چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 14 اسفند 1393 01:32 ب.ظ توسط momeni
مرکز تحویل
�5 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
v.fadaei
کاربر
کاربر

--
30 بهمن 1393 09:23 ق.ظ
    باعرض سلام و ادب

    یک خواهش
    آیا این امکان وجود دارد در برگه درخواست مرکز تحویل گذاشنه شود، خیلی کمک میکند برای شرکتهای که نماینده و بازاریاب دارن و حتی برای تعیین کردن محل تحویل کالا


    ممنون
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    02 اسفند 1393 09:53 ق.ظ
    سلام از ما است

    ممنون از لطف شما

    در پیاده‌سازی ابتدایی، مرکز تحویل به صورت مشخص برای برگه‌های رسید موقت، برگه‌های انبار و برگه‌های انجام خدمات طرح شده بود. از آنجا که ما در بخش تولید و توسعه سیستم هیچ ایده‌ای از کاربرد این موجود نداریم و صرفا خواسته کاربران را پیاده کرده‌ایم، نمی‌توانیم نظری در مورد نیاز برگه‌های درخواست به مرکز تحویل داشته باشیم.

    اما از آنجا که اضافه کردن مرکز تحویل به برگه‌های درخواست از نظر سیستمی "میسر" است (حداقل مشکل جدی برای آن قابل تصور نیست) - اما برای ما بسیار دشوار و پرهزینه است، از همکاران بخش پشتیبانی خواهش می‌کنم که عمومی بودن این نیاز را بررسی فرمایند و همینجا اعلام کنند. از نظر ما که همین مرکز موجود هم بی‌کاربرد است؛ اما به هر حال اگر همکاران ما وجود مرکز تحویل در برگه‌های درخواست کالا و خدمات را مفید و عمومی تشخیص دهند برای پیاده‌سازی اقدام خواهیم کرد.

    مراقب باشید که برای اطلاعاتی که به سادگی در یادداشت یک برگه قابل درج است یا حداکثر در نشانی محل تحویل می‌توان به آنها اشاره کرد، تعداد زیادی فیلد به برگه‌ها و رخدادهای درخواست اضافه نشود - واقعا اگر نیازی وجود دارد که با امکانات موجود قابل پیاده‌سازی نیست، برای توسعه اقدام کنیم. البته از طرف دیگر، از نظر بنده هیچ تفاوتی بین مرکز تحویل در برگه‌های درخواست با سایر مواردی که با دردسر زیاد و اضافه کردن فیلدهای بیشماری مرکز تحویل را پیاده کرده‌ایم وجود ندارد - کاربرد هر دو را متوجه نمی‌شوم. از این بابت کاربران حق دارند که مرکز تحویل را در برگه درخواست طلب نمایند. احتمالا در نسخه‌های بعدی برای پیش‌فاکتور، برگه‌های فروش و سند حسابداری هم درخواست خواهد شد.

    از آنجا که طبق برنامه کاری جاری، نسخه 406 در حال آماده شدن برای ارائه است، متاسفانه امکان پیاده‌سازی امکانات جدید در همین نسخه را نخواهیم داشت. اگر میسر باشد برای نسخه بعدی اقدام خواهیم کرد.

    ارادت
    j-esfahani
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    14 اسفند 1393 12:03 ب.ظ
    با عرض سلام
    جناب آقای مومنی :
    قبل از هر چیر میخواستم از سیستم نوسا و تیم برنامه نویسی و شخص شما کمال تشکر را داشته باشم و حقیقتا معنای یکپارچگی سیستم را زنده کرده اید.
    خیلی از سیستم با نوشتن برنامه جدا از هم و غیر یکپارچه ، با دادن شعار یکپارچگی ، مشغول فروش سیستم های غیر یکپارچه خود هستند.
    الیته ، دست برنامه نویس های سیستم های غیریکپارچه برای تغییرات زیاد هست و با کوچکترین نیاز و حتی هوس دست به تغییرات سیستم خود می زنند.
    در سیستم یکپارچه ، کوچکترین تغییرات ، تمام سیستم را متاثر میکند و همانطور که فرمودین وقت زیادی برای تغییرات خواهد برد .
    غرض اینکه در حال حاضر درک و فهم کاربران سیستم ها خیلی متفاوت تر از قبل شده است و از دید "فقط ثبت" خارج شده اند و نیاز به گزارشات و تحلیل دارند و این نیاز در قابل یکپارچگی و آنلاین بودن(تاثیر بلادرنگ) اطلاعات میسر است .
    متاسفانه داستان انتشار اطلاعات و داپلیکیت در بین نرم افزارها رواج پیدا کرده است . و این امر پایان خوشی برای کاربران نخواهد داشت .
    با این همه
    منم با آقای فدایی موافق هستم که "مرکز تحویل" در برگه درخواست اضافه شود .(در کار اجرایی بنده که لااقل کاربرد زیادی دارد)
    در آینده هم (همانطور که فرمودید) احتمال زیاد ، تاثیر مالی این مرکز هم یکی از درخواست های بنده خواهد بود ...

