چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 08 مهر 1393 05:09 ب.ظ توسط ali esmaili
فقدان وجود منوی گزارشات
�6 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
ali esmaili
کاربر
کاربر

--
07 مهر 1393 11:46 ق.ظ
    با سلام

    ضمن عرض خسته نباشید و تشکر

    متاسفانه نرم افزار نوسا یک منو یا بخش جهت ساخت گزارشات ندارد !!! و کاربر برای دریافت گزارش از انبار یا زیر سیستمهای دیگر حتما باید با انبار و باقی زیر سیستمها کاملا آشنا باشد.

    به طور مثال برای ساخت یک گزارش در خصوص کالاها حتما باید به بخش مربوطه (انبار) ورود پیدا کرد و شرایط ذخیره شده را انتخاب کرده و بقیه تنظیمات را انجام داد و این کار برای افراد غیر مالی یا نا آشنا بسیار مشکل است ! (مخصوصا حسابرسان شرکت که نحوه استفاده از نرم افزار را به خوبی نمی دانند)


    در صورتی که اگر بخش مورد نظر بوجود آید ( مانند نرم افزار رایورز) و لیستی از گزارشات با شرایط مختلف و زیر سیستمهای مختلف در یکجا (قبلا تعریف شده ) تجمیع گردد هم نیاز به آموزش وقت گیر و بی فایده برای گزارش سازی از زیر سیستمهای مختلف را کم میکند هم دسترسی به گزارشات یکسان را ممکن میسازد . متاسفانه مدیران مالی و معاونت در صورت نیاز به استفاده از گزارشات فعلی همیشه سر در گم هستند و امکان گزارش گیری فقط با کلیک یک سطر و دادن تاریخ غیر ممکن می باشد !!!


    با تشکر مجدد






    saadat
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    07 مهر 1393 02:08 ب.ظ
    با سلام و خسته نباشید خدمت شما جناب آقای اسماعیلی ؛
    موردی را که مطرح نمودید جزوء مزایای سیستم مالی یکپارچه نوسا مطرح نمودید یا معایب؟ به نظر بنده حقیر این مورد جزو  مزایای نوسا می‌باشد.
    همانطور که از نام نرم‌افزار نوسا برمی‌آید،  مخاطب سیستم مالی نوسا، حسابداران و مدیران مالی می‌باشند که باید با داشتن حداقل دانش کامپیوتری و بدون وابستگی به تیم پشتیبانی نرم افزار با یک آموزش ساده ، براحتی گزاشات دلخواه خود را بسازند. واضح است وقتی با نرم افزار تخصصی حوزه مالی سرو کار داشته باشید، بهترین مرجع برای اخذ گزارش و ساخت گزارش نیز همان کاربران مالی هستند که یا در بخش حسابداری یا بخش انبار یا ... مشغول به فعالیت می‌باشند نه کاربران it.
    .....................
    پ . ن: اگر حسابرسانتان نحوه  کار با نرم افزار را نمی‌دانند می‌توانند در کارگاه آموزش رایگان یکروزه در شرکت نوسا شرکت نمایند و با  محیط نرم افزار نوسا کاملا آشنا شوند.
    آموزش حسابداری با نگرش سیستمی Accplus.blog.ir
    saadat
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    07 مهر 1393 02:16 ب.ظ
    در مورد داشبورد مدیریتی پیشنهاد شما متین است؛ اما همانطور که خود مستحضرید داشبورد مدیریت، فقط اختصاص به مباحث مالی ندارد  و  گزارشات دیگری را نیز د درون خود دارد که به مدیریت و مدیر مالی کمک می‌‎کند ، اگر تجمیع گزارشات برای مدیریت برای شما اهمیت دارد، شما فقط به یک نرم افز مالی نیاز ندارید باید نرم افزای مرتبط با مدیریت تهیه نمایید که از هوش تجاری نیز بهره مند باشد.
    آموزش حسابداری با نگرش سیستمی Accplus.blog.ir
    ali esmaili
    کاربر
    کاربر

    --
    08 مهر 1393 11:28 ق.ظ
    باسلام ضمن تشکر و پیگیری شما

    جزء معایب سیستم شما عنوان شد .

    امکان تجمیع گزارشات زیر سیستمها در یک قسمت وجود ندارد ( مثلا بخش گزارشات )

    که هم شامل گزارشات انبار ،‌دریافت و پرداخت و حسابداری باشد .

