چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 05 شهریور 1394 01:27 ب.ظ توسط mehr-daanesh
ارتباط كالاها با انبارها
�7 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
mehr-daanesh
کاربر با تجربه
کاربر با تجربه

--
04 شهریور 1394 04:01 ب.ظ
    با سلام و عرض ادب خدمت همه دوستان عزيز : چون موضوع ارتباط كالاها با انبارها اهميت ويژه اي در سيستم انبار دارد و در پست قبلي ( چند درخواست كوچك ) به نتيجه قطعي نرسيديم ، پست جداگانه اي باز كردم تا موضوع بهتر بررسي شود .
    mehr-daanesh
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    04 شهریور 1394 04:17 ب.ظ
    در اين خصوص مطالبي لازم به ذكر است كه خدمت سروران عزيز عرض مينمايم :
    ١- به دليل اهميت بسيار بالايي كه طراحي درخت كالا در طراحي سيستم انبار و فروش دارد و اولين و مهمترين ركن طراحي يك ساختار يكپارچه انبار و فروش و حسابداري ، درخت كالاست ، اصولاً درخواستها در اين قسمت از اهميت فوق العاده اي برخوردارند و بسياري از خواسته ها و نيازمنديهاي مشتريان در اين قسمت ظاهر ميشود .
    ٢- به دليل حجم بسيار بالآي عناوين عملياتي و غير عملياتي درخت كالا در اغلب شركتها و حجم وسيع نيازمندي امكان ارتباط كالاها با انبارها در زمان طراحي و نيز پس از بهره برداري ، به دنبال روشي هستيم كه هم بتوان يكباره اين ارتباطها را ايجاد نمود و هم در قسمت ارتباط كالا با انبار تمام اين ارتباطها بطور واضح رويت شوند . ( حال يا مانند درخت حسابها از طريق كپي مشخصات به زير گروه و يا روش ديگر .)
    --- در برخي شركتها با توجه به وجود مثلاً ٢٠٠٠٠ عنوان عملياتي كالا و مثلا " ١٠ انبار مختلف ( البته در شركتهاي انبار داري و خدمات نگهداري كالا تعداد انبارها بيشتر هم ميشود .) حدوداً ٢٠٠٠٠٠ ارتباط وجود دارد كه امكان اعمال تك به تك اين ارتباط ميسر نيست .
    mehr-daanesh
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    04 شهریور 1394 04:35 ب.ظ
    ٣- امكان alt+f11 يك امكان عمومي و جامع است كه براي تمام مشخصات كالا تعبيه شده است و فكر نميكنم براي كنترل تك به تك كالاها و تكميل ارتباطها توسط كاربر در زمان طراحي و نيز پس از بهره برداري پيشنهاد مناسب و قابل اطميناني باشد . چون تعداد زير شاخه ها و سرشاخه ها در يك درخت كالاي جامع و مثلاً ١٢ سطحي بسيار بالاست و كنترل و تطابق يك بيك كالاهاي عملياتي از طريق alt+f11 و بلافاصله بررسي ارتباطها از طريق سرشاخه ها و بلافاصله استفاده از Ctrl+r ويا ارتباط يكباره جهت تكميل ارتباط و كنترل صحت ارتباط ايجاد شده ، كار بسيار دشوار ، زمان بر و پرخطايي است .
    البته توضيحات حقير به واقع در اجرا بصورت عيني قابل لمس خواهد بود .
    ٤- من به عنوان يك كاربر نوعي انتظار منطقي كه از رفتار سيستم دارم اين است كه وقتي پنجره اي به عنوان پنجره ارتباط كالا با انبار معرفي گرديده ، كليه انبارهاي كه كالاي منظور با آن انبارها ارتباط دارد را در اين پنجره مشاهده كنم ، و يا اگر نام انبار و يا انبارهايي را نميبينم ، قطعاً كالاي منظور با آن انبار يا انبارها واقعاً ارتباط نداشته باشد ، اين انتظار منطقي در ارتباط حسابها با تفصيليها كاملاً برآورده ميشود . در حاليكه در درخت كالا ممكن است همواره قابل دستيابي نباشد .
    mehr-daanesh
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    04 شهریور 1394 04:39 ب.ظ
    اميد است كارشناسان محترم و بويژه سرور بزرگوار ، جناب آقاي مؤمني با التفات بيشتري ، نظر كارشناسي خود را بيان فرموده در صورت امكان و صلاحديد ، در نسخه هاي بعدي اين امكان را ايجاد فرمايند .
    از همكاري بي شاعبه جنابعالي بسيار سپاسگذارم .
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    04 شهریور 1394 05:10 ب.ظ
    سلام

    همانطور که در پست قبلی هم عرض کردم - در ارتباط حساب‌ها و تفصیلی‌ها "دقیقا" همانند ارتباط کالا با انبارها، اگر حسابی قرار است به صورت صریح به تفصیلی ارتباط داشته باشد باید این ارتباط به صورت صریح تعریف شود و ارتباط از سرگروه نمایش داده نمی‌شود.

