چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 05 آبان 1394 12:00 ب.ظ توسط momeni
خروجی اکسل از برگه های انبار
�1 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
hashemian
کاربر
کاربر

--
05 آبان 1394 10:29 ق.ظ
    با سلام و احترام امروز یک لیست از فهرست برگه های انبار گرفتم که خروجی اکسل هم دارد ولی می خواستم از یکی از برگه های انبار خروجی اکسل بگیرم نتوانستم . سوالم این است چرا برگه های انبار خروجی اکسل ندارد خیلی مهم است اگر بخواهیم ذخیره کنیم بعد در اکسل باز کنیم پروسه طولانی دارد از نوسا چنین انتظاری ندارم . ممکن است راهنمایی نمایید چرا و ساده ترین راه برای گرفتن خروجی اکسل چیست . با تشکر هاشمیان
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    05 آبان 1394 12:00 ب.ظ
    سلام

    ما 3 مدل خروجی Excel داریم: مستقیم از جدول حاوی اطلاعات در فرم‌های نمایشی / سیستم متمرکز صدور اطلاعات به Excel / ذخیره فرم چاپی یک گزارش یا برگه به صورت Html با تنظیمات مناسب

    Excel همه اطلاعات را فقط به صورت جدول بازنمایی می‌کند. در دریافت خروجی Excel از یک جدول در فرم نمایشی (که تصور بنده این است که همین روش مورد نظر شما است) جدول اصلی حاوی گزارش را به Excel منتقل می‌کنیم. در سیستم متمرکز صدور اطلاعات به Excel یک یا دو یا 3 جدول را می‌توانیم به Excel منتقل نماییم. در ذخیره فرم چاپی، خروجی Excel بدون توجه به جدول‌ها و به روشی که در فرم چاپ گزارش تعریف شده است تهیه می‌شود.

    حال ساختار یک برگه انبار را مورد توجه قرار دهید - ببینیم چند جدول دارد

    * اطلاعات عمومی برگه - اطلاعات عمومی سند
    ** طرف حساب عمومی
    ** طرف حساب‌های آزاد

    ** سطرهای اصلی برگه - رخداد مالی متصل به آن
    *** طرف حساب اختصاصی
    *** برگشت معلق خرید
    *** انحراف مصرف
    *** انحراف نرخ تولید

    *** طرف‌های نقل و انتقال

    هر یک از سطرهای فوق یک جدول هستند! ارتباط آنها با هم و نیز عمق سطوح قرارگیری آنها را با * نشان داده‌ام.

    مستقل از اینکه با چه روشی بخواهیم این اطلاعات را در Excel منتقل کنیم (و مستقل از اینکه شما استاد محترم چه انتظاری از ما داشته باشید)، این داده‌ها به هیچ وجه بدون "ریخت‌دهی" مناسب قابل بازنمایی در Excel نیستند. به همین دلیل در دو روش نخست از سه روش صدور اطلاعات به Excel نمی‌توان اطلاعات برگه‌ها را منتقل نمود. تنها روش باقی‌مانده این است که ابتدا با تعریف فرم مناسب برای یک گزارش چاپی ابتدا شمای داده‌ها را به یک صورت منطقی و قابل ارائه در Excel تغییر دهیم - یعنی از روش سوم (که مستقل از جدول‌ها است) استفاده کنیم.

    البته اگر فقط سطرهای اصلی یک برگه مورد نظر شما باشد، می‌توانید کماکان از روش اول (یا دوم) نیز استفاده کنید. کافی است به جای برگه، فهرست رخدادهای انبار را در محدوده برگه مورد نظر خود احضار کنید و همان را به Excel منتقل نمایید.

    موفق باشید

    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.