چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 19 مهر 1393 01:43 ب.ظ توسط 123456789
اشکال صورت مغایرت گیری
�2 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
شعبانزاده
کاربر جدید
کاربر جدید

--
19 شهریور 1393 12:48 ب.ظ
    با سلام و احترام اینجانب فریدون شعبانزاده از جامعه المصطفی العالمیه قم هستم. در سیستم مغایرت گیری نوسا وفتی که ما می‌خواهیم از مانده رخداد به مانده صورتحساب برسیم باید عملیات زیر را انجام دهیم: 1_ مانده رخداد را باید با رخدادهای تصفیه نشده بستانکار جمع کنیم 2_سپس از رخدادهای تصفیه نشده بدهکار کم کنیم 3_بعد با سطرهای صورتحساب تصفیه نشده بستانکار جمع کنیم 4_سپس از سطرهای صورتحساب تصفیه نشده بدهکار کم کنیم ولی سیستم قسمت 3 و 4 را برعکس محاسبه میکند،یعنی قسمت 3 را کم میکند و قسمت 4 را جمع میکند. دلیل خودم برای اثبات این ادعا این است که: ابتدا اینکه واریز و برداشت عملیات صورتحساب(بانک بیرون) با عملیات رخداد (بانک نوسا) حالت معکوس دارد،یعنی اینکه اگر سطر صورتحساب تصفیه نشده حالت بستانکار داشته باشد،این یک واریزی به حساب بانک ما میباشد که اگر ما بخواهیم ثبتی از این بابت در سیستم نوسا بزنیم باید آن را در قسمت بدهکار ثبت کنیم و بخاطر همین موضوع است که سیستم باید قسمت 3 و 4 را درست محاسبه کند، وقتی که میخواهیم از مانده رخداد به مانده صورت حساب برسیم باید واریزی های صورتحساب را با مانده رخداد جمع کنیم و همچنین برداشت ها را نیز کم کنیم تا به مانده درست برسیم. و اگر شما یک خلاصه صورت مغایرت را که همه گزینه‌های بدهکار و بستانکار صورتحساب و رخداد را داشته باشد ملاحظه بفرمایید میبینید که قسمت حاصل با مانده صورتحساب یکی نمی‌باشد و اشکال سیستم در همین جاست. با تشکر.
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    19 شهریور 1393 04:50 ب.ظ
    سلام

    همه چیز به این مربوط می‌شود که شما مفهوم بدهکار و بستانکار را از دید چه شخصی نگاه می‌کنید. همچنین به این بستگی دارد که دو بنگاه اقتصادی که قرار است ریز عملیات گزارش شده توسط آنها را با هم مقایسه کنیم عملیات را از دید خود گزارش داده‌اند یا از دید شخص ثالث.

    به عنوان مثال، بانک‌ها تا مدتی پیش اطلاعات را از دید خود گزارش می‌کردند (واریز بستانکار و برداشت بدهکار) اما اکنون به لطف مشتری مداری جان‌فرسا، اطلاعات را از دید مشتری گزارش می‌کنند.

    در این حین، نحوه عمل در فراخوانی هم موثر است و این امکان وجود دارد که برای اینکه به گفته شما رفع اشکال شود، در حین فراخوانی بدهکار و بستانکار را معکوس نمایید تا دیگر سیستم اشکال نداشته باشد.

    اگر این هم فایده نداشت، در محاوره ذخیره حاصل عملیات تصفیه (ذخیره صورت مغایرت) می‌توانید از سیستم بخواهید که مغایرت را از معکوس مبالغ محاسبه و تهیه نماید.

    123456789
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    19 مهر 1393 01:43 ب.ظ
    با سلام روش اولی که پیشنهاد دادید قابل استفاده نبود ولی روش دوم درست عمل میکند ولی اشکال آن این است که هنگام ذخیره این اخطار را میدهد(مانده رخداد پس از تاثیر اقلام تصفیه نشده با مانده وارد شده به عنوان سطرهای صورتحساب مطابق نیست) و این بدلیل این است که ما میخواهیم مانده سطر ما در نهایت اگر مثبت بود بصورت بستانکار نشان داده شود، چون از ابتدا واریزها را در قسمت بستانکار و برداشتها را نیز در قسمت بدهکار وارد کرده‌ایم و با توجه به این اگر مانده سطر بدهکار باشد یعنی اینکه موجودی ما منفی است و با توجه به این باید ماهیت سطر ما بستانکار باشد ولی سیستم به این صورت ذخیره نمی‌کند.
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.