چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 20 بهمن 1393 02:24 ب.ظ توسط j-esfahani
عملکرد در حمل ونقل
�7 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
j-esfahani
کاربر پیشرفته
کاربر پیشرفته

--
15 بهمن 1393 09:50 ق.ظ
    با عرض سلام
    قبل از هرچیز میخواستم از آقای مولایی و خانم سجادی بابت راهنمایی که به بنده فرمودن (در فرم چاپی ) تشکر کنم.(خیلی خیلی ممنون)

    درمورد موضوع مطرح شده ، شرکت ما با پیمانکاران حمل و نقل (ریلی،جاده ای) قرارداد منعقد میکند تا از معدن به بندرعباس سنگ معدن جابجا کند.
    در درخت مراکز ، مراکز به "نوع وسیله نقلیه" و "پلاک" تقسیم بنده شده است.
    بطور مثال :
    واگن با پلاک 3760002 ، وزن بارگیری شده 50 تن است و وزن تخلیه شده 49/5 تن است (تناژ اسمی (محسوب) این واگن 55 تن است)
    نکته 1 :
    0/5 تن این واگن پرت داشته و ممکن است این عدد در پرت مجاز باشد یا نباشد .(قابل محاسبه است)
    نکته 2 :
    5 تن عملکرد این واگن نسبت به تناژ بارگیری شده و محسوب (منفی) است.
    سوال ؟
    برای اینکه تناژ محسوب این واگن را به "مرکز خودش" اختصاص بدهم نیاز به یک فیلد عددی دارم ، فیلد "میزان اعتبار" در بعضی ها از گزارشات بهم کمک کرد ولی گزارش مطلوب بنده در" فهرست رخداد های درخواست" اخذ میشود که "میزان اعتبار" در آن وجود ندارد.

    آیا میتوان در کنار (کد مرکز_نام مرکز_نام لاتین مرکز) در فهرست رخدادهای درخواست ، فیلد عددی هم اضافه شود ؟(مثل میزان اعتبار)
    در نهایت در فرمهای چاپی با فرمول میتوان عملکرد هر واگن و یا کامیون را محاسبه کرد
    ممنون
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    15 بهمن 1393 01:29 ب.ظ
    سلام

    قربان برای موارد کاربرد خاص معمولا تغییری در سیستم نمی‌دهیم. تغییرات باید قابل استفاده عمومی باشند و امکانات فیلدها باید برای سایر کاربران هم قابل توجیه باشد.

    شرمنده
    j-esfahani
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    15 بهمن 1393 02:00 ب.ظ
    سلام آقای مومنی
    دشمنتون شرمنده ، نفرمایید قربان
    گزارشی که مد نظرم هست ، اینه که فیلد های زیر در کنار هم در یک گزارش دیده شود :
    - تاریخ بارگیری
    - وزن محسوب
    - وزن بارگیری شده
    - وزن تخلیه شده
    آیا در گزارشات جایی برای من وجود دارد که بتونم چنین گزارشی رو اخذ کنم ؟

    پ.ن : دوستان اگر همکاری کنند خیلی خوشحال میشم  و پست بنده رو لایک کنند . شاید از حالت خاص بیرون بیاد
    j-esfahani
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    15 بهمن 1393 02:07 ب.ظ
    قابل توجه دوستان :
    وزن محسوب(در مثال بنده) مشخصه ای از یک مرکز است که همیشه در تمام گزارشات سطری و سرجمع قابل استفاده است .
    بسیاری از هزینه ها ، جزء هزینه های پنهان پروژه است و میتوان عملکرد اجزا پروژه رو کنترل کرد تا پروژه بهترین بهره وری را داشته باشد.
    اگر دوستان سوالی در این زمینه و مثالی که در بالا عرض کردم دارند در خدمتم .
    ممنون
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    15 بهمن 1393 03:01 ب.ظ
    سلام

    جسارتا ممکنه بپرسم این مطالب چه ربطی به نرم‌افزار انبار دارند؟

    البته ما در مقابل شما به صورت پیش‌فرض شرمنده هستیم. پست‌های شما هم کلا حالت خاص (البته از نوع سفارشی) دارند و نیازی به Like نیست (ضمن اینکه انجمن ما امکان Like ندارد).

