چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 15 اردیبهشت 1394 01:57 ب.ظ توسط momeni
مشکل اعشار در گرفتن خروجی اکسل از نوسا
�1 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
ghasemi
کاربر جدید
کاربر جدید

--
15 اردیبهشت 1394 11:11 ق.ظ
    با سلام هنگام گرفتن خروجی اکسل از برگه انبار که شامل فرمول هایی با 3 یا 4 رقم اعشار می باشد، خروجی اکسل تنها تا دو رقم اعشار را نسان می دهد. یعنی به طور مثال عدد 0.0002 را بهصورت 0.0000 و یا عدد 0.0120 را به صورت 0.0100 نشان می دهد. در واقع فایل اکسل صادره تا 4 رقم اعشار را نشان می دهد اما رقم سوم و چهارم را به صفر تبدیل مبکند لطفا راهنمایی ام کنید با تشکر
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    15 اردیبهشت 1394 01:57 ب.ظ
    سلام

    درست می‌فرمایید - دو رقم اعشار حذف می‌شود

    دلیل این رفتار برای ما ناشناخته است. حتی اگر توجه کرده باشید، در ستون‌های مقدار ما به صراحت از فرمتی با 4 رقم اعشار استفاده کرده‌ایم. اما اکسل به این فرمت ما و نیز داده‌ای که به آن ارسال کرده‌ایم توجهی نمی‌کند. برای رفع مشکل سعی کردیم در locale تعداد ارقام اعشار اعداد به صورت عمومی و حتی currency را تغییر دهیم و آزمایش کردیم - ولی متاسفانه همیشه همان نتیجه نادرست از اکسل دریافت می‌شود.

    حتما در نسخه بعدی از روشی استفاده خواهیم کرد که منجر به حذف اعشار توسط اکسل نشود (فعلا متوجه شده‌ایم که اگر مقادیر را به صورت اعداد Scientific صادر کنیم یا آنها را ابتدا به متن تبدیل کنیم دیگر اعشار آنها توسط اکسل کاهش داده نمی‌شود). اما از آنجا که اشکال در اکسل است و روش دور زدن اشکال توسط ما باید در برنامه اعمال شود متاسفانه روشی برای اینکه در همین لحظه مشکل مرتفع شود نیافتیم.

    همانطور که عرض شد در نسخه بعدی (انشالله انتهای تابستان) مشکل را به روشی که ذکر شد دور خواهیم زد.

    ممنون از اطلاع رسانی شما

    ارادت
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.