چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 21 اردیبهشت 1395 08:58 ق.ظ توسط momeni
اکسل
�6 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
leila
کاربر
کاربر

--
01 اردیبهشت 1395 08:33 ب.ظ
    با سلام می خواستم بدون امکان دارد وقتی که فایلی را به اکسل انتقال می دهیم به اکسل خاصی انتقال دهیم که از قبل طراحی کرده ایم ؟
    saadat
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    03 اردیبهشت 1395 09:52 ب.ظ
    با سلام خدمت شما،
    بله امکان پذیر است. در برنامه نوسا دو رویکرد برای انتقال به محیط اکسل وجود دارد ؛
    یک روش هنگام گزارش گیری و از طریق آیکن فعال اکسل در تمام گزارشات نوسا که صرفا گزارش مربوطه را به محیط اکسل انتقال میدهد.
    روش دوم از طریق منوی سیستم و گزینه انتقال به اکسل که می توانید با استفاده از ماکرونویسی اکسل مسیر و رفتار اکسل پیش رو را کنترل کنید و گزارش دلخواه خود را با داده های سیستم به دست آورید.
    با تشکر و تبریک روز مرد به تمام مردصفتان.
    آموزش حسابداری با نگرش سیستمی Accplus.blog.ir
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    04 اردیبهشت 1395 08:46 ق.ظ
    سلام

    همانطور که جناب سعادت فرمودند میسر است.

    البته "سیستم متمرکز صدور اطلاعات به Excel" که از منوی سیستم قابل دسترسی است به صورت یک ماجول جداگانه فروخته می‌شود و امکان دارد که در سیستمی که شما خریداری کرده‌اید وجود نداشته باشد. از این سیستم برای تهیه انواع صورت‌های مالی و نیز صدور اطلاعات برای سیستم سنا (گزارش سازمان‌های دولتی به دیوان محاسبات) استفاده کرده‌ایم. در نسخه بعدی برای صدور اطلاعات برای سیستم سناما (سامانه نظارت آنی معاونت نظارت مالی و خزانه‌داری کل کشور) از همین روش استفاده خواهد شد. جز این، هر پردازش دلخواهی برروی داده‌های صادر شده را می‌توانید از قبل در فایل Excel مورد نظر (به صورت فرمول یا ماکرو) پیاده کنید.

    ارادت
    leila
    کاربر
    کاربر

    --
    08 اردیبهشت 1395 08:06 ق.ظ
    با سلام مشکل من الان این است که وقتی به اکسل می زنیم و میخواهیم فرمت سلولهای را عوض کنیم قابل عوض شدن مثلا به نامبر نمی باشد در یک فایلی که در نوسا به عنوان حروف می باشد ما عدد وارد کرده ایم و عدد ها ممیز دارد که به صورت برعکس می افتد یعنی به جای اینکه بعد از ممیز طرف راست باشد طرف چب می افتتد و همین طور هم در اکسل انتقال چیدا می کند و در اکسل هم عوض کردن فرمت به نامبر اصلا امکان پذیر نمی باشد با تشکر لطفا راهنمایی فرمایید
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    08 اردیبهشت 1395 09:00 ق.ظ
    سلام

    این مشکل شما با امکاناتی که در پاسخ‌های قبلی به آن اشاره کردیم قابل رفع نیست. متن همیشه به صورت متن صادر می‌شود. تعویض فرمت در Excel میسر است اما مشکل شما را رفع نمی‌کند. اشکال در رفتار Windows با ارقام است. Windows ممیز فارسی را در یک متن به عنوان جداکننده اعشاری قبول ندارد. مثلا 78/52 که برای ما هفتاد و هشت و پنجاه و دو صدم است، برای Windows ترکیب دو عدد مستقل 78 و 52 است که با یک علامت Slash از هم جدا شده‌اند. جداکننده اعشاری در Windows در اعداد همیشه نقطه است. در کنار آن تنظیماتی دارد که نقطه را در بین اعداد به حرف دیگری مبدل می‌کند. از Windows8 به بعد این امکان هم وجود دارد که علامت جایگزین همان Slash باشد.

    برای اینکه این مسئله برای شما روشن شود دو آزمایش را پیشنهاد می‌کنم: یکی اینکه در خود Excel متنی که در نوسا وارد کرده‌اید را به صورت متن در یک سلول وارد کنید و پس از آن سعی کنید آنرا به عدد تبدیل فرمایید. آزمایش دوم اینکه در Notepad همان عدد 78/52 را وارد کنید و با Copy و Paste آنرا به Excel منتقل کنید. Excel شبیه همین رفتارها را با اطلاعات نوسا هم می‌کند.

    مطلب زیر را هم مطالعه فرمایید.

    http://accsupport.nosa.co...v/topic/Default.aspx
    leila
    کاربر
    کاربر

    --
    20 اردیبهشت 1395 09:39 ب.ظ
    با سلام من توانستم که فرمت تکست را به نامبر تبدیل کنم گفتم بگم اینجا برای افراد دیگر اگر مشکل من را داشتن یک برنامه برای اکسل آمده که با دانلود کردن یک فرمت به اکسل اضافه می شود اسم برنامه kutools که این قابلیت را به شما می دهد که تکست را به نامبر تبدیل کنید
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    21 اردیبهشت 1395 08:58 ق.ظ
    سلام

    خیلی از لطف شما ممنونم که همرسانی کردید

    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.