    ارادت
    j-esfahani
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    16 بهمن 1393 10:26 ق.ظ
    ‏آقای مومنی سلام
    عملکرد هریک از وسایل نقلیه (اختلاف ظرفیت اسمی بارگیری با تناژ تخلیه) اگر منفی باشه طبیعتا بهره وری حمل و نقل پایین است .هزینه های پنهانی هم که عرض کردم مربوط به همین مطلب است.
    این اختلاف براحتی در انبار قابل گزارش است . (در فرم چاپی تراز درخواست مراکز با استفاده از فیلد فرمول)
    مشکل بنده اینه که در تراز "تاریخ بارگیری" را ندارم و احتیاج به ریز (گزارش سطری) دارم که توی این گزارش فیلد "اعتبار" وجود ندارد.

    استاد گرامی ، بنده هم بصورت پیش فرض تمامی پست های شما رو Like کردم (با اینکه این امکان وجود ندارد)
    A.M.Zadeh
    کاربر
    کاربر

    --
    20 بهمن 1393 10:23 ق.ظ
    با درود
    این پست را برای آگاهی تمامی همکاران در بخش پشتیبانی می گذارم .
    در مرحله طراحی بک نرم افزار کاربردی مانند انبار ( آن هم بصورت یک بسته نرم افزاری آماده ) ، تمامی نیازهای فقط کاربرد مربوطه در نظر گرفته میشود . بدیهی است در هنگام طراحی بسته نرم افزاری آماده انبار هم فقط و فقط نیازهای یک سیسم انبار در نظر گرفته شده و بر اساس همان نیازها هم سیستم انبار طراحی و پیاده سازی شده است . به دفعات دیده شده است که از بسته های نرم افزاری نوسا که برای یک کاربرد خاص و مشجص مانند حسابداری ، انبار ، حقوق و دستمزد و غیره طراحی و پیاده سازی شده اند به دلیل کارایی بالا برای مقاصد دیگری مانند اموال ، سفارشات و در این پست خاص برای کنترل حمل و نقل استفاده شده است . بطور مثال بخشی از کاربران ما به توجه به تسلط خود از برنامه حقوق و دستمزد برای کنترل اموال و محاسبه استهلاک استفاده میکنند . برخی دیگر از برنامه انبار جهت کنترل موجودی اموال خود و یا کنترل سفارشات استفاده میکنند.

    شرکت نوسا در خصوص استفاده از یک بسته نرم افزاری کاربردی خاص ( مانند انبار ) برای دیگر کاربردها هیچگونه مسئولیتی ندارد.

    بدیهی است وقتی از یک بسته نرم افزار کاربردی که برای یک کاربرد خاص طراحی و پیاده سازی شده است برای کاربرد دیگری مورد استفاده قرار گیرد ، کارایی صد در صدی نخواهد داشت و کاستی هایی ملاحظه خواهد شد . جالب توجه این است که تقریبا در تمامی موارد مشابه ملاحظه شده است که بعد از مدتی کار با سیستم ، کاربرها فراموش میکنند که بطور مثال در حال استفاده از برنامه انبار برای کنترل حمل و نقل میباشند و کاستی ها به دلیل استفاده نابحا از بسته نرم افزاری میباشد ، بلکه آن کاستی ها را کاستی سیستم انبار می پندارند.

    بطود خاص در مورد این پست به یک نمونه کاربردی مشابه دیگری توجه فرمایید.

