چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 18 اردیبهشت 1395 09:36 ق.ظ توسط leila
تعرفه ها
�6 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
leila
کاربر
کاربر

--
14 اردیبهشت 1395 04:06 ب.ظ
    با سلام در سیستم برای یک مشتری تعرفه تعریف کرده ام که در آن محل تحویل هم برای هر مشتری مشخصا تفکیک کردم بعد از زدن فاکتور رفتم و تعرفه را در قسمت محل تحویل عوض کردم و سیو شد چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ این کار را برای نام مرکز فروش و نام مشتری هم امکان عوض کردن تعرفه و سیو کردنش هست مگر نباید سیو نکند و بگوید نمی شود در مورد قیمت و نام کالا این کار امکان پذیر نمی باشد پس برای چی برای یک مشتری تعرفه های خاص تعریف می کنیم وقتی بتوانیم به راحتی عوض کنیم ؟؟؟؟؟؟؟؟ با تشکر
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    15 اردیبهشت 1395 10:10 ق.ظ
    سلام

    انتخاب تعرفه یک ابزار برای تعیین بها است. مثل ماشین حساب. شما قادرید یک تعرفه را به یک سطر تخصیص دهید. همانطور که قادرید بهای دلخواهی را در سطر درج کنید. رابطه سیستمی بین بهای سطر و مشتری و محل تحویل وجود ندارد. شما برای یک کالا می‌توانید از هر تعرفه دلخواهی که برای آن "کالا" در سیستم تعیین شده باشد استفاده کنید.

    در زمان انتخاب تعرفه برای یک کالا فهرستی از تعرفه‌هایی که برای آن کالا در سیستم وجود دارد بازنمایی می‌شود. کالا تعرفه‌های بی‌شماری دارد. در فهرست تعرفه‌ها، سطرها با مکانیزمی مرتب می‌شوند. در این مکانیزم به شرایطی که برای تعرفه‌ها تعیین شده است توجه می‌شود و به تعرفه‌ها امتیاز داده می‌شود. تعرفه‌ها به ترتیب امتیاز مرتب می‌شوند تا به کاربر "کمک" کند که تعرفه مناسب انتخاب شود. در واقع تعرفه‌هایی که شرایط بهتری دارند در بالای فهرست قرار می‌گیرند. اما کاربر محدودیتی در انتخاب تعرفه دلخواه ندارد.

    حال شما از ابزاری که برای کمک به کاربر برای تعیین تعرفه پیاده‌سازی شده است انتظار دارید در زمان ذخیره (سیو) کردن فاکتور فعال باشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    در واقع شما برای یک "کالا" تعرفه تعریف می‌کنید نه برای مشتری یا محل تحویل. به همین دلیل است که وقتی کالا را تغییر می‌دهید تعرفه غیرمعتبر می‌شود. اما مشتری تعرفه ندارد - بلکه یک شرط برای تعرفه‌ای است که برای "کالا" تعریف کرده‌اید. اگر هنوز حالت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ برای شما مطرح است لطغا به مثال زیر توجه فرمایید:

    فرض کنید بهای یک کالا 1000 ریال است اما در یک تعرفه با شرط فروش نقدی بهای آنرا 800 تعریف کرده باشید. در تعرفه دیگری برای مشتری خاص شرکت آلفا بهای آنرا 900 تعریف کرده باشند. در تعرفه دیگری برای محل تحویل کارخانه بهای آنرا 850 تعریف کرده باشید. حال شرکت آلفا در محل کارخانه این کالا را به صورت نقدی خریداری می‌کند. بهای کالا باید چقدر باشد؟ آیا در صورتی که بها را به دلخواه تعیین فرموده باشید و بعد مشتری یا نوع پرداخت یا محل تحویل را عوض کردید سیستم باید از ذخیره برگه ممانعت کند؟
    leila
    کاربر
    کاربر

    --
    16 اردیبهشت 1395 11:17 ق.ظ
    مرسی از پاسخ ولی هنوز برای من این ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ حالت ماند من برای هر مشتری یک تعرفه تعریف کردم که دقیقا برای کالای خاص شرایط خاص داشته باشد و فقط بشود در فاکتور از آن تعرفه استفاده کرد سوال من این است که وقتی یک تعرفه ای در جایی از سندها فروش استفاده می شود با شرایط خاص تعریف شده برای آن تعرفه و وقتی فاکتور را ذخیره می کنی به منوی تعرفه ها بروی و آن تعرفه تعریف شده را محل تحویل و نام مشتری را عوض کنی و دخیره را بزنی انجام می شود ولی کالا و قیمت را عوض کنی به شما خطا این را می دهد که تعرفه در جایی استفاده شده و قابل تغییرنمی باشد سوال من این است که باید وقتی کلیه شرایط تعرفه مثل محل تحویل و نام مشتری را تغییر دهی هم به شما چنین بیغامی بدهد چون در این صورت معنی تعرفه خاص برای هر مشتری از بین می رود من از فاکتور توقع ندارم که خودش تعرفه را تشخیص دهد ولی از تعرفه توقع دارم که وقتی در یک فاکتوری استفاده شد و من خواستم تغییرش دهم انجام نشود چون از لحاظ من وقتی نام مشتری قابل تغییر در تعرفه باشد دیگر برای کی من تعرفه تعریف کردم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اینحاست که ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ پیش می آید با تشکر
    leila
    کاربر
    کاربر

