چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 24 تیر 1393 11:29 ق.ظ توسط momeni
اصلاح فاکتور فروش
�5 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
h_t_hete
کاربر جدید
کاربر جدید

--
23 تیر 1393 10:03 ق.ظ
    با سلام
    در مورد اصلاح برگه فروش من با مشکلی روبرو هستم که از شما تقاضا دارم تا مرا راهنمایی بفرمایید ، بعضی مواقع وقتی فاکتور فروش را صادر میکنیم بعد از ذخیره کردن فاکتور به دلایلی نیاز میشود تا  مشتر آن را اصلاح کنم شخص دیگری را انتخاب کنم در چنین حالتی بعد از ذخیره کردن فاکتور ، برای اصلاح وارد فاکتور میشوم و  مشتری را تغییر داده و بعد از آن فاکتور را ذخیره میکنم اما متوجه شدم بعد از انجام این کار در داخل حواله مربوط به آن فاکتور فقط نام بالای حواله تغییر میکند یعنی کدمرکز ولی کد مراکز هر سطر در حواله مربوطه همان مرکز قبلی میباشد و تغییر نمیکند لطفا راهنمایی بفرمایید من چگونه باید فاکتور را اصلاح کنم تا این مشکل به وجود نیاید تنها راهی که به نظر من میرسد این است که بعد از تغییر  مشتری تمام سطرهای فاکتور را پاک کنم و دوباره همه موارد را وارد کنم که این کار بسیار زمان میبرد که در واقع در این حالت اگر من فاکتور را حذف و دوباره آنرا بزنم راحتتر خواهد بود ولی در مواردی که اقلام فاکتور زیاد است کار بسیار دشوار میشود
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    23 تیر 1393 01:09 ب.ظ
    سلام

    ممنون از نکته‌ای که مطرح فرمودید

    در سیستم فروش امکانی برای "تنظیم خودکار برگه‌های انبار" همزمان با تنظیم فاکتور فروش وجود دارد که احتمال می‌دهم نکته مورد اشاره شما مربوط به استفاده از این امکان باشد. به عبارت دیگر اگر پیش از تنظیم فاکتور حواله (برگه خروج از انبار) را به صورت صریح تنظیم کرده باشید قاعدتا هیچ انتظاری برای اینکه سیستم آن برگه انبار را به صورت خودکار اصلاح نماید نخواهیم داشت. اما اگر برگه انبار به صورت خودکار توسط سیستم و همزمان با تنظیم فاکتور ایجاد باشد طبیعی است که انتظار داشته باشیم در صورت اصلاح فاکتور تاثیرات لازم در آن برگه انبار داده شود.

    یک مورد قابل تنظیم بسیار مهم در سیستم فروش داریم با عنوان "تفاوت مشتری و مرکز در رخدادهای فروش مجاز باشد". این تنظیم در برنامه Admin / اصلاح مشخصات یک سیستم اطلاعاتی / صفحه فروش، قابل انجام است. معمولا تنظیمات مهم و سرتاسری سیستم را در Admin انجام می‌دهیم. دلیل وجود این گزینه، این است که گاهی کالاها از انبار مثلا برای استفاده کننده نهایی کالا حواله می‌شوند اما فاکتور به نام شخص دیگری ثبت می‌گردد. همینجا در داخل پرانتز انواع اشخاصی که در فرآیند فروش و تحویل کالا پیش‌بینی کرده‌ایم را مرور می‌کنم: (مرکز برگه انبار / مرکز رخداد انبار / نشانی محل تحویل / مشتری / نماینده / بازاریاب / طرف بدهکار فروش - یکی از مشتری یا نماینده یا بازاریاب)

    حال به موضوع این پست می‌پردازیم: به احتمال بسیار زیاد در سیستم شما تفاوت مشتری و مرکز در رخدادهای فروش مجاز تنظیم شده است. به همین دلیل در زمانی که مشتری فاکتور را تغییر می‌دهید و این مشتری با مرکز برگه‌های انبار مربوطه متفاوت می‌شود، سیستم خطایی نمی‌دهد. اگر این مجاز بودن را بردارید، در شرایط گفته شده سیستم اصلا امکان ذخیره برگه را نمی‌دهد.

    اگر این وضعیت پیش بیاید (یعنی تفاوت مشتری با مرکز منجر داشته باشیم)، کافی است در سطرهای فاکتور فروش، محتویات ستون "مرجع تحویل" را حذف کنید (نیازی به حذف سطرها نخواهد بود). در حین ذخیره فاکتور، سیستم سطرهای قبلی‌ای که برای مرکز (مشتری) قبلی به صورت خودکار تنظیم کرده بوده است را حذف خواهد کرد و سطرهای جدید را ایجاد می‌کند.

