چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 05 بهمن 1393 01:44 ب.ظ توسط sajjadi
درخواست راهنمایی
�8 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
jmschairman
کاربر جدید
کاربر جدید

--
20 آبان 1393 05:04 ب.ظ
    با سلام خدمت اعضای محترم. بنده مدت چند سال است که با یکی از نرم افزارهای حسابداری به صورت کاملاً حرفه ای کار می کنم. از طرفی ذکر خیر نرم افزار نوسا رو هم زیاد شنیده بودم. الان که این سیستم هدیه رو نصبش کردم؛ قدم اول تو ثبت سند افتتاحیه موندم و سوالات زیر برام پیش اومده: 1- آیا می بایست تمامی حسابهای مورد نیاز (مثلاً داراییهای جاری و ...) بایستی که ساخته شوند؟ اگه اینطوره, ماهیت بدهکار/بستانکار آنها چطوری مشخص می شود؟ 2- البته شاید این سوالم برا کاربران حزفه ای نوسا حنده دار باشه، ولی هر کاری کردم نتونستم یه ترازنامه ساده را بیارم. واقعیتش نمی دونم سطح برنامه بالاست یا کار کردن با یه سری برنامه های ساده تنبلمون کرده. اگه راهنمایی بفرمائید ممنون می شم.
    samaeenya
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    21 آبان 1393 09:44 ق.ظ
    باسلام خدمت شما

    1.با توجه به نوع كدينگ  شركت شما تعريف حسابهايي مثل دارايي ها و بدهي ها و...  در اختيار شماست . و حسابهايي كه در هنگام تعريف آنها " وضعيت زير گروه  فاقد زير گروه " باشد مي توانيد با آن حساب ها سند حسابداري ثبت كنيد و با توجه به ثبت سند حساب ها را بدهكار و يا بستانكار  كنيد.



    2. مي توانيد از منوي تراز ----> تراز و ساير گزارشها ي 4 ستوني حسابها با توجه به محدوده زماني دلخواه مي توانيد تراز آزمايشي با توجه به سطح دلخواهتان گزارش بگيريد.


    saadat
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    21 آبان 1393 09:55 ق.ظ
    با سلام و خیر مقدم به شما دوست عزیز و با تشکر از راهنمای‌های مفید همکار خوبم سرکار خانم سمائی نیا؛
    ذکر چند نکته خالی از لطف نیست؛
    1- بسیاری از نرم افزارهای حسابداری با توجه به این‌که سطوح محدود و مشخصی دارند و همچنین برای راحتی کار کاربران کدینگی را بصورت پیش فرض در نرم‌افزار تعریف نمودند و کاربران با تعریف کدینگ و تغییر کدینگ سرو کار ندارند  و با محیط ثیت سند سرو کار دارند؛ اما یکی از مشخصه های سیستم مالی نوسا که کارآمدی آن را در قبال تمام ساختارهای مالی به رخ می کشد وجود ساختار درختی در تعریف کدینگ می‌باشد، هر چند شما با توجه به صنف کاریتان می‌توانید از کدینگ پیش فرض استفاده نمایید و حتی قابلیت فراخوانی کدینگ از محیط اکسل به برنامه  نوسا نیز وجود دارد، ولی معقول این است که مدیر مالی شرکت کدینگ خاص خود با توجه به نیاز خود را طراحی نماید تا بتواند انعطاف عمل کافی هم در ورود اطلاعات و هم گزارش گیری را داشته باشد.
    حال همانطور که سرکار خانم سمائی نیا فرمودند سطح آخر ( فاقد زیر گروه) را به عنوان سطحی که عملیات مالی روی آن صورت می‌گیرد در محیط سند اختیار می‌کنیم.



    2- در برنامه نوسا سطوح کل با ستاره از سطوح دیگر متمایز می‌شود در پیش‌فرض تعریف کدینگ نوسا سطح 3 به عنوان سطح کل در نظر گرفته شده ( یعنی بعد از طبقه و گروه) اما این پیش فرض  قابل تغییر است یعنی شما می‌توانید در تعریف کدینگ حتی سطح اول را به عنوان کل در نظر بگیرید و چنین تعریف کنید کل ، معین و تفصیلی،
    در هنگام  گزارش گیری‌، در تمام گزارشات بالاخص تراز ، سیستم سطح کل را شناسایی و در اختیار قرار می‌دهد.