    در مورد کالاها دو وضعیت قابل تصور است: یکی آنکه ارتباط هر کالا با انبار به صورت صریح مورد نظر شما باشد - که گویا چنین است؛ باید این ارتباط را برای هر یک از کالاها برقرار فرمایید. برای اینکار امکانات خاصی برای انتخاب یکباره کالاها در درخت و نسبت دادن یکباره آنها به انبار تعبیه شده است. توجه بفرمایید که "محل کالا در انبار" در این وضعیت برای هر کالا قابل تعیین است و عملا برای تعیین این محل تنها راه این است که کالا به صورت صریح با انبار نسبت داده شود. فرقی نمی‌کند که 200 کالا داشته باشید یا 2000000 کالا - با 10 انبار یا 1000 انبار - اگر می‌خواهید هر کالا را به صورت صریح به انبار نسبت دهید و مثلا محل کالا در انبار را تعیین کنید این تنها راه است. البته همانطور که گفتم لزومی ندارد که برای تک به تک کالاها این کار را انجام دهید.

    اما اگر نیازی به تعیین محل کالا در هر انبار به صورت جداگانه نداشته باشید هیچ لزومی ندارد که این ارتباط را برای هر کالا به صورت تک به تک یا گروهی انجام دهید. کافی است کالای سرگروه را به یک انبار نسبت دهید تا همه کالاهای زیرگروه به آن انیار نسبت داده شوند. البته در این وضعیت بسیار اهمیت دارد که درخت کالاها با پیروی از یک منطق درست سازماندهی شود.

    تا اینجا همه آنچه در مقدمه مطلب فرموده بودید و به عنوان نکات مهمی که شاید از نظر شما برای ما ناشناخته است ذکر کرده‌اید پوشش داده می‌شود - پیش از این به آنها فکر شده و راه‌حلی که به نظر بنده درست و منطقی می‌آید پیاده شده است. یعنی هم ارتباط یکباره برای حالت صریح داریم و هم امکان ارث‌بری از سرگروه. به نظر می‌رسد همه مشکل در اینجا است که شما می‌خواهید وضعیت ارتباط نهایی هر کالا با انبار را به جای اینکه در جای درست خود (یعنی در محاوره مشخصات کالا - همان Alt+f11) مشاهده کنید، "حتما" در فهرست ارتباط صریح کالا با انبارها ملاحظه کنید. خوب قربان این خواسته که این همه مقدمه و بحث لازم ندارد.

    بازنمایی ارتباط ارث برده شده از کالای سرگروه در فهرست ارتباطات صریح زیرگروه به هیچ وجه میسر نیست.

    در این شرایط راه حل این است که یک فرمان دیگر برای بازنمایی ارتباط مزبور در اختیار کاربر قرار دهیم - کمی تامل بفرمایید - محاوره مشخصات کالا دقیقا همین فرمان مورد انتظار شما است.

    پ.ن. تقریبا همه این مطالب را در پست قبلی هم به عرض رسانده بودم.
    mehr-daanesh
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    04 شهریور 1394 07:04 ب.ظ
    ممنون از راهنمايي جناب مؤمني ؛
    ضمن تشكر عرض ميكنم كه ما عمدتاً مايليم فقط خواسته را عرض كنيم و از اين وضعيت چندان راضي نيستيم . اما پاسخها و راه حلهاي دوستان و كارشناسان عزيز ، ناخواسته ما را به سمت مقدمه و بحث و ارائه دلايل كافي براي اثبات درستي خواسته سوق ميدهد .
    قبل از اين عرض كرده ام . ما مشتري نيستيم . و هدف ما صرفاً حل يك مشكل در يك شركت خاص نيست و تقريباً راه حلها ( البته نه همه راه حلها ) را ميدانيم و به مشتريان توصيه ميكنيم ....
    خواسته ها و پيشنهادات ما اولاً در جهت ارتقا و افزايش قدرتمندي نرم افزار نوسا در پاسخگويي به مشتريان و در ثاني به منظور سهولت و سرعت طراحي و پياده سازي و به دنبال آن سهولت كاربري و افزايش رضايتمندي عمومي از نرم افزار براي مشتريان بعدي است .
    انتظار ما از حضرتعالي و ساير كارشناسان عزيز اين است كه درخواستهاي ما را از زاويه ديگري ملاحظه بفرماييد و اين اعتماد را به ما داشته باشيد كه مطالب و خواسته هاي عنوان شده پس از بررسي و كارشناسي در محيطهاي اجرايي و صحرايي و با در نظر گرفتن بهترين و بدترين شرايط واقعي مشتريان بيان ميشود . لذا تقاضا دارم پاسخگويي صرفاً در جهت خواسته عنوان شده باشد تا از اتلاف وقت و اطاله كلام وايجاد نارضايتي و خستگي براي كارشناسان و دوستان عزيز جلوگيري شود .
    ارادتمند شما و همه دوستان عزيز در شركت نوسا هستيم .
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    05 شهریور 1394 09:05 ق.ظ
    سلام

