چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 15 فروردین 1390 01:18 ب.ظ توسط soheila_ardestanii
امکان جدید آیکن انتقال به اکسل در نرم افزار و مشکل آن !
�4 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
soheila_ardestanii
کاربر
کاربر

--
24 اسفند 1389 03:02 ب.ظ
    با سلام
    دوستان عزیز اگر از نسخه های جدید نوسا استفاده میکنید حتما مشاهده کردین که یک آیکون جهت انتقال گزارش به اکسل به سیستم اضافه شده
    اکثر دوستان در جریان هستن انتقال گزارشات از نرم افزار به اکسل خیلی خیلی مورد استفاده قرار میگیره و برای ما که  قبلا مجبور بودیم از طریق پیش نمایش و فایل های HTML  استفاده کنیم این امکان به سهولت کار واقعا کمک کرده .
    اما مشکلی که من با اون برخورد کردم اینه که :
    -->  وقتی با استفاده از این آیکن جدید گزارشم و به اکسل منتقل میکنم و دوباره با استفاده از فایل های xml میخوام توی نرم افزار بخونمش (گزارش xml رو با همون روشی که توی یکی از پست ها با عنوان انتقال سند از اکسل به نوسا آورده شده انجام دادم) کدهای حساب و تفضیلی متاسفانه خونده نمیشه و من مجبورم از همون روش قدیم استفاده کنم ، تا بتونه کدها رو ببینه !!!!
    من فکر میکنم مثل حالتیه که کدها unicode نمیشه ، یعنی اینکه این امکان جدید نمیتونه کدها رو تبدیل به unicode کنه !
    حالا دوستان کسی هست که با این موضوع برخورد کرده باشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یا فقط من این مشکل و دارم ؟؟؟؟؟؟ 
    حسابگر وحسابرس واقعی خداوند است و با صفت رحمت ؛ بندگان مو’من را حسابرسی می کند !
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    24 اسفند 1389 03:13 ب.ظ
    سلام

    در خروجی‌های اکسل سعی شده برای خوانایی بیشتر متن‌ها (اعم از کد حساب و تفصیلی و اسامی و شرح) به صورت فارسی باشند و فقط اعداد و ارقام را برای اینکه بتوان در محاسبات وارد کرد به صورت لاتین حفظ کرده‌ایم. کدهای فارسی هم دوباره به صورت XML قابل استفاده نیستند - قرار هم نبوده که اطلاعات از اکسل دوباره به صورت XML بازگردند.

    با این همه اگر یک فرم نمایشی سند درست کنید که در آنها کد حساب و تفصیلی‌ها را با ارقام لاتین بازنمایی کنید و سپس آن فرم را به Excel منتقل فرمایید شاید کمک کند.

    ارادت
    soheila_ardestanii
    کاربر
    کاربر

    --
    25 اسفند 1389 10:07 ق.ظ
    جناب مومنی
    ممنون از پاسخ شما
    ولی به نظرتون بهتر نبود که کدهای حساب و تفضیلی نیز با ارقام لاتین منتقل میکرد ! و اگر کاربر نیاز به فارسی بودن داشت در خود اکسل اینکار را به راحتی انجام میداد .
    مثلا شما فرض کنید شرکتی که سیستم اموال ندارد و میخواهد در اکسل این محاسبات را انجام دهد و همچنین کدهای تفضیلی را میخواهد به عنوان شماره اموال درنظر گیرد یک خروجی از نرم افزار به بهای تمام شده اموال گرفته و در اکسل با استفاده از همین بهای تمام شده محاسبات استهلاک را انجام میدهد و حال دوباره میخواهد آنرا به عنوان یک سند حسابداری در نرم افزار فراخوانی کند ؛ با فرض اینکه کدهای تفضیل یکی است فقط کد حساب را عوض میکند و فایل xml میسازد و آنرا فراخوانی میکند !
    اما با این وجود تنها راهی که بتوان به روش فوق عمل نمود این است که از همان پیش نمایش و html استفاده کرد که کدها قابل شناسایی در xml باشند.
    و با عرض شرمندگی فکر میکنم از این آیکن جدید که خیلی خیلی میتونه مفید باشه اونجوری که باید استفاده نمیشه کرد !!!!!

    با تشکر
    حسابگر وحسابرس واقعی خداوند است و با صفت رحمت ؛ بندگان مو’من را حسابرسی می کند !
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    25 اسفند 1389 10:13 ق.ظ
    سلام

    ممنون از نظر شما - برای نسخه بعد پس از بررسی بیشتر و نظرسنجی لحاظ خواهد شد

    فعلا نظر بنده همین است که پیاده شده؛ با توجه به امکان تغییر نحوه نمایش ارقام در فرم نمایشی - توجه بفرمایید که کاربرد مورد اشاره سرکار که مبتنی بر حرکت دورانی داده‌ها و بازخورد دوباره آنها به سیستم است ممکن است برای تمام کاربردها مناسب نباشد - در اکثر کاربردها به نظر من چنین آمد که همان کدی که در متن گزارش بازنمایی می‌شود (فارسی یا لاتین) صادر شود - در ضمن خیلی تلاش کردیم که کل عملیات با یک click میسر باشد و محاوره‌ای برای تنظیمات دریافت نشود (بر خلاف روش قبلی مبتنی بر html). اما به هر حال نظر سرکار هم متین است و همانطور که عرض شد برای نسخه بعد لحاظ خواهد شد.

    ممنون
    soheila_ardestanii
    کاربر
    کاربر

    --
    15 فروردین 1390 01:18 ب.ظ
    جناب مومنی

    با سلام و تبریک سال نو

    ممنون از پاسختون ؛ منتظر نسخه جدید هستم .
    حسابگر وحسابرس واقعی خداوند است و با صفت رحمت ؛ بندگان مو’من را حسابرسی می کند !
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.