چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 28 خرداد 1394 05:50 ب.ظ توسط neo94
درخواست در نرم افزار حسابداری
�2 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
neo94
کاربر
کاربر

--
27 خرداد 1394 12:11 ب.ظ
    سلام

    آیا امکان تفکیک عملیات یک مجموعه حساب یا یه مجموعه تفصیلی به سررسید وجود دارد؟

    با تشکر

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    28 خرداد 1394 08:41 ق.ظ
    سلام

    گزارش‌های تفکیک به سررسید گونه‌ای از ریزعملیات هستند که یک محدوده تاریخ سررسید در آنها دارای اهمیت است.

    در این گزارش‌ها رخدادهای مالی برحسب تاریخ سررسید و مقایسه آن با محدوده تاریخ سررسید گزارش، به حالت‌های فاقد سررسید، سررسید گذشته، سررسید شده و سررسید آینده تفکیک می‌شوند. فهرستی از رخدادهای سررسید شده در این گزارش بازنمایی می‌شوند. سایر رخدادها (فاقد، گذشته و آینده) هم به صورت سرجمع در این گزارش‌ها بازنمایی می‌شوند - که البته به صورت اختیاری می‌توان آنها را در گزارش مخفی نمود.

    سطرهای گزارش به ترتیب تاریخ سررسید بازنمایی می‌شوند و مانده هر سطر هم (با توجه به ترتیب - تاریخ سررسید) محاسبه و بازنمایی می‌شوند. نکته قابل توجه، اعمال عملیات فاقد سررسید و سررسید گذشته در مانده سطرهای سررسید شده است.

    متاسفانه انجام این پردازش‌ها برروی مجموعه‌ای از حساب‌ها یا تفصیلی‌ها بسیار پیچیده و زمان‌بر است (به صورتی که حتی برای یک مجموعه با تعداد المان‌های اندک و با حجم متوسطی از رخدادهای مالی در زمان معقول قابل ارائه نبوده و اکثرا منجر به Time out می‌شود).

    با توجه به تعریف گزارش، با مفروضاتی می‌توان همان گزارش را از ریزعملیات مجموعه بدست آورد. این مفروضات: 1/ محدوده تاریخ سررسید فقط دارای "پایان" باشد - یعنی از ابتدا تا تاریخ خاصی مورد نظر باشد. 2/ عملیات فاقد سررسید به صورت ریز در گزارش بازنمایی شوند. 3/ عملیات سررسید آینده مورد توجه نباشند و در گزارش بازنمایی نشوند.

    اگر این مفروضات قابل اعمال باشد می‌توان از ریزعملیات مجموعه برای دریافت گزارش مشابه استفاده کرد. البته همانطور که عرض شد در اکثر موارد اخذ گزارش میسر نخواهد بود و منجر به خطای Time out خواهد شد. برای آزمایش می‌توانید:

    1/ در گزارش ریز عملیات مجموعه (حساب یا تفصیلی) از فرم دارای مانده سطر استفاده کنید.
    2/ در شرایط (تاریخ سررسید وجود ندارد) یا (تاریخ سررسید کوچکتر از ....) را تنظیم کنید - دو شرط با عملگر "یا".
    3/ ترتیب گزارش را هم تاریخ سررسید تعیین کنید.

    اگر اندازه داده‌های شما اجازه دهد، حاصل این گزارش با مفروضات پیش‌گفته بسیار به خواسته شما از تفکیک عملیات مجموعه به سررسید نزدیک خواهد بود.

    ارادت
    neo94
    کاربر
    کاربر

    --
    28 خرداد 1394 05:50 ب.ظ
    سلام خدمت جناب آقای مومنی
    با تشکر از توضیحات شما

    درابتدای هر ماه گزارشات ماهانه شامل : 1 - میزان وصول اسناد دریافتنی هر روز (جمع کل) مثلا در 94/04/01 در تمام حسابهای بانکی چه میزان وصولی خواهیم داشت   2- میزان اسناد دریافتنی هر ماه به تفکیک بانک (جمع کل) مثلا در تیر ماه در بانک ملت چه میزان وصولی خواهیم داشت
    جهت مدیریت ارائه میشود که با جستجو در شرح اسناد به شرح ذیل :
    عبارت جستجو : 94/04
     الگوی کد حساب:  **/**/103
    ترتیب: 1- کد حساب 2- تاریخ سررسید
    تمام اسناد دریافتنی طی یک ماه تهیه میشود که با ارسال آن به اکسل و پردازش در pivot table  جدول درخواستی تهیه میشود .
    من بیشتر در منوی تحلیل و سررسید جستجو میکردم و فکر میکردم شاید بتوان با استفاده از یک مجموعه حساب یا تفصیلی بتوان گزارشات مذکور را بصورت جدول تهیه کرد .

    ممنون
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.