چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 05 مرداد 1394 05:38 ب.ظ توسط shahab.soltani
گزارش ماتریسی
�6 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
shahab.soltani
کاربر
کاربر

--
05 مرداد 1394 12:34 ب.ظ
    با سلام سلام دوستان و اساتید عزیز من یه گزارش ماتریسی تهیه کردم به شرح زیر : سطرها عبارتند از هزینه حقوق و اضافه کاری و ..... ستون ها عبارتند از مراکز هزینه ها حالا گزارش رو که تهیه میکنم برای هر هزینه ای مشخص شده که کدام مرکز هزینه به چه میزان سهم داشته است ولی نکته اینجاست : مثلا در گزارش می بینم که اضافه کاری سهم مرکز هزینه مالی 1000 ریال حالا میخواهم با دابل کلیک ریز اضافه کاری مرکز هزینه مالی رو ببینم ولی زمانی که دابل کلیک میکنم ریز کل اضافه کاری همه مراکز هزینه رو میبینم راه کار چیست؟
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    05 مرداد 1394 12:41 ب.ظ
    سلام

    در گزارش‌های تفکیک عملیات مجموعه آنچه در ستون‌ها به عنوان شرایط تعریف می‌کنید فقط در زمان محاسبه مبلغ قابل بازنمایی در آن ستون تاثیر دارد. در حالت کلی احضار جزییات این محاسبات میسر نیست - ممکن است شرایط مفصل و ترکیبی در ستون‌ها تعریف کرده باشید که قابل بازنمایی در گزارش دیگری به جز گزارش تفکیک (ماتریسی) نباشند. به همین دلیل در بازنمایی جزییات گزارش فقط به اطلاعات سطرهای گزارش توجه می‌شود. اگر در همان گزارش تفکیک حساب به تفصیلی‌ها (سرجمع) را در سطر اخذ کنید به ازای هر یک از ستون‌ها یک سطر خواهید دید. با ملاحظه جزییات سطر مربوط به مرکز هزینه مورد نظر (در واقع با دو مرحله) به جزییات مورد نظر خواهید رسید. در حالت کلی ارائه حزییات یک سلول به این سادگی میسر نیست و ممکن است نیاز به تنظیم مجدد شرایط تعریف شده در ستون در گزارش ریز عملیات داشته باشید.
    shahab.soltani
    کاربر
    کاربر

    --
    05 مرداد 1394 01:09 ب.ظ
    ممنون از جوابتون

    من متوجه نشدم :
    """"""""""""اگر در همان گزارش تفکیک حساب به تفصیلی‌ها (سرجمع) را در سطر اخذ کنید به ازای هر یک از ستون‌ها یک سطر خواهید دید. """""""""""""
    این مسیر کجاست؟
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    05 مرداد 1394 01:13 ب.ظ
    تفکیک‌ها با هم مخلوط شدند و متن من بی معنی شد - پوزش

    فرض می‌کنم در گزارش تفکیک حسابهای یک مجموعه به تفصیلی‌ها هستیم. تفصیلی‌ها به صورت شرایط ستون‌های گزارش تعریف شده‌اند.

    در هر سطر از گزارش (که مربوط به یک حساب است) می‌توانید گزارش تفکیک حساب به تفصیلی 1 (سرجمع) را دریافت کنید. تفصیلی‌هایی که در شرایط ستون‌های گزارش اولیه تعریف کرده‌اید در سطرهای گزارش جدید منعکس خواهند شد. یعنی "به ازای هر یک از ستون‌ها یک سطر خواهید دید". بقیه مطلب احتمالا واضح بوده است...
    shahab.soltani
    کاربر
    کاربر

    --
    05 مرداد 1394 04:51 ب.ظ
    خواهش میکنم
    من گزارش تفکیک حسابهای یک مجموعه به تفصیلی ها را باز کرده ام
    گزارشم نمایان است
    حالا برای دریافت گزارشی که فرمودید :
    """"""""در هر سطر از گزارش (که مربوط به یک حساب است) می‌توانید گزارش تفکیک حساب به تفصیلی 1 (سرجمع) را دریافت کنید""""""""""
    چکار کنم؟
    sajjadi
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    05 مرداد 1394 05:29 ب.ظ
    با سلام و احترام

    همانطور که آقاي مومني فرمودند، به کمک انجام دو مرحله زير مي‌توانيد گزارش مورد نظرتان را تهيه کنيد.
    1- ابتدا بر روي سطر مورد نظر راست کليک نموده و از گزينه "ملاحظه اطلاعات زير گروه حساب تحت مکان نما"،  "تفکيک حساب به تفصيلي 1 (سرجمع)" را انتخاب نماييد و يا Ctrl+ Enter را همزمان فشار داده و گزينه مذکور را از ليستي که براي آيکني با همين عنوان ("ملاحظه اطلاعات زير گروه حساب تحت مکان نما") نمايان مي‌گردد انتخاب کنيد.



    2- سپس در گزارش ظاهر شده (تفکيک حساب به تفصيلي 1 (سرجمع)) بر روي سطر (مرکز هزينه) مورد نظر Enter نماييد.

    با سپاس
    shahab.soltani
    کاربر
    کاربر

    --
    05 مرداد 1394 05:38 ب.ظ
    ممنون از سرکار خانم سجادی و همچنین جناب آقای مومنی
    عالی بود
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.