    آموزش حسابداری با نگرش سیستمی Accplus.blog.ir
    jmschairman
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    22 آبان 1393 08:42 ق.ظ
    سلام
    ضمن تشکر از پاسخ های کامل و روشن کارشناسان محترم نوسا.
    آیا در سیستم نوسا از یک سری ثبت های اتوماتیک خبری نیست و تمام امورات باید به صورت حسابداری دستی سند زده شوند؟
    به عنوان مثال عملیات مربوط به خرید یا فروش باید به صورت دستی باشد؟ و آیا می شود فاکتور خرید یا فروش عرضه کرد؟
    samaeenya
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    22 آبان 1393 09:47 ق.ظ
    اگر سيستم انبار و فروش را داشته باشيد .با ثبت فاكتور فروش يا ورود و خروج و برگشتي ها در سيستم انبار- سيستم نوسا به طور خودكار ( باتوجه به الگوي عمليات مالي انبار و فروش) سند فروش و سند انبار را توليد مي كند.
    saadat
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    24 آبان 1393 08:39 ق.ظ
    با سلام خدمت شما کاربر عزیز، ضمن تائید راهنمایی‌های همکارم خانم سمائی نیا؛ ذکر چند نکته خالی از لطف نیست؛

    سیستم مالی یکپارچه نوسا متشکل از زیر سیستم‌های حسابداری، انبار، فروش، حقوق و دستمزد و خزانه داری می‌باشد، در سیستم هدیه نوسا شما صرفا با سیستم حسابداری نوسا سرو کار دارید.
    وظیفه سیستم حسابداری ثبت  رویدادهای مالی می‌باشد و کاربر موظف است با توجه به دانش حسابداری و تشخیص ماهیت حساب‌ها ثبت حسابداری رویداد مربوطه را انجام دهد و گزارشات مطلوب خویش را از سیستم اتخاذ نماید.
     در سیستم خزانه داری، انبار، فروش و حقوق و دستمزد شما با روندها یا به عبارتی فرآیندها سرو کار دارید، این فرآیندها با توجه به تکرار پذیر بودن، استاندارد پذیر بودن ، و اصول کاری شرکت در قالب روال ها، قوانین و الگوها که همانند شابلون عمل می‌کند تعریف شده، و کاربران هر یک از نرم افزارها عملیات مرتبط با واحد خود را انجام می‌دهند( مثلا کاربر فروش پیش فاکتور می‌زند، فاکتور تنظیم می‌کند، کاربر انبار، رسید و حواله را ثبت می‌کند) و سیستم نرم افزاری با توجه به الگوی مربوطه ثبت‌های حسابداری آن را بصورت اتوماتیک ثبت می‌نماید.

    با تشکر از حضور شما در جمع ما؛
    آموزش حسابداری با نگرش سیستمی Accplus.blog.ir
    shapour
    کاربر
    کاربر

    --
    05 بهمن 1393 12:48 ب.ظ
    <!--[if gte mso 9]> Normal 0 unctuationKerning/> false false false oNotPromoteQF/> EN-US X-NONE FA ontGrowAutofit/> ontVertAlignCellWithSp/> ontBreakConstrainedForcedTables/> ontVertAlignInTxbx/> MicrosoftInternetExplorer4 با سلام و خسته نباشید

     بسیار ممنون می شوم در موارد زیر راهنمایی بفرمایید:

    1)    1)   ا رتباط یک حساب با یک سری حساب تفصیلی مفروض است. چگونه می توان همین تفصیلی ها را به حساب دیگری ارتباط داد ( کپی کرد ) ؟

    2)      2)   روش افزودن یک سطر جدید بین حساب ها ( افزودن سطر جدید در محل مکان نما ) در ستد حسابداری روشن است.

    چگونه می توان چند سطر جدید ( چند سطر خالی ) در محل مکان نما برای درج چند حساب بوجود آورد؟

                                                                                       

                                                                                        شاد و سربلند باشید<!--[if gte mso 9]>
    Sadri
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    05 بهمن 1393 01:18 ب.ظ
    با عرض سلام و احترام ،
    1) ارتباط حساب و تفصیلی ها قابل کپی شدن نیست . (البته میتونید این ارتباط را از سرگروه همین حساب کپی کنید ولی از حساب های هم سطح یا گروه های دیگر این کپی مقدور نیست )
    2) کد حساب ها بطور پیش فرض ، کد حساب قبلی در همان سطح + 1 می باشد ، بنابراین چنانچه بخواهید حسابی ایجاد کنید که کد آن قبلا ایجاد نشده باشد میتوانید بصورت دستی کد رو ایجاد کنید .

    اگر نیاز به توضیح بیشتر دارید ، بفرمایید تا عرض کنم.
    با تشکر
    sajjadi
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    05 بهمن 1393 01:44 ب.ظ
    با سلام و احترام

    اگر درست متوجه شده باشم، سوال دوم شما درخصوص افزودن چند سطر خالي به سند است. از آنجا که اين سطرهاي خالي که مد نظر شماست قرار است با حساب و عاقبت با مبلغ تکميل گردد، راه بهتري به شما پيشنهاد مي‌کنم. براي وارد نمودن تعدادي سطر در سند که حاوي حساب نيز هستند از امکان "افزودن يکباره تعدادي حساب" (از گزينه‌هاي مربوط به آيکن + ) استفاده کنيد، در اين روش حتي به کمک مجموعه مي‌توانيد حسابهاي مورد نظر خود را انتخاب نماييد.
    فقط فراموش نکنيد که ابتدا بايد سند را به پيش نويس تبديل کنيد و در پايان هنگام ذخيره نمودن آن را مجددا عملياتي کنيد.

    با سپاس
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.