چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 24 تیر 1393 09:34 ق.ظ توسط momeni
استفاده همزمان دو کاربر از سیستم فروش و استفاده از دوانبار متفاوت
�4 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
h_t_hete
کاربر جدید
کاربر جدید

--
23 تیر 1393 10:26 ق.ظ

    با سلام و تشکر از زحمات شما
    با توجه به اینکه هدف اصلی از استفاده از نرم افزارهای مالی افزایش دقت در کنار افزایش سرعت می باشد ما در شرکت با مشکلی مواجه هستیم که امید وارم راهنمایی بفرمایید در شرکت ما دو کاربر از نرم افزار فروش استفاده میکند در واقع دو واحد فروش وجود دارد که نوع فروش آنها و نوع فعالیتشان از هم جدا بوده و به صورت جداگانه فعالیت میکنند و از آنجایی که این فعالیتها مربوط به یک شرکت میباشد واحد مالی آنها مشترک است مشکلی که وجود دارد این است در قسمت فروش برای جدا سازی فاکتورها از همدیگر از دو شماره سری جداگانه استفاده میشود ولی با توجه به اینکه هر فاکتور همراه با یک حواله میباشد و شماره های سری حواله های مربوط به دو واحد هم از هم جدا می باشد در ثبت فاکتور با مشکل روبرو هستیم و این مسئله باعث تداخل در حواله ها شده است جرا که سیستم فاکتور ها را به شاره سری جدا ثبت ولی حواله ها را با یک شماره سری میزند که باعث تداخل و به ریختگی در شماره حواله ها شده و دقت کار را پایین می آورد همانکونه که میدانید جهت کنترل داخلی شرکت وجود شماره حواله ها مرتب و همچنین شماره فاکتور ها با شماره ها مرتب بسیار اهمیت دارد ممنون میشوم راهنمایی بفرماییند

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    23 تیر 1393 03:00 ب.ظ
    سلام

    با توضیحات شما ما فرض می‌کنیم موارد زیر وجود دارد

    1. از امکانات سیستم برای تشکیل خودکار برگه‌های انبار (حواله) همزمان با ثبت فاکتور فروش استفاده می‌کنید.
    2. برای تفکیک عملیات واحد‌های عملیاتی مستقل از بخش استفاده نمی‌کنید.


    توضیحات:

    الف) روش استاندارد ما برای تفکیک عملیات یک سیستم اطلاعاتی به واحدهای مستقل از یکدیگر به صورتی که بلافاصله قابل تلفیق باشند، استفاده از مفهوم "بخش" است. اگر کاربران مورد اشاره در بخش‌های مختلفی مشغول به عملیات بوده باشند تفکیک عملیات به صورت خودکار انجام می‌شود و نیازی به استفاده از سری نبود. البته ممکن است سیستم شما از مدل M و فاقد بخش باشد؛ به جز این ممکن است نخواهید از بخش برای تفکیک عملیات استفاده نمایید؛ به جز این ممکن است علاقه داشته باشید که سری برگه‌های در بخش‌های مختلف متفاوت از یکدیگر باشند. هم این موارد قابل توجیه و منطقی‌اند.

    ب) پیش‌فرض سری برگه‌های انبار و درخواست از "نوع برگه" معلوم می‌شود. در سیستم‌های انبار ممکن است تنوع زیادی در انواع برگه‌های هم کلاس وجود داشته باشند. مثلا برگه‌های خروج از انبار اگرچه همگی حاوی انواع رخدادهای خروج کالا از انبار هستند اما بسته به روال‌های عملیاتی سازمان یا برای تفکیک انواع رخدادهای قابل درج در هر برگه ممکن است انواع برگه خروج تعریف شوند. یکی از اطلاعاتی که برای هر نوع برگه تعریف می‌شود، پیش‌فرض سری برگه است. به همین دلیل است که پیش‌فرض سری برگه‌های انبار و برگه‌های درخواست کالا برخلاف سایر انواع برگه‌ها به صورت صریح در تنظیمات سیستم (همه کاربران یا کاربر فعلی) تعریف نمی‌شوند.

    ج) در تنظیم خودکار برگه‌های انبار و درخواست همزمان با ثبت فاکتور فروش، پارامترهای بسیار مهمی در تنظیمات سیستم وجود دارند: نوع برگه خروج انبار و نوع برگه درخواست. با توجه به بند قبل معلوم می‌شود که پیش‌فرض سری این برگه‌ها از همین نوع برگه استخراج می‌گردد.


