چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 13 مرداد 1395 09:44 ق.ظ توسط momeni
مدرک دریافت وپرداخت
�3 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
nafis.matris
کاربر جدید
کاربر جدید

--
11 مرداد 1395 09:52 ق.ظ
    باسلام.مدرک دریافتنی که جهت وصول به بانک خاصی واگذار شده را میتوان در زمان وصول در بانک دیگری سند اعلام وصولش را زد درصورتیکه سیستم نباید اجازه صدور چنین سندی را بدهد.ممنون
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    11 مرداد 1395 10:15 ق.ظ
    سلام

    با توجه به ماهیت چند کاربره بودن سیستم، این کنترل‌ها به صورت همزمان با ورود اطلاعات میسر نیست. به همین دلیل امکاناتی برای کنترل درستی ثبت اطلاعات در مدارک دریافت و پرداخت پیاده‌سازی شده است که برای افشای موارد این‌چنینی بکار می‌روند.

    ارادت
    nafis.matris
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    13 مرداد 1395 08:21 ق.ظ
    سلام.بله درست میفرمایین ولی بهتر بود برای جلوگیری از اشتباه اجازه صدور چنین سندی داده نشه تا اینکه بعدبخوان بررسی کنند ببینن درسته یا خیر...
    ممنون از راهنماییتون
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    13 مرداد 1395 09:44 ق.ظ
    سلام

    اگر امکان درج اسناد جدید در بین اسناد قبلی و اصلاح اسناد تنظیم شده قبلی در سیستم وجود نداشت خواسته شما به سادگی قابل پیاده‌سازی بود. وضعیتی را تصور فرمایید که در آن دو سند با یک فاصله تاریخی درج فرموده باشید و در سند اول یک مدرک را برای وصول به بانک واگذار کرده باشید و در سند دوم همان مدرک را اعلام وصول کرده باشید - حال سند اول را اصلاح می‌کنید و مدرک ابتدایی یا بانکی که مدرک را به آن واگذار کرده باشید را تغییر می‌دهید. این وضعیت مطابق خواسته شما خطا است ولی آیا این خطا قابل کشف و پیگیری است؟

    اگر هنوز مطلب برای شما روشن نشده، فرض کنید که اصلاح سند اول را با این هدف انجام داده باشید که بعدا سند دوم را اصلاح کنید و همان تغییرات را در سند دوم هم اعمال نمایید. واضح است که تا زمانی که سند دوم را اصلاح نکرده باشید اصلاح سند اول خطا است (البته اگر قابل کشف باشد). شاید در این وضعیت بهتر باشد که اصلا سند اول را خطا ندهیم. اما اگر سند دوم را اصلاح نکردید چه باید بکنیم؟

    اگر هنوز هم مطلب برای شما روشن نشده، فرض کنید که سند اول و دوم توسط دو کاربر مختلف اصلاح شوند...

    البته روش ساده را برنامه‌نویسان مجرب دست‌اندرکار تولید نرم‌افزارهای موجود در بازار انجام می‌دهند: سند اول را خطا می‌دهند و یا امکان اصلاح نمی‌دهند یا در حین اصلاح (و یا درج سند جدید به تاریخ قبل و یا حذف سندهای قبلی) کنترل نمی‌کنند و در عین حال در مشخصات سیستم خود اعلام می‌کنند که مثلا ویژگی‌ای که شما به آن اشاره کردید در سیستم آنها وجود دارد.
    به این ترتیب وضعیتی پیش می‌آید که کاربر به "توهم" کنترل می‌رسد - یعنی "خیال می‌کند" که سیستم کنترل لازم را انجام می‌دهد در حالی‌که واقعا مشغول تنظیم داده‌های نادرست است و خبر هم ندارد!!!

    حتما بهتر است که عمل غیرممکن یا غیرسیستمی را انجام ندهیم و به جای آن پس از تغییرات دلخواه، وضعیت استاتیک سیستم را آزمایش کنیم. نتیجه می‌گیریم که با توجه به همه فراسنج‌ها، درست نیست که بگوییم "بهتر بود برای جلوگیری از اشتباه اجازه صدور چنین سندی داده نشه تا اینکه بعدبخوان بررسی کنند ببینن درسته یا خیر... "

    ارادت
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.