چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 08 آذر 1400 10:00 ق.ظ توسط f.rabiezadeh
کاربرد خاص "شماره سریال" و پیش گیری از تکرار یک شماره سریال
�5 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
Abresanan
کاربر جدید
کاربر جدید

--
11 دی 1393 12:40 ب.ظ
    با سلام،

    مسئلةٌ!

    پیش فرض های مسئله:
    1- انبار شناسایی ویژه
    2- هر کالای تولیدی هنگام "رسید/رسید موقت" باید یک شماره سریال منحصر به فرد در سطر رخداد رسید داشته باشد.

    مسئله:
    1- نرم افزار نوسا هیچ حساسیتی نسبت به اینکه اصلا در یک سطر رخداد رسید، شماره سریال وارد شود یا نه ندارد. یعنی می توان سطری بدون سریال نامبر را ذخیره کرد.
    2- نرم افزار نوسا هیچ حساسیتی نسبت به تکراری بودن یک سریال نامبر وارد شده در برگه های رسید ندارد. یعنی می توان دو یا بیشتر، سطرهای دارای سریال نامبر مشابه را رسید و ذخیره کرد. یا اینکه بعد از رسید و ذخیره ، می توان در برگه رسیدی دیگر یک سریال نامبر قبلا ذخیره شده را مجددا وارد کرده و ذخیره نمود (یعنی دیگه بدتر)

    البته منطقی به نظر می رسد که شماره سریال تکراری در انبار ممکن باشد ولی الزاما مشروط بر اینکه (فقط و فقط اگر) منشاء ایجاد آن سریال نامبر یکتا باشد. یعنی اینکه هنگام رسید اقلام محصول، ایجاد سریال نامبرهای مشابه برای بیش از یک سطر رخداد رسید، امری خطا است، فقط وقتی صحبت از سریالهای مشابه منطقی است که بعد از رسید، طی رخداد(های) فروش، یک قلم رسید شده با سریال نامبر منحصر به فرد را در بیش از یک مرحله فروخته باشیم (بیش از یک رخداد خروج).

    بنابراین حداقل خواسته خود را می توانم چنین بیان کنم که:
    هنگام ثبت سطرهای رسید موقت/رسید انبار، سطرهایی که دارای سریال نامبر مشابه در همان برگه و یا در برگه های قبلا ذخیره شده هستند، طی یک هشدار به اپراتور اعلام شده و در صورت تایید اپراتور روند ذخیره سازی ادامه یابد.

    هر چند حالت ایده آل آن است که حساسیت نسبت به سریال نامبر تکراری قابل تنظیم به سه وضعیت 1- عدم حساسیت (حالت کنونی نوسا) 2- اعلام تکراری بودن 3- ممانعت از تکراری بودن سریال نامبرها باشد.

    ضمنا یک عذر خواهی هم بدهکارم، زیرا یک مسئله که مربوط به انجمن انبار می شد را با موضوع " انتقال داده های ستون شماره سریال.." ، اشتباها در بخش ارتباط با مدیریت سامانه مطرح کردم. در صورت امکان خواهشمندم موضوع به این انجمن انتقال پیدا کند.

    با تشکر،
    صبور
    آبرسانان کرمان
    93/10/11

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    11 دی 1393 05:11 ب.ظ
    سلام

    این درخواست قبلا به صورت مفصل توسط همکاران بنده به من منتقل شده بود.
    قرار شد در نسخه بعدی در گزارش فهرست رخدادها، امکان بررسی سریال تکراری را اضافه کنیم.

    به این ترتیب هم حالت اختیاری خواهد داشت و هم می‌توان از امکانات سیستم در تنظیم محدوده و شرایط استفاده کرد.

    اما در کل، عدم حساسیت نوسا به شماره را درست فرمودید. در روال سیستم ما شماره سزیال کاملا اختیاری است.

