چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 27 بهمن 1394 09:44 ق.ظ توسط leila
فیلدهای مشترک
�7 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
leila
کاربر
کاربر

--
18 بهمن 1394 11:15 ق.ظ
    با سلام شرکت ما یک شرکت تولیدی می باشد مشکلی که الان دارم یک سری اطلاعات که در برگه خروج وارد می کنم می خواهم در فاکتور فروش هم نشان داده شود ولی فیلدهای مشترک را تا آنجا که بوده استفاده کردم میشود بگویید چند فیلد مشترک کلا بین برگ خروج و فاکتور و سند حسابداری وجود دارد در ضمن نیاز من به فیلدهای مشترک بین برگ خروج و فروش حداقل نه عدد می باشد که در برگ خروج وارد کنم در فاکتور فروش هم منتقل شود با تشکر رهبری
    Javid
    کاربر
    کاربر

    --
    19 بهمن 1394 08:41 ق.ظ
    با درود فراوان

    از اینکه با دقت زیادی سعی در پیاده سازی و مستند سازی فعالیت های مالی شرکت خود را در نرم افزار پکپارچه نوسا را دارید، قابل تحسین است.
    اگر امکان دارد لطفا رویداد مالی را که میخواهید در حد فاصل انبار و فروشتان ثبت نمایید بفرمایید تا کمکی به ارائه راه حل شود.
    با سپاس
    leila
    کاربر
    کاربر

    --
    20 بهمن 1394 08:28 ق.ظ
    با سلام عملیات شرکت به این صورت هست که ما یک کالایی تولید می کنیم که به صورت مایع می باشد ( سیلیکات سدیم ) ولی مقدار آب دارد که برای محاسباتمان و فاکتور فروش مقدار مایع را ضربدر یک درصدی بین 45 تا 50 می کنیم که میزان جامد آن در بیاید و بر اسان میزان جامد کالا در بعضی مواقع فروخته می شود ولی لحاظ کردن میزان مایع و میزان جامد و درصد در فاکتور مهم می باشد و همچنین اینکه کالای مورد نظر دو تا باسکول می شود یکی برای مشتری و یکی برای خودمان که هر دو در یک سری گزارشات باید لحاظ شود لذا در خواست من این می باشد که فیلدهایی که در برگ خروج وارد می کنم عینا در فاکتورم بنشیند و نیازی به دوباره وارد کردن نباشد که ایجاد خطا دارد و کار اضافه تر لذا با کمک کارشناس نوسا تمام فیلدهای مشترک که شامل مقدار رخداد و شرح دیگر لاتین و مقدار فرعی و شماره سریان و شماره سر رسید و مشخصات کالا که در هر دو برگه قابل رویت می باشد استفاده شده و باز هم نیاز به 3 ستون مشترک می باشد که میسر نشده است در نیتجه نیازمند کمک سبزتان جهت ایجاد این ستونها می باشیم
    leila
    کاربر
    کاربر

    --
    20 بهمن 1394 08:32 ق.ظ
    اصلاحیه : اینکه از ستونهایی که گفتم در مورد مقداری دو ستون به صورت ممیز می باشد مثلا 38.5 درصد و اینکه از این ستونهایی که گفتم فقط مقدار رخداد و مقدار فرعی و شماره سریال و مشخصات کالا در هر دو مشترک می باشد که من نیاز به 5 ستون دیگر جهت تکمیل اطلاعاتم دارم
    Javid
    کاربر
    کاربر

    --
    20 بهمن 1394 05:55 ب.ظ
    پیشنهاد ساختار سیستم شما:

    مفروضات
    1.  کالا به صورت محلول است.
    2. کالا به صورت درصدی از ترکیب آب + سیلیکات سدیم است.
    3. درصد آب با توجه به روند تولید محصول قابل بدست آوردن است. ( به عنوان مثال کالای تولید شده به صورت تقریبی بین 45% تا 55% آن را آب تشکیل داده است.)
    4. فروش کالا بر مبنای 45 الی 55 درصد حجم کالا تعرفه گذاری شده است.


    روند سیستم

    نرم افزار انبار--- تنظیم برگه خروج ( رخداد :فروش )

    نام کالا          مقدار               واحد اصلی             مرکز                                                       مشخصات کالا

     کالا            250/00                   کیلوگرم           مشتری                  کالا مطابق بر آزمایش واحد QC ،حاوی 45% جامد می باشد.



    نرم افزار فروش --- در ابتدا به ایجاد تعرفه می پردازم، بدینصورت که با توجه به درصدی که شما فرمودید ( بین 45 تا 55 درصد) تعداد 11 تعرفه ایجاد میکنیم و مدیریت در نام تعرفه برای ظهور در برگه فروش و راحتی کار انجام میدهم:

           ردیف     کد        نام تعرفه               واحد پول       نوع رخداد           .....

           1         45         45% جامد              ریال                تعیین نشده      ...

           2         46         46% جامد           

           3         47          47% جامد

           .

           .

           .

         11      55           55%جامد

    .:: در هر تعرفه ریال مورد نظر بر اساس سیاست فروش قید خواهد شد::.

