چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 20 مرداد 1395 10:20 ق.ظ توسط shakeri
مشکل چاپ سند، هنگام تغییر شماره اسناد
�6 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
shakeri
کاربر با تجربه
کاربر با تجربه

--
18 مرداد 1395 04:01 ب.ظ
    با سلام و احترام خدمت همکاران قدیمی

    این سناریو را در نظر بگیرید !

    کاربر A سندی را در سیستم ثبت می کند طبیعتا شماره ای به آن سند اختصاص می یابد؛ کاربر B سند دیگری را به تاریخ قبل از سند کاربر A در سیستم ثبت می کند، شماره سند کاربر A تغییر می کند ولی چون کاربر A سند را بازخوانی (F5) نکرده همچنان شماره سند، به اشتباه برای او نمایش داده می شود در این هنگام کاربر A سند را چاپ می کند، ولی سند دیگری که مد نظر کاربر A نیست چاپ می شود !


    به نظر این حقیر برای جلوگیری از بروز این مشکل، سیستم قبل از چاپ پیغام مناسبی جهت بازخوانی سند به کاربر اعلام نماید و یا اینکه چاپ سند بر اساس شماره مبنا و یا شماره توالی انجام گیرد.

    با تشکر از طرف کاشانی 

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    18 مرداد 1395 04:22 ب.ظ
    سلام

    چاپ اسناد به صورت "محدوده‌‎ای" انجام می‌شود - یعنی در زمان چاپ، می‌توان یکباره فرمان چاپ یک محدوده از اسناد را صادر کرد. محدوده اسناد همیشه با شماره سند مشخص می‌شود (توالی و مبنا به این منظور مناسب نیستند). وضعیتی که شما به آن اشاره فرمودید کاملا محتمل است - اما ما فرض کرده‌ایم که در سازمان‌هایی که اسناد به صورت مرتب و منظم پس از تنظیم چاپ و بایگانی می‌شوند، تنظیم سند به تاریخ دلخواه و پیش از سندهای جاری چندان محتمل نباشد!
    به هر حال اگر بخواهیم امکان چاپ محدوده‌ای از اسناد را داشته باشیم مجبوریم وضعیتی که شما به آن اشاره فرمودید را تحمل کنیم. کنترل شماره پیش از صدور فرمان چاپ هم مشکلی را حل نخواهد کرد. چون ممکن است ذخیره سند توسط کاربر دیگر در زمانی انجام شود که کاربر نخست مشغول کار با محاوره چاپ سند باشد.

    ارادت
    shakeri
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    19 مرداد 1395 08:30 ق.ظ
    سلام

    لزومی ندارد که چاپ سند در محیط سند به صورت "محدوده ای" باشد. چاپ سند به صورت "محدوده ای" در گزارش "ملاحظه فهرست اسناد" معقول تر است؛ کاربری که در محیط سند اقدام به چاپ می کند حتماً و حتماً قصد دارد سند فعلی را چاپ نماید؛ پس شماره مبنا و یا توالی برای چاپ یک سند مناسب است.

    پ ن : باور بفرمایید در سازمانی که از یک قفل 45 کاربره استفاده می نماید و بالغ بر 60 کاربر فعال (فقط حسابداری) دارد و سالانه بیش از یک میلیون رخداد در سیستم ثبت می گردد، این مشکل به کرات پیش می آید.
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    19 مرداد 1395 09:24 ق.ظ
    سلام

    کاشانی جان، یک سیستمی با یک روشی 12 سال است که مشغول به کار و ارائه خدمت است. خیلی ساده نیست که بخواهیم در مورد رفتار آن و لزوم تغییر این رفتار در مواقع مختلف صحبت کنیم - باید توجه کنیم که چند ده‌هزار نفر با همین رفتار موجود مشغول به کار هستند و به احتمال زیاد همین رفتار را کماکان از سیستم انتظار دارند. در ضمن کاربران بیشتر از 45 هم داشته‌ایم (البته ندیدیم که با قفل 45 کاربره، 60 نفر همزمان فعال باشند) یک میلیون رخداد در سال هم برای این تعداد کاربر اصلا دو از انتظار نیست. آنچه بسیار بسیار دور از انتظار است این است که در چنین سیستم بزرگی سندها را به صورت نامرتب و دلبخواه و به تاریخ‌های قبل و در لابلای هم درج کنند. اصولا کنترل مدیر بر سیستم و اشخاص در این وضعیت مخدوش می‌شود - حالا یک سند هم ممکن است اشتباه چاپ شود. به عبارت دیگر اگر در سیستمی که سالانه بیش از یک میلیون رخداد در آن ثبت می‌شود، "به کرات" پیش می‌آید که سندها به صورت نامرتب و به تاریخ‌های قبل ثبت می‌شوند، این سیستم مشکلات بسیار بیشتری از چاپ سند خواهد داشت. برای روشن‌تر شدن مطلب، روشی که کاربران در سازمان‌های بزرگ برای ثبت همزمان سند در تاریخ آخر (نه در تاریخ‌های قبل) بکار می‌برند را یادآوری می‌کنم: ابتدا سند را به صورت خالی ذخیره می‌کنند تا شماره آن ثابت شود و پس از آن اقدام به تنظیم سند خود می‌نمایند! تنظیم سند به تاریخ دلخواه (و قبل) در یک سیستم بزرگ یک اتفاق نادر است (یا باید باشد).

    اگر از بحث‌های فنی و اختلاف نظری که در این زمینه با هم داریم، بگذریم، تغییر اساسی رفتار سیستم (مطابق آنچه مورد نظر شما است) برای چند ده‌هزار کاربر دیگری که با وضعیت کنونی سیستم راحت هستند ایجاد مشکل خواهد کرد. به همین دلیل خواسته شما، از آنجا که کاربرد عمومی ندارد متاسفانه برای پیاده‌سازی مناسب نیست (جدای از اینکه به نظر بنده درست هم نیست).

    ارادت خاص
    shakeri
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    19 مرداد 1395 10:17 ق.ظ

     سلام

    به تمام مواردی که فرمودید واقف هستم - درمورد 60 کاربر از کلمه "همزمان"  استفاده نکردم.

    با تشکر خاص

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    19 مرداد 1395 03:59 ب.ظ
    سلام

    دقت شما (حتی در نوشتن یک متن ساده) همیشه مثال‌زدنی بوده. آرزوی موفقیت و پیروزی و سلامت برای شما دوست عزیز دارم.

    پاینده باشید
    shakeri
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    20 مرداد 1395 10:20 ق.ظ

    سلام

    ممنون از لطف شما؛ من هم همیشه آرزوی موفقیت روزافزون را برای شما و شرکت نوسا دارم.

    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.