    به نظر شما مدیریت مالی شرکت زمان لازم جهت یادگیری کل سیستم را داراست ؟

    بعد از یادگیری زمان لازم در خصوص تمرین و تکرار جهت به خاطر سپاری سیستم را دارد ؟

    برای استفاده کامل از گزارشات نیاز به یادگیری کل سیستم دارد ؟

    لطفا با توجه به کیفیت بالا و قابلیت اتکای بالای نرم افزار نوسا به عنوان نرم افزارهای درجه یک ، به شرکتهای بزرگ با تعداد کاربران بالا و سطح فعالیت بالا توجه ویژه ای شود.

    نرم افزار نوسا برای شرکتهای حد متوسط از سطح نیاز هم بالاتر است

    اما برای شرکتهای هلدینگ و بزرگ دارای معایبی نیز می باشد .

    معایب نرم افزار نوسا را به شرح ذیل به استحضار می رساند :

    پیشاپیش اعلام می دارم شرکت خدمات انفورماتیک و شرکتهای زیر مجموعه (4 شرکت دیگر ) از سال 1373 از نرم افزار نوسا استفاده کرده و تقریبا 90% نیازهای مالی خود را در زیر سیستمهای ارائه شده از طرف آن شرکت بر طرف نموده است.


    1- ایرادات کلی پکیج نرم افزاری نوسا :

    این بسته نرم افزاری با توجه به سابقه حدود 15 تا 20 ساله (فکر میکنم ) فاقد زیر سیستمهای : سهام ، اعتبارات ، بودجه ، اموال و داراییهای ثابت تحت ویندوز ، بهای تمام شده ،‌بهای تمام شده خدمات (تسهیم هزینه ها) و حسابداری تجمیعی یا تلفیقی و داشبورد مدیریتی می باشد .

    2- امکان بومی سازی نرم افزار برای شرکت های بزرگ به صورت اختصاصی وجود ندارد .

    3- نرم افزار به صورت تحت وب قابل اجرا نیست ،‌جدا از بحث SOAP

    4- بایگانی الکترونیکی در سیستم وجو ندارد

    5- نرم افزار ابزارها و تکنولوژیهای روز را پشتیبانی نمیکند ( بارکد و RFID)

    6- درخواستهای تغییر یا اصلاح سیستم ارسال شده با تاخیر زیاد ( شاید اعمال شود شاید نشود ) صورت می پذیرد .

    7- ابزار گزارش سازی بسیار ساده بوده و قابلیت تهیه گزارشات مدیریتی به هیچ عنوان وجود ندارد








    saadat
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    08 مهر 1393 04:01 ب.ظ
    با سلام  و عرض ادب خدمت شما جناب اسماعیلی عزیز؛

    ابتدا باید بین معایب و محدودیت‌ها، تفاوت قائل شوید، مواردی که شما فرمودید جزء معایب سیستم مالی یکپارچه نوسا نمی باشد بلکه  جزء محددویت‌های این سیستم می‌باشد. شرکت نوسا نیز داشته‌های خود را که برای بسیاری از مجموعه ها ( کوچک ، متوسط و بزرگ) خیلی هم کارگشاست را به مشتریان ارائه می دهد و قطع و یقین آنچه را که نداریم را نه می‌فروشیم نه ادعای آن را داریم که با سیستم فعلی می‌توانید پیاده سازی کنید، ولی این ادعا را داریم که در داشته‌هایمان از تمام شرکت‌های رقیب چند گام جلوتر هستیم، داشته‌های سیستم مالی یکپارچه نوسا ( حسابداری، دریافت و پرداخت ، انبار، فروش و حقوق و دستمزد است) این‌که چرا داشته های ما معدود است بحث مفصلی است که در این مجال نمی‌گنجد. ولی پیشنهاد می‌دهم که یادداشت از تولید محصول تا خلق ارزش راهی است طولانی  ...را مطالعه کنید. ما ادعا داریم که کیفیت در تولید محصول را فدای وسوسه سرعت در فروش بیشتر نمی کنیم، محصول تولیدی شرکت نوسا به اذعان اکثر مشتریانش یک محصول ارزشمند و ارزش آفرین است. آیا شما سیستمی را می‌خواهید که تمام مواردی را که فرمودید داشته باشد از نظر عنوان، ولی آن 90 درصد نیاز شما که از سیستم نوسا به گفته خودتان بر طرف می‌شود را تقلیل نماید؟؟!!

