چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 17 خرداد 1394 11:09 ق.ظ توسط momeni
اعمال تخفیف 7% برروی مبلغ فاکتور پس از تخفیف 10%
�4 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
PARSMEDAD
کاربر جدید
کاربر جدید

--
16 خرداد 1394 02:55 ب.ظ
    سلام و خسته نباشید
    فاکتور فروشی شامل خودکار x1  و سایر خودکارهای متفرقه است. باید برای انواع خودکار x1 ، ابتدا تخفیف 10% روی جمع بهای خودکارهای x1 اعمال شود و بعد تخفیف 7% را برروی مبلغ پس از تخفیف اعمال شود(فقط برای این نوع خودکار). برای سایر خودکارها فقط تخفیف 8% داریم. یعنی :
    سطر 1  ----> خودکار x1 مشکی  - --->   1000 عدد 3900 ----> 3900000ریال
    سطر 2  ----> خودکار x3 مشکی  - --->   1000 عدد 5200 ----> 5200000 ریال
    جمع کل :  9100000
    تخفیف 10% x1 خودکار---->                         390000
    تخفیف 7% پس از تخفیف 10% --->          254700      ( 7%*(390000-3900000))
    تخفیف 8% x3 خودکار  ------>                   416000          


    در سیستم فروش   ، 3 تا قانون مکمل بها برای این تخفیفات تعریف شده است.    قانون 10% ، بدین صورت تعریف شده که در تب تکمیلی مراجع بهای تحت تاثیر " مرجع بهای 4" انتخاب شده و در شرایط اصلی روی کدکالا شرط گذاشتیم. برای تخفیف 7% هم همین شرایط را داریم ومرجع بهای (محاسبه درصد) را   مرجع بهای 4 انتخاب کردیم.
    قانون 8% هم شرط کالا را خودکار x3 گذاشتیم. منتهای مراتب سیستم وقتی تخفیف 7% را محاسبه می کند   "بهای کل فاکتور منهای تخفیف 10%  " را ملاک میگیرد.
    و عدد  محاسبه شده را 609700 ( بجای 254700 )نشان می دهد.

    از شما ممنون میشم راهنمایی کنید.


    Etemadi
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    16 خرداد 1394 03:40 ب.ظ
    سلام

    اولا جواب مبلغ X1 نهائی میشود 245700 نه 254700 و ثانیا شما می توانید از برآیند تخفیفات استفاده نمائید که با توجه به توضیحات شما می شود :

    هفت درصد * ( کل مبلغ X1  - ده درصد مبلغ X1 ) =
    6.3 درصد

    یعنی اگر شما یک تخفیف 6.3 درصدی تعریف کنید به خواسته خود می رسید .


    با تشکر
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    16 خرداد 1394 03:42 ب.ظ
    سلام

    پیش از پاسخ اصلی، عرض می‌کنیم که شما مراجع بها و نحوه استفاده از آنها در قوانین مکمل را به خوبی درک کرده‌اید - این برای بنده مایه خوشحالی و دلگرمی است؛ اینکه امکاناتی که در سیستم پیاده می‌کنیم مورد توجه کاربران قرار می‌گیرد و در اینجا به بحث گذاشته می‌شود. بسیار ممنونم.

    اما در پاسخ،

    مرجع بهای یک قانون مکمل بها دارای دو آیتم ثابت و تعدادی مرجع با اسامی دلخواه است. آیتم نخست، جمع مبلغ سطرهایی است که شرط قانون را برآورده می‌کنند. آیتم دوم جمع بهای برگه است. بقیه آیتم‌ها همان مراجع بها هستند که تحت تاثیر سایر قوانین مکمل بها قرار می‌گیرند. همه این مراجع، همانطور که شما اشاره فرموده‌اید، از جنس بهای کل فاکتور هستند. یعنی در مقایسه با دو آیتم ابتدایی مورد اشاره، از جنس آیتم دوم هستند.

    واقعیت این است که پیاده‌سازی مراجع به صورتی که مورد نظر شما بوده است (و به صورت طبیعی و منطقی هم چنین انتظاری از سیستم می‌رود) عملا غیرممکن بوده است. توجه بفرمایید که سیستم نمی‌تواند یکسان بودن شرط قانون 10 درصد و قانون 7 درصد را تشخیص دهد. به همین دلیل مرجع بهای شماره 4 فقط حاوی سطرهایی از فاکتور که شرایط قانون 10 درصد و 7 درصد در آنها صدق می‌کنند برای سیستم غیرممکن بوده است. این وضعیت از پیچیدگی شرایط و امکان وجود شرایط ترکیبی ناشی شده است. ضمن اینکه شرایط مختلف ممکن است به این ترتیب مراجع متفاوتی را به همراه داشته باشند و به همین دلیل فهرست مراجع قابل انتخاب قاعدتا به تعداد شرایطی که در قوانین مختلف تنظیم فرموده‌اید مکرر می‌شدند که قابل پیاده‌سازی نبوده است.

    شرایط قوانین مکمل بها دارای دو جنبه‌اند: یکی اینکه این شرایط تعیین می‌کند که قوانین فوق در چه شرایطی باید لحاظ شوند - مثلا قانونی برای اضافه کردن هزینه‌ای به فاکتور یا کاستن مبلغی از آن‌ را تصور فرمایید که در شرایط خاصی باید فعال شود - این لزوما ربطی به نحوه محاسبه بهای آن ندارد. جنبه دوم شرایط تاثیر در بهای مرجع است. همانطور که در بالا گفته شد، متاسفانه در این جنبه فقط یک آیتم در مراجع بهای قانون داریم - بهای سطرهایی که شرایط در آنها صدق می‌کنند. سایر مراجع بها این ویژگی را ندارند. همچنین سایر قوانین (که در مراجع بها تاثیر داده می‌شوند) در این آیتم تاثیری نخواهند داشت.

    خوشبختانه در بیشتر موارد، تاثیر قوانین در یکدیگر نسبتا به سادگی و بدون توجه به مراجع بها هم قابل پیاده‌سازی است. مثلا برای اینکه 7 درصد پس از کسر 10 درصد را داشته باشیم، کافی است قانون را به صورت 6.3 درصد تعریف کنیم. همان نتیجه حاصل خواهد شد.

    ارادت
    PARSMEDAD
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    17 خرداد 1394 09:17 ق.ظ
    سلام
    از راهنمایی و توضیح جامع شما متشکرم. واقعیت اینست که ما تخفیفات را به صورت جداگانه نیاز داریم چون تخفیف 7% تخفیف مشتری اصلی(نماینده) در شهرستان ها و 10% تخفیف مشتری های خودش می باشد. بدین صورت فاکتور را به مشتری اصلی می دهیم که بداند تخفیفی که برای خودش درنظر گرفته شده چند ریال بوده و تخفیف مشتری های خودش چقدر شده است.
    اگر در سیستم چنین موردی قابل پیاده سازی نیست ، بایدفاکتور جدا برای هر نوع خودکار ثبت کنیم.
    با تشکر
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    17 خرداد 1394 11:09 ق.ظ
    سلام

    یک راه حل به نظر می‌رسد که شاید کمک نماید.

    تخفیف 10 درصد را به صورت قوانین تغییر تعرفه اعمال نمایید و تخفیف 7 درصد را در قوانین مکمل بها لحاظ کنید.

    البته یک نکته وجود دارد که ممکن است برای شما آزاد دهنده باشد. تخفیف در قوانین تغییر تعرفه، تخفیف مستقیم سطر خواهد بود و از مبنای محاسبه مالیات و عوارض ارزش افزوده خواهد کاست.

    ارادت
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.