چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 09 دی 1394 01:41 ب.ظ توسط Javid
حفظ مرجع پیش فاکتور در درخواست های انتقالی به سال آینده
�2 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
Javid
کاربر
کاربر

--
09 دی 1394 09:13 ق.ظ
    <!--[if !mso]> در روند فعالیت اکثر شرکت های بازرگانی و تولیدی و خدماتی بر روی نرم افزار یکپارچه مالی نوسا، استفاده از روند اصولی فروش به چشم میخورد:

    پیش فاکتور --> قرارداد --> درخواست --> برگه خروج --> فاکتور فروش

    .:: استفاده از قراردادهای الحاقی نیز در این روند جایگاه خودش را دارد::.

    عملیات مالی معمولا در انتهای سال مالی با درخواست های باز انبار مواجه می شود که هنوز اقدامی برای آماده سازی کالا جهت تنظیم برگه خروج کالا از انبار نشده است. در این حالت برای مشاهده درخواست های جاری در سال مالی آتی، با تغییر سال مالی و استفاده از گزینه انتقال رخدادهای جاری از سال مالی قبل اقدام می نماییم.

     
             

     

     

     

    در صفحه ای که در زیر مشاهده میشود، با تکمیل اطلاعات مورد نیاز، تمامی رخدادهای جاری درخواست از سال قبل در داخل یک برگه ( نوع برگه های ایجاد شده، به تفکیک تعریف برگه های از قبل تعریف شده در سیستم، می باشد.)

     

     

     

     

    .:: نکته مهم در درج تیک درخواست های سال قبل، پس از انتقال، "خاتمه یافته " شوند می باشد، در صورت عدم درج تیک تمامی درخواستهای مربوط به کالاها و خدمات به دو برابر افزایش می یابد، البته برای پیشگیری از این وضع نرم افزار پیغامی میدهد::.

     

    سناریو:

    سال مالی شرکتی 09/01/**13 می باشد و در تاریخ 08/25/**13 پیش فاکتوری تنظیم میکنند و تاریخ سررسید تحویل آن را 10/01/**13 قرار می دهند و پس از تایید شدن پیش فاکتور در تاریخ 28/08/**13  توسط مشتری و قبول شرایط معامله، درخواست تحویل کالای فروخته شده آن به انبار صادر میگردد.

    نکته ای که در این مثال عیان است، تنظیم برگه درخواست در سال مالی قبل و تحویل محصول در سال مالی آتی می باشد.

    از طرفی مطابق بر اصل تحقق درآمد و هزینه در یک سال مالی، پس از تحویل کالا مجاز به تنظیم فاکتور میباشیم، همچنین استفاده از درخواست های سال قبل در تنظیم برگه های سال جاری، در نرم افزار نوسا قابل استفاده نمی باشد. در این حالت است که وارد مقوله انتقال رخدادهای جاری از سال مالی قبل میشویم.

    در صورت انتقال درخواست، مرجع پیش فاکتوری که ضمیمه برگه درخواست شده از بین میرود و در این حالت در زمان تنظیم فاکتور، استفاده از بهای مرجع را از دست میدهیم.مورد تایید بودن بهای مورد توافق برای طرفین و حفظ آن در فاکتور فروش، از اهمیت خاصی برخوردار است.

    مراجعه به برگه درخواست های انتقالی و در حالت اصلاح درآوردن سطر درخواست محصول مورد نظر و ضمیمه کردن پیش فاکتور مرتبط در فیلد پیش فاکتور.

    .:: نکته مهم در زمان انتخاب پیش فاکتور به عنوان مرجع برگه درخواست، فهرست دارای برگه های تمام سال ها را باید انتخاب کنیم و گرنه با پیغامی مبنی بر تاریخ باید در محدوده سال مالی باشد مواجه می شویم::.




    .::در این حالت مقداری که از قبل در این سطر بوده از بین میرود که باید با توجه به پیش فاکتور، دوباره فیلد مقداردرخواست را مقداردهی کنیم ::.

     

    حال پس از طی کردن این مسیر، درخواست های تحویل کالای فروخته شده به مشتری همگی دارای مرجع پیش فاکتوری خود در زمان تنظیم برگه فروش می باشند.

     

    نکته مهم:

     .:: اگر در زمان تنظیم برگه انتقال رخدادهای جاری از سال قبل، تیک درخواست های سال قبل، پس از انتقال "خاتمه یافته" شوند. را نزنیم، پس از طی مراحل فوق، در زمان تنظیم برگه فروش (در واقع اگر بخواهیم فرآیند تحویل کالای فروخته شده در انبار را به صورت معکوس در برگه فروش ایجاد کنیم.) در هنگام فراخوانی برگه پیش فاکتور از درون سطرهای برگه فروش، با پنجره تفکیک رخداد پیش فاکتور یا درخواست مواجه میشویم::.

     

     

     

                           

    <!--[if gte mso 9]> fficeDocumentSettings> fficeDocumentSettings> Normal 0 false unctuationKerning/> false false false oNotPromoteQF/> EN-US X-NONE FA ontGrowAutofit/> ontFlipMirrorIndents/> verrideTableStyleHps/>
    saadat
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    09 دی 1394 12:22 ب.ظ
    با تشکر فراوان از شما دوست و همکار محترم جناب جاوید بابت مطالب آموزنده فوق، امیدوارم این روند مستدام باشد؛

    من از مطالب بالا چنین استنباط کردم که:  پیش فاکتور مربوط به قیمت گذاری کالا و  ارتباط مستقیم با واحد فروش دارد و درخواست پل ارتباطی واحد فروش و انبار می‌باشد، از آنجا که در سال بعد باید واحد برنامه ریزی انبار بداند چه درخواستهایی از سال قبل باز مانده است و باید در سال جدید رسیدگی شود باید مانده درخواستها به سال بعد انتقال یابد، در  رخداد درخواست  مطلوب این است که بدانیم چه تعداد یا مقدار کالا یا خدمات درخواست شده است اما اگر بخواهیم مبلغ دهی نیز به عنوان مرجع و بصورت اتوماتیک در اختیار داشته باشیم، نیازمند آن هستیم که آن را مجددا با  توجه شرایط جدید به رخداد پیش فاکتور متصل نماییم، برداشت بنده صحیح می‌باشد؟

     همچنین لطفا در مورد جمله   " از طرفی مطابق بر اصل تحقق درآمد و هزینه در یک سال مالی، پس از تحویل کالا مجاز به تنظیم فاکتور میباشیم" نیز بیشتر توضیح دهید.

    بازهم ممنون از مطالب بسیار مفید شما.
    آموزش حسابداری با نگرش سیستمی Accplus.blog.ir
    Javid
    کاربر
    کاربر

    --
    09 دی 1394 01:41 ب.ظ
    با درود فراوان خدمت دوست عزیز جناب سعادت

    در مورد برداشت اول شما، دقیقا هدف، همان حفظ مرجع تعیین بها در تنظیم برگه های فروش ( توافق اولیه بر قیمت قراداد فی مابین) می باشد.
    در مورد سوال دوم شما ( قربان ما باید خدمت شما درس پس بدهیم!)، با توجه به اندوخته های دانشی کسب شده، ناشی از ارتباط با مشتریان ، در زمان صدور حواله به قصد فروش در یک سال مالی، باید درآمد حاصل از آن نیز در همان سال مالی حاصل شود.
    اگر توضیحات جامع شما ضمیمه این پست شود، بسیار پربار خواهد شد.
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.