چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 14 فروردین 1390 02:15 ب.ظ توسط molaei
کد میله ای
�11 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
mansouri_hoda
کاربر
کاربر

--
10 فروردین 1390 12:51 ب.ظ
    با سلام و احترام خدمت تمامی همکاران
    می خواستم بدونم هیچیک از دوستان با استفاده عملی از گزینه کد میله ای برخورد کرده اند؟منظورم استفاده از این تب به معنی واقعی خودش ( درج بارکد ) است.
    mansouri_hoda
    کاربر
    کاربر

    --
    10 فروردین 1390 12:57 ب.ظ
    تکمیل پرسش بالا
    با توجه به اینکه در عمل شماره بار کد برای هر کالا از یک نوع ، متفاوت است ، به نظرم می آید این فیلد فقط میتواند شماره بارکد یک نوع کالا را نشان دهد .که کاربردش برایم نا معلوم است . اگر دوستان عنایتی فرمایند و تجربیات و معلومات خود را در اختیارم بگذارند سپاسگذار خواهم بود.
    saffarzadeh
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    11 فروردین 1390 07:59 ق.ظ
    خط اول سوال شما نامفهوم است لطفا بیشتر توضیح دهید . ممنون.
    Etemadi
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    11 فروردین 1390 08:14 ق.ظ
    با سلام

    شماره بارکد برای یک قلم کالا ( مثلا ماکارانی 700 گرمی زر ) همیشه ثابت است و شما می توانید با بارکد خوان آنرا خوانده و تعداد را هم مثلا همیشه بصورت پیش فرض یک قرار دهید و در صورت لزوم تعداد آنرا دستی عوض کنید . البته این چیزی است که من می دانم و اگر هم در رسید های بعدی همان قلم کالا ، بارکد عوض شود با بارکد جدید و تعداد مربوطه آنها را در انبار رسید می کنیم .
    با تشکر
    mansouri_hoda
    کاربر
    کاربر

    --
    11 فروردین 1390 08:21 ق.ظ
    ""شاید تصور من از فیلد کد میله ای اشتباه باشد .""
    از آنجا که در این فیلد چنانچه کرسر فعال باشد با فشردن کلید بارکد خوان ، بارکد درج خواهد شد . میخواستم بدانم این فیلد چه کاربردی می تواند برای کاربر داشته باشد ؟ اگر کاربر بخواهد مثلا برای محصولاتش که شماره بارکد دارند از این فیلد استفاده نماید ، پس باید به تعداد محصولاتی که در روز تولید می نماید کالا تعریف کند که بتواند کد میله ای را درج نماید.که به نظر منطقی نمی آید.اگر هم کاربرد فیلد کد میله ای آنچه که عرض کردم نیست ، خواستم اگر چنانچه دوستان جایی برخورد کرده اند که از این فیلد استفاده میشود ، توضیح دهند.
    ممنون از توجه شما
    mansouri_hoda
    کاربر
    کاربر

    --
    11 فروردین 1390 08:32 ق.ظ
    خب ، با این تفسیر بارکد برای یک نوع کالا همواره ثابت است.و قرار نیست المان متغیری در بارکد وجود داشته باشد که به خاطر آن مجبور به صدور بارکدهای متنوع برای یک نوع کالا باشیم؟
    mansouri_hoda
    کاربر
    کاربر

    --
    11 فروردین 1390 08:38 ق.ظ

    اگر هم در رسید های بعدی همان قلم کالا ، بارکد عوض شود با بارکد جدید و تعداد مربوطه آنها را در انبار رسید می کنیم .


    یعنی تعریف کالای جدید با بارکد جدید؟
    Etemadi
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    11 فروردین 1390 09:44 ق.ظ
    عرض کردم که اگر هم برای همان قلم کالا بارکد جدیدی منظور شود باید این کار را کرد و من  فکر می کنم استراتژی ها درباره کالاهای مختلف فرق میکند .

    همانطور که می دانید بارکد نشانگر اطلاعات زیادی درباره کالا از نام کارخانه گرفته تا ریز مشخصات می باشد که اگر این اطلاعات بسیار ریز اگر قرار باشد در بارکد درج شود احتمال تفاوت بارکدها برای همان قلم کالا در سری تولیدات جدید می باشد ولی اکثرا این طور نیست . در ضمن بارکد خصوصا در سطح بین المللی باید دارای استاندارهای ثابتی درباره معرفی مشخصات کالا باشد . مثلا در ایران برای این که هم بحث صادرات و استانداردهای بین المللی حفظ شود و هم نیازهای بومی درباره شناسائی کالا رعایت شود از بارکد دیگری به نام ایران کد هم کم کم دارند اسفاده می کنند .
    با تشکر
    mansouri_hoda
    کاربر
    کاربر

    --
    11 فروردین 1390 10:15 ق.ظ
    سپاس بابت توضیحات
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    11 فروردین 1390 01:03 ب.ظ
    سلام

    بارکد برای ما کاملا همانند کد کالا است. یعنی رابطه یک به یک بین کد میله‌ای و کالا برقرار است. به همین دلیل اولا برای هر کالا فقط یک کد میله‌ای داریم و ثانیا همانند کد کالا می‌توانیم از کد میله‌ای برای "انتخاب" کالا استفاده کنیم. در برگه‌های انبار، در زمان انتخاب کالا می‌توانیم از کد میله‌ای استفاده کنیم. در نسخه 301 ترتیبی داده‌ایم که کد میله‌ای مستقیما به منظور انتخاب کالا قابل درج باشد. این درج به صورت دستی یا با دستگاه reader ویژه انجام می‌شود. در کنار این امکان، تعیین تکلیف رفتار سیستم در مواجهه با فشار کلید Enter را نیز داریم که برای کمک به استفاده از Reader برای درج کد میله‌ای و انتخاب کالا است.

    بقیه بحث را درست متوجه نشدم - اما اگر این توضیحات کافی نیستند لطفا بفرمایید تا بحث کنیم

    ارادت
    mansouri_hoda
    کاربر
    کاربر

    --
    14 فروردین 1390 08:20 ق.ظ
    با سلام احترام
    توضیحات حضرتعالی و آقای اعتمادی کفایت کردند.
    ممنونم
    molaei
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    14 فروردین 1390 02:15 ب.ظ
    ممنون از توضیحات جناب آقای مومنی و اعتمادی عزیز.
    فقط دوستان توجه کنند که یونیک بودن کد میله ای، الزامی نیست. و چنانچه برای دو کالا، یک کد میله ای درج شود، در هنگام جستجو بر اساس کد مبله ای، سیستم هر دو کالا را در یک فهرست، لیست می کند و کاربر می بایست کالای مورد نظر را انتخاب کند.

    در ضمن، متن زیر در مورد مفهوم کد میله ای، مفید است:
    http://fa.wikipedia.org/w...A7%D8%B1%DA%A9%D8%AF
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.