چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 27 دی 1393 09:57 ق.ظ توسط momeni
برگه درخواست : انبار، واعد فرعی، بچ !!!!!
�1 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
v.fadaei
کاربر
کاربر

--
25 دی 1393 02:46 ب.ظ
    با سلام و عرض ادب

    در هنگام زدن برگه درخواست وقتی انبار را در قسمت اطلاعات عمومی برگه انتخاب و تصویب میکنیم در سطرهای برگه نمایش داده نمیشود و اطلاعات انبار را از مرکز بالای برگه نمیخواند.

    وقتی به کالاها واحد فرعی داده ایم و به صورت تقریبی استفاده میکنیم نه دقیق در هنگام زدن برگه درخواست واحد فرعی کالا دقیق میخواند و قابل تغییر نیست در صورتی در رسید و حواله انبار این چنین نیست.

    وقتی کالا را بـــچ دار کرده ایم در هنگام زدن برگه درخواست امکان انتخاب بـــچ وجود ندارد در صورتی برای ما مهم است که این درخواست از کدام تاریخ تولید و انقضاء خارج بشود و انباردار براساس درخواست ما عمل کند.


    قبلا از همکاری شما کمال تشکر و قدردانی را داریم
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    27 دی 1393 09:57 ق.ظ
    سلام

    در برگه‌ها و رخدادهای درخواست، تعیین انبار اختیاری است. به این معنی که 1/ در زمان تنظیم درخواست خرید، ممکن است برای کاربر تفاوتی نکند (یا اطلاعی نداشته باشد) که کالا قرار است به چه انباری تحویل داده شود. 2/ در زمان تنظیم درخواست خروج ممکن است برای کاربر تفاوتی نداشته باشد که کالا از چه انباری تحویل می‌شود. اما اگر انبار تعیین شده باشد در آینده کاربر مجبور خواهد بود که همان انبار را در رخداد انبار هم درج کند. به همین دلیل رفتار سیستم با انبار در برگه‌ها و رخدادهای درخواست متفاوت از برگه‌ها و رخدادهای انبار است.

    تقریبی بودن مقدار و واحد فرعی مربوط به زمانی است که خروج یا ورود واقعا اتفاق افتاده باشد. مثلا کالایی که واحد اصلی آن بسته یا عدد است را تصور کنید و فرض کنید که هر بسته قرار است 50 کیلوگرم باشد. وقتی این کالا به انبار وارد یا از آن خارج می‌شود ممکن است بسته‌ها درصدی خطا داشته باشند و به همین دلیل از تبدیل تقریبی استفاده می‌کنیم. اگر 10 درصد تقریب داشته باشیم، هر بسته ممکن است 45 تا 55 کیلوگرم باشد. اما تا زمانی که کالا به صورت فیزیکی در اختیار نباشد، تقریب بی‌معنی است. این وضعیتی است که در زمان تنظیم درخواست پیش‌می‌آید. در این زمان فقط تعداد اولیه معلوم است (هنوز کالا به انبار وارد یا از آن خارج نشده است). به همین دلیل اگر واحد فرعی مطرح باشد، همیشه برحسب ضریب تبدیل دقیق عمل می‌شود.

    احتمالا منظور شما در این سوال، درخواست خروج بوده است (در زمان تنظیم درخواست خرید بچ کالایی که قرار است به انبار وارد شود معلوم نیست). رفتار سیستم در درخواست‌های خروج چنین است: اگر منظور کاربر از تنظیم درخواست، این است که حتما کالا از یک بچ به خصوص دریافت شود، حتما باید کالای مربوط را رزرو نماید. به این ترتیب تنظیم بچ فقط در زمانی میسر است که درخواست را به صورت رزرو تنظیم نمایید.
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.