چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 07 مهر 1394 03:35 ب.ظ توسط momeni
فیلد مقدار در نرم افزار فروش
�5 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
alifarzad
کاربر جدید
کاربر جدید

--
05 مهر 1394 02:08 ب.ظ
    ضمن عرض سلام و خسته نباشید فرزاد مهاجری هستم مسئول مالی شرکت فن آوری پدیدار کرمان این شرکت که کار اصلیش فروش اینترنت و پهنای باند هست به اقتضای کارش فقط نرم افزار فروش و حسابداری نوسا را خریداری کرده است . در گزارش " ریز عملیات یک تفضیلی " فرم گزارشی ساخته ایم که محتوای فیلد مقدار اسناد حسابداری را آورده ، از هم کسر و مانده یک خدمت را اعلام میدارد . اما محتوای فیلد مقدار اسناد فروش ( فاکتور های فروش ) در گزارش مذکور نیامده و فیلد مربوط خالی میباشد . با توجه به اینکه نوع خدمت ارائه شده این شرکت (پهنای بانداینترنت) نوعی خاص از خدمات/کالا میباشد پر شدن این فیلد از اسناد فروش بسیار بسیار برای شرکت ما حیاتی است ، تا مانده اقلام فروش رفته رو به صورت عددی و آماری داشته باشیم در صورت صلاح دید اگر این امکان رو مهیا فرمایید ، لطف بزرگی به ما کردین
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    05 مهر 1394 04:40 ب.ظ
    سلام

    فیلد مقدار در اسناد مالی یک فیلد مستقل است و با فیلد مقدار فروش تفاوت دارد. در واقع فیلد مقدار فروش حسب مورد از رخداد انبار یا رخداد انجام خدمات (هر دو با هم به معنی رخداد تحویل کالا یا خدمت اند) بدست می‌آید. فیلد مقدار که در اسناد حسابداری یا دریافت و پرداخت تعبیه شده است حالت یادداشت دارد - توسط کاربرانی استفاده می‌شود که به برگه خدمات (یا انبار یا فروش) دسترسی ندارند. گزارش‌هایی که مقدار در آنها مورد توجه است باید از سیستم فروش دریافت شوند. مثلا به جای ریز عملیات تفصیلی فروش یک محصول از گزارش فروش همان کالا یا خدمت استفاده شود.

    اگر منظور اخذ گزارش از تفصیلی طرف حساب‌ها است - این گزارش از اقلام مالی "طرف" تهیه می‌شود که سرجمع ریالی اقلام فروخته شده (و کسور و اضافات و مالیات بر ارزش افزوده) را منعکس می‌کنند و اصولا فاقد مقدار ند.

    البته در نسخه 407 (که به زودی ارائه خواهد شد) یک نوع خاص از گزارش ریزعملیات تفصیلی (طرف حساب) از روی اطلاعات سیستم فروش خواهیم داشت که در آن اطلاعات طرف حساب با سطرهای اصلی و کسور و اضافات برگه‌های فروش جایگزین می‌شوند. دسترسی به همه اطلاعات فروش (من جمله کالا یا خدمت و مقدار و واحد مقدار فروش) در آن گزارش وجود خواهد داشت. نسخه 407 برای ارائه در آبان‌ماه سال 94 برنامه‌ریزی شده است.

    ارادت
    alifarzad
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    07 مهر 1394 08:31 ق.ظ
    با تشکر از پاسخ کاملتون در حقیقت بنده میخواستم با این گزارش و محاسبه مقدار اسناد فروش و اسناد حسابداری ، از بعضی اقلام مانده گیری کنم به دلیل این که اقلام شرکت ما در حسابداری ثبت خرید و مقدار میخورند و در فروش ثبت فروششان . در نسخه بعدی این امان فراهم میشود ؟
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    07 مهر 1394 08:54 ق.ظ
    سلام

    متاسفانه خیر

    آنطور که فرمودید، شما از سیستم فروش بدون سیستم انبار استفاده می‌فرمایید و این یعنی فقط فروش خدمات انجام می‌دهید. در تعریف سیستم ما خدمات فاقد مانده است. البته واضح است که شما مثلا برای فروش پهنای باند حتما بهتر است که از فروش خدمات استفاده فرمایید و در مقابل باید مراقب میزان مانده پهنای باند (حاصل مقادیر تامین شده و ارائه شده) هم باشید. اما گزارش مورد نظر از سیستم ما قابل تهیه نیست. فعلا راه حلی برای آن (به صورتی که با تعریف سیستم مطابقت داشته باشد) به نظر بنده نمی‌رسد. تنها راه عملی این است که مقدار تامین شده را از جمع اقلام حسابداری و مقدار ارائه (فروخته) شده را از گزارش فروش بدست آورید و اختلاف را به صورت دستی محاسبه کنید. بیشتر روی آن فکر خواهم کرد. اگر امکانی به نظرمان برسد همیجا مطرح خواهم کرد و در نسخه‌های بعدی پیاده خواهیم کرد - البته احتمال موفقیت بسیار کم است.

    ارادت
    alifarzad
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    07 مهر 1394 03:04 ب.ظ
    بسیار ممنون از پیگیری و پاسخ شما . کاملا متوجه شرایط سیستم شدم . حالا که فیلد مقدار فروش و فیلد مقدار در سند حسابداری یکی نیستن و امکان اینکه در ریز دفتر تفضیلی با هم بیان نیست . به عنوان پیشنهاد : آیا امکانش هست که در ورژن بعد در گزارش ریز دفتر تفضیلی چهار ستون ایجاد شود ، دو ستون مخصوص مقدار بدهکار و بستانکار اسناد حسابداری و دو ستون مختص فروش و برگشت از فروش سندهای فروش ؟
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    07 مهر 1394 03:35 ب.ظ
    سلام

    از پیشنهاد شما ممنونم

    اشکال اینجا است که رخدادهای فروش خودشان فاقد مقدار هستند. هر رخداد فروش مقدار خود را حسب مورد از یک رخداد انبار (فروش، مصرف یا برگشت آنها) یا از یک رخداد خدمات (فروش، خدمات رایگان یا برگشت آنها) بدست می‌آورد. در مورد رخدادهای انبار مشکلی نداریم. هم ورودی‌ها و هم خروجی‌ها خودشان در کارت کالا ثبت می‌شوند و گزارش مورد نظر مستقیما از انبار قابل دریافت است. در مورد خدمات چنین وضعیتی وجود ندارد - ورودی نداریم. دسترسی از رخداد مالی به رخداد فروش و از آنجا به رخداد خدمات برای بازنمایی مقدار در سطرهای مربوط به فروش و برگشت فروش در ریزعملیات تفصیلی هم عملا ناممکن است. ضمن اینکه وجود این امکان در سایر مواردی که مقدار ورود قاعدتا باید از رخداد انبار بدست آید (و نه رخداد مالی) گزارش را کاملا آشفته و غیرقابل استفاده می‌نماید. یعنی جدا از اینکه پیاده‌سازی آن ممکن است، این گزارش فرضی فقط به درد کاربرانی می‌خورد که خدمات می‌خرند و می‌فروشند + خرید خدمات را در مالی به عنوان مقدار رخدادها درج می‌کنند + فروش خدمات را از سیستم فروش انجام می‌دهند. در نهایت می‌توان گفت اگر هم میسر بود فقط در همین یک جا کاربرد داشت.

    ارادت
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.