چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 21 فروردین 1395 11:19 ق.ظ توسط khadem123
گزارش آخرین بهای وارده
�5 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
khadem123
کاربر جدید
کاربر جدید

--
18 فروردین 1395 10:26 ق.ظ
    باسلام

    گزارشی از گردش موجودی کالا با" آخرین بهای وارده " تهیه کردم ولی مبلغ اخرین بهای وارده با اخرین بهای واحد خرید  کالا باهم مغایرت دارد .

    آخرین بهای وارده ، بهای واحد میانگین انبار است چرا؟ حتی برگه ورود کالای جدید نیز در قسمت اصلاح سطرها -تعیین مبلغ ، نیز آخرین بها را قرار نمیدهد
    لطفا راهنمایی فرمایید
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    18 فروردین 1395 12:35 ب.ظ
    سلام

    قاعدتا نباید چنین باشد.

    روال کار را عرض می‌کنم: در ریزعملیات کالا (از همه سال‌ها و همه انبارها) آخرین ورود کالا که به همراه قیمت بوده است مورد توجه قرار می‌گیرد. 7 نوع رخداد مورد توجه قرار می‌گیرند: موجودی ابتدای دوره، خرید داخلی، خرید خارجی، تحویل از تولید، تحویل از پیمانکار، تحویل امانی، ورود متفرقه. آحرین رخداد از انواع پیش‌گفته مورد توجه قرار می‌گیرد و بهای واحد ورود کالای آن رخداد محاسبه می‌شود.

    تنها حالتی که ممکن است وضعیت مورد اشاره شما رخ داده باشد این است که یک رخداد موجودی ابتدای دوره به تاریخ آینده (تاریخی بعد از تاریخ برگه‌ای که مشغول ویرایش آن هستید) در سیستم درج شده باشد. واضح است که بهای مندرج در موجودی ابتدای دوره، آخرین بهای ورود کالا خواهد بود. شاید دلیل وضعیت فوق چنین چیزی باشد.
    khadem123
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    18 فروردین 1395 02:20 ب.ظ

    مرسی لطف کردین

    khadem123
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    18 فروردین 1395 03:08 ب.ظ

    چرا با این که تیک موجودی ابتدایی دوره را بر می داریم  با این حال مشکل همچنان باقی است  ،آیا  حالت تلفیقی سال 94 و95 این مشکل را به وجود اورده؟یعنی همیشه باید موجودی ابتدایی دوره 95 بهایش صفر باشد که در سال 94 بتوانیم گزارش درستی به دست اوریم
    لطفا راهنمایی بفرمایید

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    18 فروردین 1395 03:40 ب.ظ
    سلام

    روش ما در بدست آوردن آخرین بهای وارده ربطی به تنظیمات گزارش ندارد. صرف وجود رخداد موجودی ابتدای دوره برای یک کالا به این معنی است که آخرین بهای وارده کالا همیشه از این رخداد بدست می‌آید. یعنی با وجود موجودی ابتدای دوره در تاریخی بعد از همه ورودهای یک کالا، هر بار از "آحرین" بها استفاده کنید به بهای موجودی ابتدای دوره خواهید رسید. این رفتار طبق تعریف است. اگر در این فرآیند به رخدادهای موجودی ابتدای دوره توجه نکنیم، آخرین بهای وارده برای همه کالاهایی که فقط در برگه موجودی ابتدای دوره ظاهر شده‌اند در اختیار نخواهد بود.

    در وضعیت کنونی سیستم، متاسفانه هیچ روشی برای بدست آوردن گزارشی که مورد نظر شما است در اختیار نداریم. شاید تصور شود که اگر گزینه آخرین بها را به دو گزینه تبدیل کنیم - یکی فقط از رخدادهای ورود و دیگری از رخدادهای ورود و موجودی ابتدای دوره، مشکل رفع خواهد شد - اما چنین نیست. اگر فقط رخدادهای ورود را لحاظ کنیم، هیچ بهایی برای کالاهایی که فقط در ابتدای دوره موجودی داشته‌اند (و ورود دیگری نداشته‌اند) در گزارش منعکس نخواهد شد. به همین دلیل، با اینکه قبول داریم که وضعیت موجود مظابق خواسته شما نیست، متاسفانه روشی برای درست کردن این وضعیت در اختیار نداریم. بیشتر روی این مشکل فکر خواهم کرد و اگر روش بهتری به نظر رسید حتما در نسخه بعدی اعمال خواهد شد.
    khadem123
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    21 فروردین 1395 11:19 ق.ظ
    مرسی لطف کردین
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.