    البته در این شرایط، برخلاف موردی که شما ذکر کرده‌اید، مرکز برگه بدون تغییر باقی می‌ماند (مربوط به همان مشتری قبلی باقی خواهد ماند). متاسفانه با توجه به اینکه مرکز برگه با سطرها تفاوت دارد سیستم نمی‌تواند نیاز به اصلاح آن مرکز را تشخیص دهد و باید (در صورت لزوم) به صورت دستی آنرا اصلاح فرمایید.

    اما پرسشی از همکاران و سایر دوستان دارم: تغییر مشتری یک فاکتور فروش به عنوان یک "روال" در سیستم ما دیده نشده است. رفتار جاری و متداول سیستم منجر به این می‌شود که برحسب تنظیم فروش در Admin یکی از وضعیت‌های پیش‌گفته در سیستم رخ دهند. به نظر بنده، تغییر مشتری فاکتور قاعدتا باید خیلی ندرتا رخ دهد. آیا این نظر صحیح است - یا برعکس تغییر مشتری فاکتور اتفاقی است که به دفعات در سیستم فروش پیش می‌آید؟

    ارادت
    Etemadi
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    23 تیر 1393 02:00 ب.ظ
    سلام

    به نظر بنده این مورد کم پیش می آید .
    با تشکر
    molaei
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    23 تیر 1393 04:16 ب.ظ
    با سلام و عرض ادب.

    آنچه بنده با آن برخورد کرده ام:
    شرکت هایی که از سیستم مکانیزه برای صدور فاکتور فروش استفاده می کنند، برای باطل نکردن فاکتورهایی که منتفی می شود (فاکتوری که صادر و قطعی می شود، اما پیش از تحویل به مشتری کنسل می شود) در فواصل زمانی کوتاه، اقدام به پر کردن همان فاکتور برای یک مشتری دیگر می کنند. زیرا در واقع فروشی اتفاق نیفتاده که بخواهند برگشت از فروش تنظیم کنند.
    در این شرایط سناریوی مورد اشاره این پست، ممکن است به دفعات اتفاق بیفتد.
    h_t_hete
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    24 تیر 1393 09:54 ق.ظ
    با سلام و تشکر از راهنمای شما

    همانگونه که فرمودید این روال بسیار کم اتقاق می افتد سیستم شرکت ما به گونه ای است که ما سعی می کنیم برای مشتریان پیش فاکتور بزنیم و در نهایت بعد از اینکه از درخواست مشتر اطمینان حاصل شد بعد مراحل ثبت فاکتور . .... را انجام دهیم ولی مواردی که پیش آمده دلایل دیگری دارد و هدف ما جلوگیری از ابطال فاکتور نبوده بلکه مربوط به نوع قرارداد با مشتری و تعهدات شرکت دارد که گاها این مورد را به وجود می آورد

    بنده از مطالب شما اینگونه برداشت کرد ه ام که در تنظیمات admin گزینه وجود دارد که مشتر را از مرکز مجزا میکند که اگر آن گزینه "مجاز" باشد که در سیستم ما احتمالا اینگونه است امکان اصلاح را میدهد ، و نیاز است که به صورت دستی حواله اصلاح گردد که شما فرمودید نیازی به حذف کل سطرها نیست فرمودید محتوای ستون " مرجع تحویل" را حذف کنیم اگر امکان دارد روش کار را بیشتر توضیح دهید

    و در مورد بعد در صورت برداشتن مجاز بودن امکان اصلاح داده نمیشود و نمیتوان این تغییر را اعمال کرد راهنمایی بفرمایید ممنون
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    24 تیر 1393 11:29 ق.ظ
    سلام

    1. گزینه مورد بحث در Admin باعث می‌شود که مرکز همیشه مساوی مشتری باشد. اگر چنین نباشد در حین ذخیره فاکتور خطا می‌دهد. یعنی از پدید آمدن وضعیت ناخوشایند ممانعت می‌کند.

    2. در هر سطر از فاکتور یک ستون به نام "مرجع تحویل" وجود دارد. در حین اصلاح فاکتور می‌توانید این ستون را نیز اصلاح کنید و مثلا محتوای آنرا حذف (پاک) نمایید. وقتی مشتری فاکتور را تغییر می‌دهید؛ "قبل از" ذخیره کرده فاکتور باید در همه سطرها محتوای ستون مرجع تحویل را حذف نمایید. با اینکار در زمان ذخیره فاکتور دیگر خطا نخواهید داشت - بلکه سیستم به صورت خودکار حواله را اصلاح می‌کند (یعنی سطرهای قبلی را از حواله حذف می‌کند و سطرهای جدید با مرکز مناسب - مساوی مشتری جدید فاکتور - درج می‌نماید).

    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.