری که به ذهن خطور میکند بطور معقول قابل پیاده سازی است.




    آموزش حسابداری با نگرش سیستمی Accplus.blog.ir
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.