    در یک شرکت تولیدی خط تولیدی قرار دارد که ظرفیت اسمی آن تولید 10 عدد از یک محصول خاص است . حال به دلایلی راندمان این خط تولید کمتر از ظرفیت اسمی آن است . آیا کنترل موارد مشابه که مربوط به خط تولید میباشند وظیفه نرم افزار انبار است ، آیا این کنترل ها وظیفه برنامه کنترل خط تولید نمیباشد؟

    آیا تفاونی بین ظرفیت اسمی کامیونها و کنترل راندمان آنها در یک شرکت حمل و نقل با ظرفیت خط تولید یک کارخانه تولیدی وجود دارد؟

    اما در خصوص اضافه نمودن یک فیلد عددی که به عقیده خیلی از دوستان کارخیلی ساده ای بنظر میرسد ، میباید عرض کنم ، که به هیچ وجه کار ساده ای نیست . فرمها و بخش بسیاری از برنامه میباید مورد بررسی قرارگیرند. تنها اضافه نمودن یک فیلد به پایگاه اطلاعاتی مطرح نیست ، این امر معمولا بسته به مورد بین 1 الی چند ماه وقت کارشناسی طلب میکند. اما مشکل این چند ماه وقت نیست ، مشکلات بعد ار اصافه نمودن این فیلد آشکار میشود .

    با اضافه نمودن فیلدهای اینچنینی بسته ترم افزاری از حالت استاندارد خود خارج شده و برای یک کاربرد خاص مواردی و فیلدهایی به آن اضافه شده است . حال کاربر دیگری در شرکت دیگری با فعالیتی کاملا متفاوت از این فیلدهای اطلاعاتی برای موارد دیکری و برای برآورده نمودن دیگر نیازهای خود ( که هیچگونه ارتباطی به برنامه انبار و یا کنترل حمل و نقل ندارد) استفاده میکند . حال این کاربر که از برنامه انبار برای بک کاریرد خاص دیگری استفاده میکند ، کاستی هایی حس میکند و تقاضای اضافه نمودن فیلدهایی !!!!! می نماید.

    و این امر تمامی ندارد و پایان خوبی برای بسته نرم افزاری متصور نیست.

    وظیفه بسته نرم افزاری انیار کنترل موجودی تعدادی و ریالی انبارهاست و لاغیر

    با سپاس
    j-esfahani
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    20 بهمن 1393 02:24 ب.ظ
    با سلام و عرض خسته نباشی خدمت آقای محمدزاده
    ممنون از توجه شما

    جناب آقای محمد زاده ، در حال حاضر سیستم انبار نوسا در شرکت حمل و نقل ما ، رسالت اصلی خود را بخوبی انجام داده است . در حال حاضر مانده هر یک از انبارها از مبدء تا مقصد مشخص است .
    یک یا چند پروژه حمل ونقل وقتی با هم و یا تک تک شروع میشوند ، گردش هر یک از کالاها به تفکیک هر پروژه قابل گزارش گیری است.

    برای کنترل گزارشات حمل و نقل پیمانکاران ، از سیستم درخواست نوسا و فراخوانی سطرهای درخواست در برگه ها ، استفاده کرده ایم.
    بطوریکه یکی از نیروهای ما در قسمت درخواست ها ، مجوزهای بارگیری و تخلیه را ثبت میکند و دیگری در قسمت برگه ها ، فقط سطرهای درخواست میز کناری را فرخوانی میکند .
    وظیفه بنده هم پیگیری سطرهایی که در برگه قابل ثبت نیستند.
    با این روش میتوانیم
    1-تعداد پلاک های تخلیه نشده را ردیابی کرد .
    2-در زمان تخلیه فقط پلاک هایی میتوانند تخلیه شوند که مجوز بارگیری داشته باشند .
    3- ...

    قبل از بنده تمامی اطلاعات در Excell های دوستان بصورت پراکنده ثبت میشد که وقت قابل توجهی برای مغایرت گیری صرف میکردند و ...

    اخیرا در فرم هایی چاپی مشغول کسب تجربه هستم .
    با کمک این فرم ها تقریبا Excell دوستان کنار گذاشته خواهد شد و هر آنچا نیاز باشد قابل دستیابی است.
    بطوریکه به بنده خرده گرفته میشود که آقای اصفهانی تو وقت نداری این گزارشات را آماده کنی ، در صورتیکه این گزاشات ثبتهای همان دو نیروی من هستند که به این شکل درمی آیند. فقط (Ctrl+P)

    پشتیبانی خوب تیم نوسا و دوستان در پرتال همیشه باعث دل گرمی و جرات برای یادگیری و کسب تجربه در سیستم جامع و بزرگ نوسا بوده است .

    با تشکر
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.