چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 03 خرداد 1394 03:52 ب.ظ توسط hamed
اختصاص شماره فاکتور برای بیش از یک سری
�6 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
hamed
کاربر
کاربر

--
30 اردیبهشت 1394 02:29 ب.ظ
    سلام
    شرکتی با چندین سری فروش اقدام به صدور فاکتور فروش به صورت دستی میکند حال باتوجه به خرید برنامه فروش نوسا به مشکل فوق برخورد کردیم
    لطفا، کارشناس محترم نوسا و جناب آقای مومنی عزیز راهنمایی فرمایید
    باتشکر
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    30 اردیبهشت 1394 02:51 ب.ظ
    سلام

    مشکل را نفرمودید - مگر سیستم سری‌های مختلف را پشتیبانی نمی‌کند؟ با اینکه به صدور دستی اشاره فرمودید حدس می‌زنم اشاره به شماره آخرین فاکتور در سیستم دستی دارید. اگر چنین است متاسفانه راه حلی نداریم - فقط یک سری به عنوان آخرین فاکتور دستی پشتیبانی می‌شود. لطفا یکی از سری‌ها را حفظ فرمایید و بقیه سری‌ها را خاتمه داده و از سری جدید و شماره یک آغاز فرمایید.

    ممنون
    hamed
    کاربر
    کاربر

    --
    30 اردیبهشت 1394 03:00 ب.ظ
    موضوع کاملا چیزی هست که جنابعالی می فرمایید
    چون برنامه فروش را تازه خریداری کردیم و میخوام از اول سال کل فاکتور ها در برنامه ثبت گردد تا یک بانک اطلاعاتی کاملی را داشته باشم میبایست اینکار صورت بگیرد حال لطف کنید و یک راه حل سیستمی یا پشت سیستمی اعلام نمایید.و صفر کردن شماره فاکتور مقدور نیست به دلیل اینکه تا به الان حدود 2000فاکتور صادر گردیده
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    30 اردیبهشت 1394 03:42 ب.ظ
    سلام

    قربان باور بفرمایید که اگر راه حلی وجود داشت عرض می‌کردم. عدم وجود راه حل را با قید متاسفانه اعلام کردم.

    توجه بفرمایید - در هر سیستم جدیدی حتما شماره فاکتورها از یک آغاز می‌شود. با توجه به حساسیتی که در امور مالیاتی روی شماره فاکتورها وجود دارد ترتیبی داده‌ایم که شماره سریال فاکتورها در زمان استفاده از سیستم مکانیزه حفظ شود. همانطور که می‌دانید "سری" در امور مالیاتی قابل قبول نیست. به همین دلیل اگر بیش از یک سری در سیستم داشته‌اید حتما دو احتمال دارد: یا اصلا فاکتورها برای حسابرسی و ممیزی ارائه نمی‌شوند و یا سری‌های مختلفی از شماره سریال دارید که فقط یکی از آنها را به ممیزی اعلام می‌دارید.

    در حالت نخست، فاکتورها غیررسمی هستند و به همین دلیل اصولا حساسیتی روی شماره سریال آنها وجود ندارد - پس می‌توان از سری جدید و شماره یک آغاز کرد، به خصوص که می‌خواهید از ابتدای سال فاکتورها را وارد نمایید پس شروع از شماره یک برای ابتدای سال کاملا منطقی است. شماره فاکتور در سیستم دستی را هم می‌توانید برای 2000 فاکتوری که از قبل صادر فرموده‌اید در یکی از شماره‌های عطف یا در شرح وارد نمایید.

    در حالت دوم، پیش‌بینی سری‌های متعدد در سیستم ما کاملا به این معنی است پذیرفته‌ایم که مشتریان ما برخی از فاکتورهای فروش را به ممیزی اعلام نمی‌دارند و ابزار لازم برای انجام این کار را هم فراهم کرده‌ایم. حتما چنین سیستمی مورد تایید اداره امور مالیاتی قرار نخواهد گرفت.

    ارادت
    hamed
    کاربر
    کاربر

    --
    30 اردیبهشت 1394 05:35 ب.ظ
    باتشکر از جنابعالی
    در صورت امکان فیلد ارجاع یا عطف در قسمت قوانین طرف حساب فروش در آیتم شرح سیستم موجود نیست حتی الامکان آیتم های فوق را در آن قسمت اضافه نمایید
    باتشکر
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    31 اردیبهشت 1394 10:50 ق.ظ
    سلام

    کاملا صحیح می‌فرمایید - اگر قرار باشد شماره فاکتور دستی را در فیلدهای ارجاع یا عطف وارد کنید حتما به همین شماره‌ها برای تشکیل شرح نیاز دارید.

    به احتمال بسیار زیاد این کار میسر است - در نسخه بعدی پیاده خواهد شد.

    ارادت

    hamed
    کاربر
    کاربر

    --
    03 خرداد 1394 03:52 ب.ظ
    باسلام خدمت سرور گرامی آقای مومنی
    با عرض پوزش من چند روزی یزد نبودم و دسترسی به اینترنت نداشتم که پیام حضرتعالی را مطالعه کنم
    بازهم ممنون از دقت و درک شما
    شادباشید-قاسمیان
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.