    با تشکر
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    14 اسفند 1393 12:42 ب.ظ
    سلام

    از لطف شما خیلی ممنونم

    البته من تاثیر مالی مرکز تحویل را به عنوان شوخی گفتم - اشاره بنده به بی‌پایان بودن خواسته‌های اینچنینی بوده است. گویا کاربران (و همکاران بنده) نمی‌خواهند به ما برای توسعه سیستم وقت بدهند. ضمن اینکه به قول یکی از همکاران، هر امکانی که به سیستم اضافه شود بالاخره ممکن است به کار گروهی از کاربران بیاید - در مقابل اما منجر به پیچیده شدن سیستم و در ادامه صرف زمان بسیار زیاد برای طراحی و بررسی تاثیرات از جانب ما دارد. پیاده‌سازی آن توسط همکاران من در بخش توسعه سیستم هم دشواری‌هایی دارد.

    من همیشه با درخواست‌های کاربران با صداقت کامل برخورد می‌کنم. پاسخ‌های بنده شامل گزینه‌هایی است چون "میسر نیست (معمولا با قید متاسفانه)" / نادرست است / عمومیت ندارد (یا از همکاران می‌خواهیم که عمومیت آنرا بررسی فرمایند) / در نسخه‌های بعدی انجام می‌شود.

    البته انتظار بنده از کاربران و همکاران این است که اگر در موردی از پاسخ "میسر نیست" استفاده می‌کنم به بنده اعتماد کنند و از قبل تاسف بنده را هم پذیرا باشند (که البته معمولا با پرسش‌های بسیار آزاردهنده "چرا" یا "مقایسه با قسمت دیگری از سیستم" یا حتی "مقایسه با سایر نرم‌افزارها" مواجه می‌شوم).

    در مواردی که میسر باشد حتما مسئله را به بحث می‌گذاریم. منظور بنده از این بحث‌ها این نیست که قانع شوم که آن امکان میسر شود. بلکه منظور این است که نادرستی وضعیت خواسته شده را اعلام کنم - یا عمومیت آن برای سایر کاربران را به چالش بکشم. چنین است که کاربران در فعالیت‌های روزانه خود با موانعی به صورت دیوارهای مستحکم و بزرگ آجری برخورد می‌کنند. گاهی فکر می‌کنند که جای یک آجر در این دیوار خالی است (و آن هم مشخصات سیستم ما است) و انتظار دارند که همه فعالیت‌های روزانه خود را از همان یک آجر خالی عبور دهند (فکر کنم نیازی به ذکر مثال نیست - حتی کل این انجمن پشتیبانی به انجمن درخواست برای امکانات جدید، تغییرات، پیشنهادها و انتقادها تبدیل شده است).

    این مورد هم از همان مواردی است که میسر است ولی کاربرد آن از نظر بنده مخفی است! یعنی از ابتدا بدون اینکه بدانیم به چه درد می‌خورد پیاده‌سازی شده است! جنابعالی هم که از کاربردی که برای شما دارد حرفی نزده‌اید. همین‌که چنین وضعیتی پس از 25 سال در سرنوشت حرفه‌ای این حقیر بدید آمده است برای اینکه دچار یاس فلسفی و احساس خسران دنیا و آخرت شوم کافی است. به هر حال این وضعیت را سال‌ها است که پذیرفته‌ام و همانطور که عرض کردم در انتظار بررسی همکاران هستیم که بالاخره متوجه شویم که کاربرد این موجود چیست (مثلا آیا به سیستم انبار ارتباط دارد یا اینکه کماکان بحث بهای تمام شده و کارآیی سیستم حمل و نقل است).

    ضمن اینکه نسبت زمانی فعالیت‌های توسعه‌ای تیم ما به کل فعالیت‌ها به عدد ناامید کننده 3 به 16 رسیده است. یعنی در دوره 16 ماهه گذشته فقط 3 ماه صرف توسعه سیستم شده است . 12 ماه بقیه به پیاده‌سازی خواسته‌های بی‌پایانی از نوع همین مرکز تحویل صرف شده است. همین است که در ابتدا عرض کردم دوستان نمی‌خواهند برای توسعه سیستم به ما وقت بدهند.

    ارادت فراوان
    j-esfahani
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    14 اسفند 1393 01:17 ب.ظ
    از اینکه میدونم بنده هم قسمتی از سهم زمان از دست رفته برای توسعه را داشتم عذرخواهی میکنم .
    به شخصه برای من بسیار لذت بخش تر خواهد بود بشنوم نوسا سیستم قیمت تمام شده داده تا مرکز تحویل برگه درخواست .
    جرات عنوان موضوع و توضیح کاربرد مرکز تحویل را ندارم اما چون شما منتظر هستین چشم :
    در شرکت ما و شرکت تولید بتن زمانی که یک درخواست از انبار میشه برای مشتری ، راننده ماشین را ما بعنوان مرکز تحویل در درخت مراکز تعریف میکنیم و سپس گزارش راننده های حمل را علاوه بر مشتری ، بدست می آوریم
    در این حالت که مرکز تحویل در برگه های درخواست نیست در شرح برگه با جستجوی بلادرنگ اسم راننده ها را سرچ میکنیم . وسپس بصورت جداگانه در برگه های انبار در مرکز تحویل ثبت میکنیم .

    از اینکه وقت گذاشتین بسیار ممنون
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    14 اسفند 1393 01:32 ب.ظ
    سلام

    ممنون از پاسخ شما
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.