    از همه مطلب جنابعالی "سهولت و سرعت طراحی و پیاده‌سازی" از همه جالب‌تر بود.

    همانطور که عرض کردم، در بحث‌ها اصولا به این توجه نمی‌کنم که نویسنده کیست. مگر موارد خاصی که عبارت‌های توصیفی تیره از اشخاصی که با آنها آشنایی دارم و از آنها انتظار ندارم دریافت شود. درخواست‌های مطرح شده را مستقل از اینکه چه کسی آنها را ارائه کرده باشد می‌خوانم، به هر یک از آنها توجه می‌کنم، ارزیابی می‌کنم، مورد را دوباره در سیستم و برنامه‌های نوشته شده بررسی می‌کنم و پاسخ می‌دهم.

    یک درخواست باید 1. منطقی باشد 2. انگیزه درست داشته باشد 3. در محدوده وظایف تعریف شده در سیستم باشد 4. راه حل جایگزین نداشته باشد 5. تغییر در سیستم منجر به خراب شدن آن نشود 6. کاربرد عمومی داشته باشد 7. پیاده‌سازی آن میسر باشد - تا ما برای انجام اقدام نماییم. در این روال اندیشه و عمل، نظر و جهان‌بینی حقیر جایی ندارد. با نگاهی به سابقه تغییرات در نسخه‌های سیستم متوجه می‌شوید که بسیاری از این درخواست‌ها با اینکه کاملا مخالف نظرات بنده بوده است را در سیستم اجرا کرده‌ایم (و به نظر خودم سیستم را خراب کرده‌ایم) اما تبعیت از یک راه‌کار منطقی از مسائل دیگر برای من مهم‌تر است.

    به این دلیل شما کافی است به بنده اعتماد داشته باشید. همین روال کار و تفکر بوده که این سیستم را بوجود آورده است. خودم هم از این وضعیت راضی نیستم. شاید اگر چنین نبود در ماه‌های گذشته برخی از دوستان موفق می‌شدند که سیستم دیگری را جایگزین فرمایند و دردسر کمتری با ما داشته باشند. اما متاسفانه چنین نیست.

    این درخواست جنابعالی 1. منطقی نیست 2. ولی انگیزه درستی دارد 3. در محدوده وظایف هم سیستم قرار دارد 4. راه حل جایگزین دارد 5. تغییر در سیستم منجر به خراب شدن می‌شود. 6. به هیچ وجه کاربرد عمومی ندارد (همه مشتریان ما صرفا چند صد شرکتی که شما با آنها کار می‌کنید نیستند و ما هم پریروز شروع به توسعه سیستم نکرده‌ایم که به قول شما از محیطهای اجرایی و صحرایی بی‌خبر باشیم). 7. از همه مهم‌تر اینکه پیاده‌سازی آن میسر نیست. اگر موارد 2 و 3 صحیح نیود با اتکا با مورد 7 اصلا بحثی نداشتیم.

    اشکال شما (و بسیاری از سایر کاربران) این است که به جای عنوان کردن مشکل، راه حل ارائه می‌دهید. در میان بحث مشکل را فراموش می‌کنید و به توضیح راه حل خود می‌پردازید. چنین است که بحث‌ها این مقدار طول می‌کشد.

    ما پیش از این از دوستان خواسته بودیم که به جای اینکه از ما بخواهند برای پیاده‌سازی درخواست‌ها وقت بگذاریم، اجازه دهند انرژی خود را صرف توسعه سیستم‌های جدید کنیم. الآن باید این عبارت را تغییر دهم: به جای "بحث" در مورد درخواست‌ها به ما اجازه دهید به پیاده‌سازی بپردازیم.