              تنظیم برگه فروش:

                      رخداد تحویل                          نام کالا                 مشخصات کالا                                      مقدار          واحد اصلی      تعرفه          بهای کل                   

         (شماره / سری برگه خروج)                کالا                    (عبارت ذکر شده در برگه خروج)              250/00           کیلوگرم           45                 $


    اگر دقت کنید بدون استفاده از فیلد های دیگر و فقط استفاده از فیلد "مشخصات کالا" که واسط بین انبار و فروش است، عملیات انجام شده است. عملیات فروش شما اگر با باسکول خودتان تکمیل میشود، از شیوه فوق استفاده میکنم و اگر باسکول مشتری مشخص کننده وزن قطعی برای فروش باشد، راه های دیگری را به کار میبرم که در صورت نیاز بیان میکنم.

    حال اگر تا اینجا هم فکر هستیم یا مفروضات سناریو اشتباه است بفرمایید تا بیشتر به ریز کار بپردازیم.


    leila
    کاربر
    کاربر

    --
    25 بهمن 1394 07:21 ق.ظ
    با سلام با تشکر از اهمیتی که می دهید فرض اولیه در مورد تعرفه امکان پذیر نمی باشد به علت اینکه یازده عدد وجود ندارد بلکه این رنج از 45 تا 55 خیلی وسیع می تواند باشد مثلا 45.6 با 45.4 حالا فرض کنید برای هر کالای ارسالی میتواند متفاوت باشد و رنج ثابتی نیست که بشود تعرفه قیمت هم تعیین کرد برای من به نظر خودم اگر 9 فیلد خالی در برنامه گذاشته شود که واقعا عنوان خالی داشته باشد با کاربرد عددی و ممیزی و ماشین حسابی مثلا که از برگه خروج تا سند مشترک باشد مشکل من به راحتی قابل حل می شود زیرا الان در حال حاضر از فیلدهایی استفاده می شود که برای آنها تعریفی فرض شده و استفاده از آنها در واقع امکان استفاده اصلی این فیلدها را هم از من می گیرد و در واقع کار درستی نیست صرف اینکه من به این فیلدها در حال حاضر احتیاجی ندارم دلیل بر استفاده از اینها نیست ولی اگر فیلدهای تحت عنوان خالی در برنامه باشد خیلی کمک کننده می تواند باشد این را هم در نظر داشته باشید که استفاده از اکسل یا هر برنامه ای می تواند کمک کننده باشد ولی یک شرکتی که بخواهد سیستم یکپارچه داشته باشد برایش اهمیت دارد که همه اطلاعات در یک سیستم قابل رویت باشد و هی به اکسل برده نشود و پردازش شود البته فضولی کردم چون این مشکل را قبلا هم دیده بودم در قسمتهای حسابداری و غیره خدمتتان عرض کردم با تشکر رهبری
    Javid
    کاربر
    کاربر

    --
    25 بهمن 1394 09:54 ق.ظ
    درود بر Leila
    با توجه به صحبتهایی که کردید، گویا سناریوی مطرح شده به واقعیت تجارت شما نزدیک است.

    دو نکته:
    1. در مورد فرض تعرفه که فرمودید امکان پذیر نیست، موافق نیستم. عدد جامد شما قاعدتا عددی است مابین 45 تا 55 درصد، که 10% از طیف 100% اعداد را در بر میگیرد، نهایتا هر کدام از اعدادتان با توجه به خرد شدن آن به یک رقم تا دو رقم اعشار ریز میشود. با این تفاسیر لیست تعرفه شما نهایتا 11*100=1100 سطر تعرفه برای پوشش قیمت شما را دارد. اگر وارد کردن این تعداد برای شما غیر ممکن است، امکان استفاده از کانورت تعرفه نیز موجود است. ضمنا امکان استفاده از تعرفه برای سیاست قیمت گذاری واحد فروش شما به مراتب مفید تر و کم اشتباه تر است.
    2. در مورد ثبت نتایج واحد کنترل کیفیت و آزمایشگاه شما در مورد محصول خروج یافته از انبار به قصد فروش، ( به گمانم شما این 9 فیلد! را برای رصد همین امر میخواهید) با توجه به چیدمان استقرار سیستم مالی شما، دچار محدودیت پکیج نرم افزاری میشوید. هرچند اعتقاد من این است که هر ابزاری را برای رفع نیاز مختص به خود باید استفاده کرد و سیستم مالی نوسا پاسخگوی ثبت اطلاعات شما است. استفاده از سایر روش های ثبت اطلاعات در کنار سیستم مالی یکپارچه نوسا، به مراتب مفید نیز هست.
    3. ضمنا برخی از مسایلی که فرمودید در حیطه دانش بنده نیست و از توانایی بنده خارج است ولی با توجه به سناریویی که مطرح شد، نظر خود را گفتم.

    به هر حال در صورت داشتن هر گونه سوال لطفا دریغ نفرمایید.

    با سپاس

    جاوید

    leila
    کاربر
    کاربر

    --
    27 بهمن 1394 09:44 ق.ظ
    با سلام با تشکر از جوابتان اگر بتوانید بکاپ سیستم من که دست خانم موسوی هست را ملاحظه فرمایید ممنون می شم با تشکر رهبری
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.