    به عقیده بنده، تکثیر این انواع برگه در تنظیمات هر کاربر کار درستی نیست. مثلا اگر مشابه تنظیمات همه کاربران در مورد نوع برگه‌های مورد استفاده در تنظیم خودکار را برای هر کاربر تکرار کنیم، ممکن است پراکندگی ناخواسته، ناخوشایند و غیرقابل کنترلی در برگه‌هایی که به صورت خودکار ایجاد شده‌اند پدید آید. بررسی این وضعیت و احیانا اصلاح آن مستلزم بررسی نحوه تنظیم هر یک از کاربران دارد که برای مدیر سیستم ناخوشایند است. ضمن اینکه هر کاربر در هر زمان قادر است تنظیمات فوق را تغییر دهد!

    از طرف دیگر اینکه بخواهیم سری این برگه‌ها به تفکیک کاربران قابل تعیین باشد (شبیه وضعیتی که برای برگه‌های فروش داریم) درخواست معقولی است - اما با طرح ما مطابقت ندارد.

    یک راه این است که در نسخه جدید (انشالله همین نسخه 405 که به زودی ارائه خواهد شد) یک صفحه با محتویات زیر به تنظیمات سیستم برای کاربر فعلی در قسمت تنظیمات فروش اضافه کنیم:

    عنوان صفحه: تنظیم خودکار برگه‌های تحویل (و درخواست) کالا ------------------------------------- (یعنی فقط برای کالا؛ برای خدمات همان روال قبلی)

    سری برگه‌ها:

    [ ] همان پیش‌فرض سری موجود در "نوع برگه‌ها"

    برگه خروح کالا:
    برگه درخواست کالا:

    این صفحه در تنظیمات سیستم برای کاربر فعلی و فقط برای فروش دیده خواهد شد. اگر گزینه "همان..." علامت‌گذاری شده باشد دیگر نمی‌توان سری برگه‌ها را به صورت صریح در ادامه صفحه تعیین کرد و رفتار سیستم همان خواهد بود که اکنون هست (یعنی سری از نوع برگه - که در تنظیمات سیستم برای همه کاربران تعیین شده است - استخراج می‌شود). اما اگر آن گزینه علامت‌گذاری نشده باشد می‌توان سری دلخواه را وارد نمود.


    این راه‌حل از طرف ما قابل پیاده‌سازی است. دوستان و همکاران لطفا اگر نظری در این مورد دارید یا اگر به نظرتان این تغییر لطمه‌ای به کل سیستم وارد می‌کند بفرمایید...

    ارادت

    Etemadi
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    23 تیر 1393 04:22 ب.ظ
    سلام

    به نظر من که راه حل خوبی به نظر می رسد .
    با تشکر
    h_t_hete
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    24 تیر 1393 09:19 ق.ظ

    با سلام وتشکر از راهنمایی شما

    با توجه به توضیحات شما ، ما از نسخه 4.01 نوسا استفاده میکنیم که در منوی سیستم => بخشها ( واحدهای سازمانی ) وجود دارد

    شما در مواردی که عنوان کردید:

    1- در واقع یک راه این است که ما در  قسمت بخشها ، بخش یا واحدی را تعریف کنیم و در قسمت کاربر فعلی هم برای هر واحد ، بخش مورد استفاده را مشخص کنیم که در این صورت فاکتور و حواله بدون نیاز به استفاده از سری با شماره های مجزا قابل استفاده می باشد کمی راهنمایی بفرمایید

    2- در مورد راه حل پیشنهای شما در نسخه جدید فکر خوبی است با توجه به اینکه از نظر شما قابل پیاده سازی  است اگر این مورد را هم اضافه بفرمایید بسیار عالی است   به نحوی که دیکر حواله ها بعد از ثیت فاکتور با هم تداخل نداشته باشد  در واقع در حال حاظر ما بعد از ثبت فاکتور باید وارد حواله بشویم و مجدد شماره حواله را اصلاح کنیم  و در مواردی که همزمان دو کاربر کار میکنند با مشکل مواجه میشویم و نظم شماره حواله ها به هم میخورد

    از راهنمایی شما بسیار سپاس گذار هستم



    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    24 تیر 1393 09:34 ق.ظ
    سلام

    در مورد بخش‌ها و کاربرد آنها در سیستم مطالعه مطلب مفید آقای سعادت را پیشنهاد می‌کنم:

    http://accsupport.nosa.co...v/topic/Default.aspx

    ارادت
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.