    روش شناسایی ویژه بدون نیاز به شماره سریال و با شناسایی رخداد مرجع پیاده شده است.
    بحث روی بهتر یا بدتر بودن نیست. این مشخصه سیستم است.
    Abresanan
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    14 دی 1393 10:16 ق.ظ
    سلام

    خیلی ممنونم از پاسخ شما.
    اینکه در نسخه های بعدی امکاناتی که اشاره کردید اضافه شوند، تا حد بسیاری موجب آرامش خاطر هست. و بنده هم کلا این مطلب رو پیش از اینکه موضوع رو مطرح کنم متوجه شده بودم؛ که نوسا به سریال نامبر حساس نیست. فی نفسه میشه گفت این یک ایراد نیست ولی باز هم تصور می کنم ارزش بررسی کلی رو داشته باشه. مثلا وقتی در برگه رسید، نوسا سطر رخداد رو هنگام ذخیره سازی با درخواستش مقایسه میکنه و مثلا به مرکز یا انبار حساسیت نشون میده، از نظر من کاربر، معنیش اینه که میتونه امکان حساسیت به سریال هم به وجود بیاد. چون حساس بودن صرف به مرجع شناسایی ویژه یک حساسیت کاربر محور نیست، بلکه سیستم محوره. یعنی اینکه خود نرم افزار نوسا میفهمه کی به کی چسبیده. حالا تنها آیتمی که میتونه امکان قوی تر کردن دست کاربر رو بده همین سریاله. اصطلاحش فکر کنم در بعضی جاها اینه که Human Readable باشه یا به قول دوستان User Friendly.

    اگر بخواهیم به محوریت صرف مرجع شناسایی ویژه تکیه کنیم خیلی از مزایا از دست میرن. مهمترینشون ردیابی محصول فروخته شده هست. خیلی بهتره من یک کلام از مشتریم بپرسم از کدام محصول شماره سریال درج شده روی آن ناراضی/راضی هستی، تا اینکه چند تا سوال از قبیل کی خریدین؟ از کدوم پیش فاکتور؟ از کدوم حواله؟ ... تازه با این سوالات آخر سر هم نمیتونم واحد محصول نامنطبق رو ردیابی کنم چون در یک حواله چند(ین) واحد محصول با سریالهای مختلف ارسال می شوند.

    امیدوارم نظر بنده رو به چشم نیت خیر ببینید، چون تو این چند سال آشنایی با نوسا انقدر برای برند نوسا احترام قائلم که اون رو متحد شرکتمون و یا بهتر بگم همکار همراه خودم میدونم. میگین نه، از خانم کلانتری بپرسین

    به هر صورت سعی دارم تو این مقوله شناسایی ویژه شما رو قانع کنم که این بهبودها رو در سیستم ایجاد کنید تا به نتیجه برد-برد برسیم.

    از همکاری و همراهی شما کمال تشکر را دارم.

    صبور،
    93/10/14
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    15 دی 1393 11:48 ب.ظ
    سلام

    ممنون از لطف شما

    همه آنچه اشاره فرمودید صحیح است و همه آنها هم در سیستم ما پیاده‌سازی شده است. یعنی می‌توانید همان پرسش‌ها را در وضعیت فعلی هم از مشتری داشته باشید. عرض بنده این است که استفاده از این امکانات در سیستم ما اجباری نیست. وگرنه با توجه به همین فرمایشات شما بوده که شماره سریال را پیاده‌سازی کرده‌ایم. در واقع تا زمانی‌که در داخل سازمان مشغول ردگیری داده‌ها باشید استفاده از مرجع کارآمدتر است (حتی برای human) و زمانی‌که کالا را در بیرون سازمان ردگیری می‌کنید سریال مهم می‌شود.

    در روش شناسایی ویژه لزوما کالاها با واحد عدد و با شماره سریال شناسایی نمی‌شوند. مثلا ممکن است شما 500 لیتر از یک حلال داشته باشید که به تدریج مصرف شود و روش هم شناسایی ویژه باشد. در این وضعیت درج شماره سریال اختیاری است. اگر هم استفاده شود حتما تکراری خواهد بود (به دفعات از یک مرجع استفاده می‌شود).

