چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 15 شهریور 1393 01:58 ب.ظ توسط molaei
مشکل شناسایی کاربران نوسا وقتی که عضو گروه باشند
�2 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
yazdvet
کاربر جدید
کاربر جدید

--
15 شهریور 1393 11:33 ق.ظ
    با سلام و احترام.
    من اخیراً سرور نوسا را به یک سیستم جدید منتقل کرده‌ام.
    سرور و کلاینت‌ها همگی عضو یک Domain هستند.
    هنگام تعریف کاربران یک بانک اطلاعاتی بجای افزودن نام یک کاربر، کاربر داخل یک گروه قرار داده و نام آن گروه به لیست کاربران اضافه کرده‌ام. در ستون پایانی هم بطور اتوماتیک بله (زیر عنوان گروه) قرار می‌گیرد. (دلیل انجام این کار اینست که باید به زودی دامین عوض شود)

    مشکلی که اکنون با آن مواجه شده‌ام اینست که کاربری که در آن گروه قرار دارد فقط می‌تواند گزارش تهیه کند و امکان ورود اطلاعات را ندارد.

    لطفاً موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

    1. گروه مورد نظر مجوز ورود اطلاعات را دارد.
    2. در برنامه کلاینت مورد ورود اطلاعات انتخاب می‌شود.
    3. در گروه مورد نظر فقط یک کاربر قرار دادم و مشکل حل نشد.
    4. گروه را به صورت Local روی سرور تعریف کردم و کاربر تحت دامین را به آن اضافه کردم، مشکل حل نشد.
    5. گروه را داخل دامین تعریف کردم و کاربر دامین را به آن افزودم، باز هم مشکل حل نشد.
    6. بجای نام گروه، نام کابری داخل دامین را نوشتم، مشکلی وجود نداشت و ورود اطلاعات ممکن بود.

    خاطر نشان کنم که وقتی کاربر به طور مستقیم افزوده می‌شود، بعد ورود به برنامه کلاینت «نام» او که در قسمت دسترسی‌ها نوشته شده در برنامه نشان داده می‌شود، ولی وقتی گروه را اضافه ميکنم، در برنامۀ کلاینت بجای نام کاربر مثلاً علی دانا، نام کاربری او در دامین مثلاً hesabdari\ali.dana نمایش داده می‌شود.

    آیا راهی برای برطرف کردن این مشکل وجود دارد؟
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    15 شهریور 1393 01:57 ب.ظ
    سلام

    فقط کاربرانی که به صورت صریح به سیستم معرفی شده باشند امکان ورود اطلاعات را دارند. این جزء تعریف سیستم است و ربطی به گروه‌هایی که کاربر در آنها عضویت دارد هم ندارد.

    همینطور تعیین نام فارسی برای کاربر روی سطری که همان کاربر به سیستم معرفی شده است انجام می‌شود. یعنی اگر آقای دانا را به صورت صریح به سیستم معرفی کرده باشید جایی برای درج عبارت "علی دانا" وجود دارد و سیستم نام کاربر را از روی آن تشخیص می‌دهد اما اگر کاربر را به صورت صریح معرفی نکرده باشند، پس نام "علی دانا" را هم به سیستم اعلام نکرده‌اید. سیستم نمی‌تواند ali.dana را به "علی دانا" تبدیل نماید.

    استفاده از گروه برای تعریف کاربران بسیار مفید است. فرض کنید شما 20 کاربر داشته باشید که بسته به وظایفی که برعهده دارند در 3 گروه قرار داشته باشند. حتی برخی از آنها ممکن است در بیش از یک گروه عضو باشند. حال فرض کنید برای هر یک از این کاربران بخواهید مجموعه امکانات را تعریف کنید. باید بیش از 1000 امکان موجود در سیستم را برای هر یک از آنها بررسی کنید و حسب مورد آنها را مجاز یا غیرمجاز نمایید. ضمن اینکه اگر در آینده بخواهید تغییری در امکانات مجاز بدهید باید برای هر 20 کاربر آن تغییرات را اعمال نمایید. با استفاده از گروه‌ها می‌توانید آن امکانات را یکباره برای گروه تعریف کنید و کاربران را بدون تعیین امکانات تعریف کنید (یعنی همه امکانات آنها تعیین نشده باشد). در آینده هم هر تغییری در امکانات گروه‌ها بدهید خود به خود به اعضای آن گروه‌ها تسری داده می‌شود. دلیل استفاده از گروه برای تعریف کاربران این است - به جز این، خود کاربر حتما باید به صورت صریح به سیستم معرفی شود - وگرنه امکان ورود اطلاعات نخواهد داشت و نام فارسی هم برای آن وجود نخواهد داشت.
    molaei
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    15 شهریور 1393 01:58 ب.ظ
    با سلام و عرض ادب.

    استفاده از گروه ها برای اعطای دسترسی به کاربران به صورت گروهی استفاده می شود. به این صورت که تمامی کاربران ورود اطلاعات می بایست در پایگاه مربوطه تعریف شوند. اما دسترسی های همه آن ها، می تواند به صورت معین نشده (نارنجی) باقی بماند. حال با افزودن گروه، می توانیم دسترسی ها را برای گروه معین کنیم. این دسترسی ها، برای کاربران حاضر در آن گروه نیز لحاظ خواهد شد. دلیل این امر هم کاملا مشخص است: عملیات هر کاربر می بایست به نام خودش ثبت شود و نه بنام گروه. پس لازم است که تک تک کاربران ورود اطلاعات به تفکیک تعریف شوند. اما برای سهولت در اعطای دسترسی به کاربران به صورت گروهی، می توان از امکان پیش گفته استفاده کرد.

    این مساله در مورد کاربران گزارشگیری وجود ندارد. زیرا این کاربران اجازه هیچ گونه تغییری در نرم افزار را ندارند. به همین جهت هم فقط تعریفشان در گروه کفایت می کند.
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.