    اگر خواهان نداشته‌های نوسا هستید که مسیر درستی را انتخاب نکرده‌اید، اگر به مشکل در ارتباط با داشته‌هایمان برخورد کردید، وظیفه ما به عنوان تیم پشتیبانی این است که شما را راهنمایی کنیم.
     لطفا مشکلاتتان را شفاف تر بگویید، مثلا چه گزارشی از جنس مالی نیاز دارید که نتوانسنتید از سیستم نوسا اتخاذ نمایید؟  چه قدر اخذ این گزارش زمان و انرژی گرفته است؟ چه قدر زمان برای آموزش آن‌ها صرف شده است؟
    سیستم نوسا  ارتباط آنلاین و اینترنتی شما را فراهم می‌کند.
    چه چیزهایی را می‌خواهید بایگانی کنید که در لحظه به آن نیاز دارید به نحوی که سرعت اخذ گزارش را تحت تاثیر قرار ندهد؟
    و.....
    ....
    پ . ن : محدودیت‌های یک سیستم را هم باید به دو قسمت تقسیم نمود، محدودیت‌های ذاتی و اکتسابی، به جای این که آن را توضیح دهم، با یک مثال منظورم را خدمتتان می‌رسانم؛ چند روز پیش شخص بسیار محترمی از شرکت معتبری برای دموی سیستم به شرکت نوسا مراجعه نموده بودند، ایشان درخواست این موضوع را داشتند که در رخدادهای انبار برای کاربران، درج تاریخ انقضاء، اجباری باشد، توجیهشان این بود که کاربران انبار اشتباهی یادشان نرود که تاریخ انقضا نزدند ، بر فرض این محدودیت از سیستم برداشته شود، اما اگر کاربر انبار به جای آن تاریخ ، تاریخی غیر معتبر بزند چه کنترلی روی آن باید صورت بگیرد؟ آیا همه کنترل‍‌ها را باید به سیستم سپرد ؟ آیا همه امکانات را باید از سیستم مکانیزه خواهان بود، آیا نباید یک سیستم منطقی ( بشر) در کنار سیستم مکانیزه باشد، تا  بداند که چه میخ‌واهد و کنترل کند که چه می‌خواهد و  اتخاذ کند که چه می‌خواهد؟


    آموزش حسابداری با نگرش سیستمی Accplus.blog.ir
    A.M.Zadeh
    کاربر
    کاربر

    --
    08 مهر 1393 04:45 ب.ظ
    با درود

    در خصوص ایرادات واردشده به اختصار عرض می‌کنم!

    - به علت تعدد گزارش‌ها امکان قرار دادن آن‌ها در زیر یک آیتم منو وجود ندارد . تا حد امکان آن‌ها طبقه‌بندی شده‌اند . سعی کنید روی کاغذ ( نه در ذهن ) آن‌ها را در کنار هم قرار دهید تا مشکلاتی که طراحان نرم‌افزار با آن‌ها موجه هستند را بیشتر لمس کنید

    نرم‌افزار مالی نوسا کاملاً یکپارچه است ولی 1- هر مدول به طور جداگانه قابل‌عرضه می‌باشد . 2- امکانات هر کاربر قابل تعیین است . پس لزوم دارد تا گزارش‌ها هر قسمت به طور جداگانه در سیستم تعبیه شود و یکسان بودن رابط کاربر مد نظر بوده است.

    در هر صورت همواره طراحی رابط کاربر به دلیل سلیقه‌ای بودن آن یکی از وقت‌گیرترین و مشکل‌ترین قسمت‌های طراحی نرم‌افزار می‌باشد . رابط کاربر سلیقه‌ای و نحوه نگرش طراح سیستم را در خود دارد و یکی از نکاتی است که خریداران در موقع خرید بسته نرم‌افزاری در کنار مشخصات نرم‌افزار می‌باید به آن توجه نمایند .

    رابط کاربری یک نرم‌افزار غیرقابل تغییر می‌باشد . با این وجود تمامی فرمهای تصویری و چاپی در نرم افزار نوسا قابل تعریف می‌باشند ( در حد امکانات از پیش تعریف‌شده )

    - اگر مدیر تحصیلات مدیریت داشته باشد ، که می‌باید داشته باشد ، مطمئناً با مفاهیم مالی و گزارشات آن کاملاً آشنا می‌باشد .

    - بسته‌های نرم‌افزاری برای پاسخگویی 100% تمامی خواسته‌های تمام کاربران طراحی نشده‌اند . لازمه این کار نرم‌افزار سفارشی است . هدف ما در شرکت نوسا پاسخگویی 80 % نیازها می‌باشد . شما طی مدت 20 سال گذشته پاسخ 90 % گرفته‌اید.
    - نوسا یک بسته نرم‌افزاری است و با نیاز یک کاربر خاص بومی‌سازی نمی‌شود.