    به هر حال اختیاری بودن شماره سریال به صورت یک ویژگی سیستم درآمده است و قابل تغییر نیست - منظور از این عبارت قانع شدن یا نشدن بنده نیست - همچنین ارزش‌گذاری وضعیت کنونی یا مورد انتظار هم نیست. داده‌های بسیاری با همین سیستم و با همین ویژگی ایجاد شده‌اند و همین داده‌ها ما را مجبور می‌کنند که ویژگی‌های اصلی سیستم را حفظ کنیم که یکی از آنها اختیاری بودن و قابل تکرار بودن شماره سریال است.

    عرض کردم که بنا داریم اخذ گزارش از سریال‌های تکراری را اضافه کنیم. حساسیت دیگری هم در مورد درخواست مورد نظر شما بود - اگر درست متوجه شدم منظور این بود که سریال درخواست و تحویل یکی باشد. این به نظرم درست نمی‌آید چون در زمان تنظیم درخواست، شخصی که درخواست خرید داشته است سریال محصولی که قرار است خریداری شود را نمی‌داند یا مرکزی که قصد دارد کالا از انبار دریافت کند برایش تفاوتی نمی‌کند که چه سریالی را دریافت می‌کند.

    ردیابی داخلی اتفاقاتی که روی کالاها رخ می‌دهند با درخت‌ها رخداد (انبار و فروش) ساده‌تر انجام می‌شوند.

    باز هم از لطف شما تشکر می‌کنم
    Abresanan
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    24 دی 1393 12:05 ب.ظ
    سلام،

    ممنون از توضیحات مجدد شما. عذر خواهی هم میکنم که به خاطر مشغله فرصت نکردم تا الان پاسخگوی شما باشم.

    در مورد(1) الزام به کنترل سریال نامبر ، قبلا هم عرض کردم که با بهبودهای نسخه آتی مشکل انشاءالله حل می شود. در مورد (2) قابلیت پیگیری هم توضیحات شما تا الان برام قانع کننده هست. یعنی نمیشه از نرم افزار نوسا خواست به خاطر یک مورد خاص، یک اصل خودش رو زیر پا بگذاره، پس حساسیت به سریال نامبر میتونه همچنان اختیاری باقی بمونه. البته با عنایت به این محدودیت که اگر سریالی به سطر جدیدی از برگه رسید اختصاص می یابد حداقل یک هشدار تکراری بودن نسبت به سریالهای ثبت شده در برگه های رسید پیش از آن، به کاربر داده شود که اینهم میفرمایید در نسخه آتی مد نظر قرار گرفته است. در این صورت، مفهوم کنترل سریالها هم به نحوی قابل خوانش برای کاربر خواهد بود. یعنی اینکه می توان به گزارشها تکیه کرد و مثلا یک سریال خاص را پیگیری کرد. (3) موردی که درباره برگه درخواست فرمودید، جزء خواسته های بنده نیوده، یا شاید بد عرض کردم مطلبی رو، کاملا روشنه که در برگه درخواست هنوز جزییات کالا برای کاربر مشخص نیست و فرمایش شما کاملا صحیحه.

    ممنونم از راهنماییهای شما،
    صبور
    93/10/24
    f.rabiezadeh
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    08 آذر 1400 10:00 ق.ظ

    با عرض سلام و ادب

    کاربر محترم فهرست شماره سریال‌های تکراری در ویرایش نسخه 4.06 به نرم افزار اضافه شده است ، به این صورت که  در گزارش‌های فهرست رخدادهای انبار و فهرست رخدادهای رسید موقت، امکان ارائه "فهرست شماره سریال‌های تکراری" پیاده‌سازی شد. عمل بررسی فقط در بین سطرهایی که در گزارش بازنمایی شده‌اند (تحت تاثیر پارامترهای گزارش و شرایط) انجام می‌شود.

    همچنین جهت مطالعه امکانات نسخه 4.06 میتوانید از لینک امکانات جدید در نسخه 4.06 (406) نرم‌افزار مالی یکپارچه نوسا استفاده نمایید. به علاوه برای مطالعه امکانات اضافه شده در باقی نسخ نرم افزار از لینک امکانات پیاده سازی شده در هر نسخه از نرم‌افزار استفاده فرمایید.

    با تشکر

    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.