چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 09 اسفند 1395 05:48 ب.ظ توسط روزبه
درخواست افزایش تعداد کاراکترهای کد تفصیلی از 9 به 10 کاراکتر جهت درج کد ملی
�2 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
محمد رضایی
کاربر جدید
کاربر جدید

--
08 اسفند 1395 03:35 ب.ظ

    با عرض سلام

    به عرض می‌رساند که جامعه المصطفی العالمیه یکی از مشتریان با سابقه و بین‌المللی بوده که دارای بخش‌ها و واحدهای مستقل مختلف می‌باشد لذا با عنایت به ضرورت انتقال کلیه مانده حساب‌ها از واحدهای مستقل و بخش‌ها به واحد ستاد مرکزی و همچنین ورود اطلاعات اشخاص در بخش تفصیلی‌ها توسط هر واحد به صورت مستقل، مشکلات عدیده‌ای در این راستا بوجود آمده است، از جمله اشخاص یکسان با تفصیلی‌های مختلف و همچنین کدهای تفصیلی یکسان با اشخاص مختلف در واحدهای مستقل و بخش‌ها که باعث بهم ریختگی شدید مانده بدهکاری و بستانکاری اشخاص پس از  انتقال مانده حساب‌ها به سیستم حسابداری مرکزی شده است.

    این مشکل بارها با کارشناسان محترم نوسا در میان گذاشته و طرح موضوع کرده‌ایم، ولی راه‌حل‌های ارائه شده کارساز نبوده است، لذا درخواست افزایش تعداد کاراکترهای تفصیلی از 9 کاراکتر به 10 کاراکتر جهت درج کد ملی را داریم تا این مشکل بزرگ و مشکلات مشابه مرتفع گردد.

    در صورت لزوم و توضیحات بیشتر با شماره‌های 02537172696 و 02537172604 و 02537172567 و 09127476569 و 09126528848 تماس حاصل فرمایید.

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    08 اسفند 1395 05:40 ب.ظ
    سلام

    ممنون از لطف شما

    با اعتمادی که حقیر نسبت به همکاران خود در نوسا دارم مطمئن هستم که همه راه‌حل‌هایی که ممکن بوده رافع مشکل شما باشد را قبلا ارائه کرده‌اند. واقعا ممکن است حل همه مشکلات در توان ما و همکاران و سیستم نباشد.

    متاسفانه سیستم ما عمر قابل ملاحظه‌ای دارد و تعداد بسیار بسیار زیادی سیستم اطلاعاتی مبتنی بر آن برپا شده است - لذا تغییرات از گونه‌ای که مورد اشاره شما قرار دارد واقعا برای ما میسر نیست. ضمن اینکه بسیار بعید است که 9 رقم منتهی‌الیه سمت راست کد ملی افرادی که طرف حساب شما هستند با هم مشترک باشد (یعنی اگر استفاده از کد ملی رافع مشکل باشد، 9 رقم هم کارکرد مورد نظر شما را خواهد داشت). متاسفانه تغییر سیستم برای ما امکان‌پذیر نیست.

    ارادت
    روزبه
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    09 اسفند 1395 05:48 ب.ظ
    دوست عزیز طبق تعریف کد ملی شماره‌ای است ۱۰ رقمی که از سمت چپ سه رقم کد شهرستان محل صدور شناسنامه، شش رقم بعدی کد منحصربه‌ فرد برای دارنده شناسنامه در شهرستان محل صدرو و رقم آخر آن هم یک رقم کنترل است که از روی ۹ رقم سمت چپ بدست می‌آید. برای رسیدن به رقم آخر یا کنترل آن کافی است مجدد از روی ۹ رقم سمت چپ رقم کنترل را محاسبه کنیم. روش آن به شرح زیر است:
    ۱- برای محاسبه رقم کنترل (رقم آخر از سمت چپ)، هر رقم را در موقعیت خود ضرب کرده و حاصل را با هم جمع کنید. (موقعیت را از راست به چپ حساب کنید)
    ۲- مجموع بدست آمده از مرحله یک را بر ۱۱ تقسیم کنید.
    ۳- اگر باقی‌مانده کمتر از ۲ بود، رقم کنترل باید برابر باقی‌مانده باشد در غیر اینصورت رقم کنترل باید برابر عدد یازده منهای باقی‌مانده باشد.

    با این تفاصیل نگهداری آخرین رقم نیاز نبوده و در صورت لزوم میتوانید این عدد را محاسبه کنید. 9 رقم اول کد ملی هرگز یکسان نخواهند بود و شما از آن می توانید استفاده کنید.

    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.