    - برداشت شما از تحت وب بودن یک نرم‌افزار صحیح نیست نرم‌افزار نوسا طبق تعریف یک نرم‌افزار کاملاً تحت وب هست. (http://en.wikipedia.org/wiki/SOAP) نرم‌افزار نوسا برای استفاده توسط هر کاربری که به اینترنت متصل باشد فقط با اجرای کلاینت (بدون نصب هیچ برنامه‌ای) امکان‌پذیر است. نرم‌افزار نوسا در محیط وب با توجه به محدودیت‌های خطوط اینترنت در ایران بسیار کارآمد می‌باشد و این مسئله در بیش از 300 موسسه به اثبات رسیده است

    - نوسا نرم‌افزار بایگانی و آرشیو اسناد موجود دارد و نام آن سیمرغ است . مرکز اسناد سازمان مدیریت - بزرگ‌ترین مرکز اسناد طرح‌های عمرانی جهت آرشیو تمامی گزاراشات و نقشه‌های تمامی طرح‌های عمرانی ( بیش از ده میلیون رکورد اطلاعاتی ) از آن استفاده می‌کنند.

    -بارکد تکنولوژی نیست .

    در اینجا روی سخن من با بخش پشتیبانی است.

    اگر از شما سوال شود که - آیا نرم افزار نوسا " کیبورد کامپیوتر" را پشتیبانی میکند یا خیر - چه پاسخ میدهید

    سوال دور از ذهن بود - همان‌گونه است سوال پشتیبانی قلم بارکد.

    قلم بارکد یک INPUT DEVICE است و سیستم‌عامل همان‌گونه که کیبورد را پشتیبانی می‌کند ، آن را هم پشتیبانی می‌کند - از قضای اتفاق همانند کیبورد .

    بارکد هم یک فونت است . نوعی نمایش اعداد و حروف است که قابل خواندن توسط قلم بارکد است.

    نتیجه : تمامی نرم‌افزارها در تمامی زمینه‌ها - قلم بارکد و بارکد را بدون نیاز به هرگونه اقدامی پشتیبانی می‌کنند. برای پشتیبانی بارکد هیچ شرکت نرم‌افزاری هیچ کاری انجام نمی‌دهد. همان طور که برای پشتیبانی کیبورد هیچ کاری انجام نمی‌دهد - ( فقط ممکن است در خصوص درج خودکار ENTER در پایان اقدام کوچکی صورت پذیرد ).

    در خصوص RFID
    شرکت نوسا اولین شرکتی است که 11 سال پیش اولین سیستم RFID را در فرهنگستان هنر راه‌اندازی نمود - شرکت نوسا بخش مستقلی برای سیستم های RFID دارد که به صورت انحصاری نمایندگی دو شرکت FEIG آلمان و UPM فنلاند را در کشور داشت.

    شرکت همواره آمادگی راه‌اندازی سیستم RFID را دارد ولیکن با توجه با نو بودن تکنولوژی و عدم استاندارد بودن آن بسیار پرهزینه می‌باشد و توجیه اقتصادی ندارد

    وقتی تکنووژی RFID استاندارد شود سیستم‌عامل همانند بارکد آن را پشتیبانی می‌کند – پس بهتر است تا آن تاریخ صبر نمود.

    با تشکر - محمدزاده
    ali esmaili
    کاربر
    کاربر

    --
    08 مهر 1393 05:09 ب.ظ
    با تشکر از وقتی که شما جه پاسخگویی می گذارید !


    گفته های شما بسیار متین ،‌ نرم افزارهای ارائه شده به قدری کاربردی و کم اشکال هستند که ما به همین تعداد زیر سیستم بسنده کرده و از خرید این نرم افزار و همکاری با آن شرکت محترم بسیار راضی هستیم .

    اما جناب محمد زاده عزیز ما انتظار بسیار بالایی از آن شرکت محترم داریم و خواستار تکمیل هرچه سریعتر زیر سیستمهای شما میباشیم که به یقیین هر دو طرف نفع خواهند برد.

    به هر حال ما تقاضا داریم روی سیستم گزارشات تحولات جدیدی صورت پذیرد شما بهتر میدانید تمام فعالیت یک حسابدار و مدیر مالی در گزارشات خروجی نمایان می شود و این قسمت نیاز به طراحی خاص و چیدمان ویژه دارد. (مثال : یادداشتهای صورتهای مالی ) - گردش وجوه نقد - ترازنامه و سود و زیان به فرمت نمونه سازمان حسابرسی و گزارشات استاندارد دیگر



    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.