چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 16 آبان 1394 12:33 ب.ظ توسط momeni
برگشت از فروش به همان نام اولیه ثبت شده در فاکتور
�3 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
NASTRAN ACC
کاربر جدید
کاربر جدید

--
14 آبان 1394 09:55 ق.ظ
    با سلام و احترام طرح یک سوال چراپس از اصلاح یک فاکتور در مورد نام یک فرد و همچنین اطلاح نام در حواله ، در زمان برگشت از فروش حواله به نام همان فرد اولیه میبایست برگشت داده شود و تغییر نام در فاکتور و حواله تاثیری در نام در زمان برگشت از فروش نمی گذارد ؟ با تشکر میرزازاده چینی نسترن
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    16 آبان 1394 10:27 ق.ظ
    سلام

    در رخداد برگشت از فروش دوره جاری در انبار مرکز برگشت دهنده "رخداد" برگشت (سطر برگه انبار) حتما باید با مرکز درج شده در رخداد خروج یکسان باشد. اما در برگشت دوره قبل اصولا مرجع برگشت قابل شناسایی نیست. از آنجا که برگشت از فروش حتما مبتنی بر رخدادهای برگشت از فروش تنظیم شده قبلی تنظیم می‌شود، تصور بنده این است که از رخداد برگشت دوره قبل استفاده شده است - در این صورت اصلاح اطلاعات خروج (فروش یا انبار) تاثیری در برگشتی که ارجاعی به آن ندارد نخواهد داشت.
    NASTRAN ACC
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    16 آبان 1394 12:10 ب.ظ
    شاید بهتر باشد سوال خود را اینگونه عنوان نماییم که اولا این اتفاق مربوط به برگشت از فروش دوره جاری است ثانیا فرض بر این باشد تا ما فاکتور را با نام X وارد نماییم حال قسمت فروش از حسابداری درخواست این را میکند تا حسابداری نام فاکتور را از x به Y تغییر دهیم حال این اتفاق می افتد سپس حسابداری موظف است تا حواله را نیز به نام Y تغییر دهد در صورتی که مشتری Y کالا را پس از مدتی برگشت دهد صورت حساب برگشت از فروش تعدادی و ریالی باید با همان نام X برگشت داده شود و نامی از Y با توجه به تغییرات حاصله در فاکتور و حواله دیده نمی شود متشکرم میرزازاده

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    16 آبان 1394 12:33 ب.ظ
    سلام

    خیر - قاعدتا نباید چنین حالتی پیش بیاید.

    دوباره مرور می‌کنیم:

    1. احتمالا منظور شما از نام در فاکتور، مشتری فاکتور است - همچنین نام در حواله هم مرکز مصرف کالا است.
    2. احتمالا شما در تنظیمات سیستم در Admin، تفاوت مشتری و مرکز را مجاز دانسته‌اید وگرنه اصلا امکان اصلاح مشتری و مرکز برگه‌ها را نداشته‌اید.
    3. مشتری فاکتور را از X به Y تغییر می‌دهید.
    4. مرکز برگه خروج کالا از انبار را هم از X به Y تغییر می‌دهید.

    در توضیحات بالا اشاره کردم که مرکز رخداد انبار (سطر برگه انبار) در اینجا مهم است. احتمالا شما مرکز برگه را اصلاح فرموده‌اید ولی مرکز رخداد انبار (سطر برگه انبار) کماکان X باقی مانده است و از آنجا که تفاوت مشتری و مرکز در سیستم شما مجاز دانسته شده است یک کالا را به X تحویل داده‌اید ولی برای Y فاکتور کرده‌اید. در برگشت دوره جاری حتما همان X به عنوان مرکز برگشت دهنده کالا درج خواهد شد.

    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.