    --
    16 اردیبهشت 1395 11:21 ق.ظ
    اضافه کنم که من برای هر مشتری تعرفه تعریف کردم به علت تنوع قیمت برای یک کالا که دارم در نیتجه هر مشتری فقط یک تعرفه دارد نه بیشتر و در زمان فاکتور زدن هم ظاهر می شود تا اینجا هم عالیه ولی وقتی تعرفه استفاده شده در منو تعرفه قابل تغییر می باشد از لحاظ شرایط تحویل یا نام مشتری حتی و بعد تعرفه بی معنا شده چون من اسمش را تعییر دادم و ذخیره کردم و انجام شده در نتیجه دیگر تعرفه ای برای آن مشتری وجود ندارد
    leila
    کاربر
    کاربر

    --
    16 اردیبهشت 1395 11:36 ق.ظ
    نکته دیگر اینکه شما وقتی در یک تعرفه مثلا برای یک مشتری به نام حسن و کالا جوراب با شرایط نقدی تحویل درب کارخانه تعریف می کنید و حالا دارید فاکتور فروش را می زنید و یکی ازشرایط ها مثلا درب مشتری بزنید اصلا تعرفه نمی آید پس کلیه شرایط انتخاب شده برای ظاهر شدن تعرفه مثل کالا دارای اهمیت می باشد و واجب می باشد و باید مثل کالاو قیمت غیر قابل تغییر در منوی تعرفه ها بعد از استفاده شدن در فاکتور فروش باشد ببخشید سرتان را درد آوردم مرسی ممنون
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    18 اردیبهشت 1395 09:12 ق.ظ
    سلام

    همانطور که عرض کردم، تعرفه برای کالا تعریف می‌شود و نه مشتری! بقیه پارامترها شرایط فاکتور هستند. اصل کالا است. ممانعت از اصلاح شرایط یک تعرفه پس از کاربرد آن، کار درستی نیست.

    ما در سیستم، فقط از تغییراتی که حالت سیستمی دارند ممانعت می‌کنیم. ممانعت از بقیه تغییرات را به اختیارات کاربران موکول می‌کنیم. یعنی فرض کرده‌ایم که اگر اصلاح اطلاعات برای ما بدون اشکال است ولی برای کاربر "؟؟؟؟؟؟؟؟؟ آفرین" است، همیشه می‌توان اختیار اصلاح داده‌ها را به کاربران نداد.

    با منطق شما عملا هیچ تغییری در داده‌هایی که از قبل در سیستم وارد شده است میسر نخواهد بود. این وضعیت برای ما به عنوان توسعه دهندگان سیستم ایده‌آل است (پیاده‌سازی نرم‌افزار بسیار ساده خواهد شد) - ولی باور بفرمایید که اکثر کاربران با چنین سیستمی مشکل خواهند داشت. به هر حال هر داده‌ای که در سیستم وارد شده است دارای معنی و مفهومی است که اصلاح آن منجر به تغییر آن معنی و مفهوم از دید کاربری که ابتدا آنرا وارد کرده است خواهد شد. با منطق شما هیچ داده‌ای پس از ورود نباید اصلاح شود.

    leila
    کاربر
    کاربر

    --
    18 اردیبهشت 1395 09:36 ق.ظ
    با سلام ممنون از پاسخ شما من انتظار ندارم که تمام داده ها ی سیستم قابل اصلاح نباشد کما اینکه در باقی موارد در مورد اصلاح مشکلی نداشته و ندارم و درست است که شما می فرمایید که تعرفه به کالا مربوط می شود و می تواند در باقی مشخصات قابل اصلاح باشد بهتر هست بگوییم که قانون سیستم شما این است حالا نظر من اگر من بخواهم در مورد یک قانونی چیزی را تغییر بدهم باید آن قانون را غیر فعال و تعرفه جدید تعریف کنم این از نظر من تعریف تعرفه می باشد و این طور نباید باشد که قانون در بعضی جاها قابل تغییر و در بعضی جاها غیر قابل تغییر می باشد از دید من غلط می باشد شاید هم من دید سیستماتیک برنامه نداشته باشد ولی قانون تعرفه در تمام شرایطی که تعریف می کنم باید غیر قابل تغییر باشد ببخشید که باز فضولی کردم با تشکر در ضمن محدود کردن را بنده انجام دادم این مورد موقعی برای من سوال شد که خود من که به عنوان وارد کننده اصلی تعرفه دستم به اشتباه خورد و وقتی ذخیره کردم دیدم ذخیره شد و برام هنوز ؟؟؟؟؟؟ هست
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.