    در پناه حق باشید.

    ارادت
    mehr-daanesh
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    05 شهریور 1394 01:27 ب.ظ
    سلام و عرض ادب :
    ضمن تشکر از جناب آقای مومنی ، نتیجه گیری بنده حقیر چنین است که علیرغم صحت فرمایشات حضرتعالی ، ظاهرا" مشکل از جای دیگری است . ...
    چون اولا" حرفه ما بیشتر ارائه راه حل و حل مشکل است ، نه عنوان کردن مشکل ، و این جمله که " به جای عنوان کردن مشکل ، راه حل ارائه میدهید ." جمله ایست که ما خودمان همواره از مشتریان انتقاد میکنیم .
    در ثانی ممکن است تصور شما این باشد که مطالب مطرح شده کاربرد عمومی ندارد . در حالیکه شاید بد نباشد بدانید که این چند صد شرکتی که با مشاوره ما و همکاران ما و به کمک نرم افزار نوسا راه اندازی شده اند ( که شاید از نظر کمی حتی 5% مشتریان شما را هم پوشش ندهند ) ، تقریبا" تنها شرکتهایی هستند که چهره واقعی نوسا در آنها نشان داده شده است و مشتریان توانمندیهای بالای این نرم افزار را در آنها احساس کرده اند . و شاهد این مدعا کلیه سیستمهایی هستند که در گوشه و کنار این کشور ( بویژه در استان کرمان ) با بهترین وضعیت در شرکتهای استفاده کننده نوسا توسط گروه مشاوره خودمان و یا توسط افرادی با تفکر ما استقرار یافته و هم اکنون نیز مانند ساعت کار میکنند . و اگر مایل باشید ، میتوانم نام تک تک آنها را ذکر کنم و از کلیه همکاران و مدیران عزیز دعوت به بازدید از آنها بنمایم . و نیز شاهد این مدعا برخی از همکاران عزیز گروه پشتیبانی نوسا هستند که در بسیاری از این شرکتها پا به پای ما حضور داشته و شاهد تلاشهای شبانه روزی ما جهت اسقرار صحیح و واقعی سیستم بوده اند .
    و جالبتر اینکه بسیاری از این شرکتها (که باز نام آنها قابل ذکر است ) قبل از ورود ما از نرم افزار نوسا استفاده می کردند ، و لکن هیچ بهره ای از آن نمیبردند .......
    از این گذشته ممکن است مواردی از نظر گروه کارشناسی نوسا قابل پیاده سازی نباشد و در بندهای 7 گانه جنابعالی که کاملا" هم منطقی است ، نمره قبولی نگیرد ، اما یک ایراد فنی به آن وارد باشد . به عنوان مثال علیرغم اینکه قصدی برای ادامه موضوع "ارتباط کالا با انبار" نداشتم ، اما بهتر است بدانید که پذیرفتن عدم نمایش ارتباط در فهرست ارتباط کالاها دقیقا" مانند این است که بپذیریم تمام کالاها بصورت یکباره از سمت چپ قابل فروش شوند و یا بچ پذیر شوند ، اما تیک مربوطه در پنجره تدوین کالاهای زیرگروه درج نگردد ، و خاصیت دلخواه برقرار شده باشد و راه حل شما این باشد که خاصیت اعمال شده واقعی را با alt+f11 مشاهده نمایید و عدم درج تیک مورد نظر روی شما تاثیر نگذارد . ....
    در پایان فکر کنم با توجه به توضیحات حضرتعالی ، سامانه پشتیبانی برای اهداف ما محل مناسبی نیست . چون این محل برای حل مشکلات مشتریان و استفاده کنندگان معرفی گردیده است و همانطور که فرمودید پاسخها بدون توجه به نام شخص نویسنده ارائه میگردند . اگر مدیران محترم شرکت نوسا شرایطی را فراهم مینمودند که میتوانستیم خارج از سامانه پشتیبانی عمومی مشتریان ، مطالبمان را حضورتان ارائه میکردیم و کارشناسان محترم و نیز خودمان از این تبادل اطلاعات در جهت اهداف و خط مشی ، بهره میبردیم ( چنانکه قول آن هم داده شده بود ) ، شاید بهتر بود که از این سامانه فقط در جهت هدف اصلی اش استفاده گردد .
    موفقیت و سربلندی روز افزون جنابعالی و سایر همکاران و مدیران محترم شرکت نوسا را از خداوند بزرگ ، آرزومندم .
    ارادت
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.