چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 16 تیر 1393 12:25 ب.ظ توسط raha
نگهداری مرخصی روزانه و ساعتی در سیستم دستمزد ویندوز
�7 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
raha
کاربر
کاربر

--
12 تیر 1393 11:10 ق.ظ
    سلام با استفاده از سیستم دستمزد ویندوز می خواهم مرخصی روزانه و ساعتی پرسنل را نگهداری کنم . آیا امکان پذیر می باشد یا خیر ؟ اگر جواب بله است چگونه. در توابع موجود در سیستم دستمزد من تابع ای بابت جمع نمودن و کم نمودن ساعت ها و روز ها ندیدم . ممکن است راهنمایی نمایید. با تشکر
    molaei
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    14 تیر 1393 01:42 ب.ظ
    با سلام.

    هر دو مورد شدنی است.
    در مورد مرخصی روزانه که گمان نمی کنم مشکلی داشته باشید. فیلد مرخصی روزانه، عدد صحیح است و جمع و تفریق آن به سادگی قابل انجام است.
    در مورد فیلد مرخصی ساعتی هم، چنانچه نوع فیلد را "مدت" انتخاب نمایید، مانند فیلدهای صحیح می توانید آن ها را با عملگرهای + و - جمع و تفریق نمایید.
    البته ذکر یک نکته ضروری است: داده های از جنس "مدت"، بر حسب "روز" نگهداری می شوند. برای تبدیل آن ها به ساعت، کافی است آن ها را در عدد 24 ضرب نمایید.
    raha
    کاربر
    کاربر

    --
    15 تیر 1393 08:37 ق.ظ
    سلام . ممنون از پاسخ شما
    raha
    کاربر
    کاربر

    --
    15 تیر 1393 03:26 ب.ظ
    سلام
    فرمت فیلد مدت به صورت 00:00:00 می باشد و فرمت فیلد زمان به صورت 00:00:00 می باشد .(البته در هنگام تعریف می توان این فرمت را انتخاب نمود ) در فیلد مدت تقریبا هر طوری عدد بخواهی می توانیم وارد نماییم ولی در فیلد زمان خیر ؟
    مثلا در فیلد مدت می توان به صورت 33:50:45 دیتا وارد نمود و در فیلد زمان حداکثر می توان23:59:59 را وارد نمود .
    ممکن است اطلاعات بیشتری در مورد این 2 نوع فیلد در اختیار من قرار دهید . تفاوت این 2 فیلد در چیست ؟

    ممنون
    Sadri
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    15 تیر 1393 04:14 ب.ظ
    با عرض سلام و احترام ،
    خود شما دقیقا اشاره فرمودید که در فیلد زمان بیشتر از یک شبانه روز (24) ساعت نمیتوان ورود اطلاعات کرد حال اینکه در فیلد مدت اینگونه نیست .
    در واقع مدت میتواند از حاصل جمع (تفریق) زمان (ها) باشد .
    با تشکر
    raha
    کاربر
    کاربر

    --
    16 تیر 1393 09:01 ق.ظ
    سلام
    سوال من در راستای پاسخ دوستی بود که فرموده بودند " داده های از جنس "مدت"، بر حسب "روز" نگهداری می شوند. برای تبدیل آن ها به ساعت، کافی است آن ها را در عدد 24 ضرب نمایید"
    با این احتساب باید زمان را در 24 ضرب نمود نه مدت را ؟
    به همین دلیل خواستم اطلاعات بیشتری دریافت کنم .

    ممنون
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    16 تیر 1393 11:58 ق.ظ
    سلام

    فیلدهای از نوع زمان و مدت هر دو یک مقدار "زمان" را بازنمایی می‌کنند با این تفاوت که منظور از زمان اندازه‌گیری یک ساعت و دقیقه و ثانیه به خصوص در یک شبانه‌روز است و منظور از مدت، مقدار زمان سپری شده یا تجمعی است. اگر بخواهیم زمان وقوع یک رخداد در یک روز را داشته باشیم از فیلد زمان استفاده می‌شود - مثلا ساعت و دقیقه ورود یا خروج پرسنل. اگر بخواهیم مدت زمان سپری شده یک واقعه را اندازه‌گیری و ثبت کنیم از فیلد مدت استفاده می‌شود - مثلا یک کار چه مدت طول کشیده یا یک شخص چه مدت به مرخصی ساعتی رفته است.

    مدت‌های مختلف را می‌توان با هم جمع کرد. مثلا اگر یک نفر در طول سال 100 بار از مرخصی ساعتی استفاده کرده باشد و هر بار یک ساعت یا دو ساعت و ده دقیقه یا 40 دقیقه و مانند آن به مرخصی رفته باشد، می‌توان این مدت‌ها را به هم جمع کرد و مثلا تشخیص داد که در طول سال 150 ساعت و سی دقیقه از مرخصی ساعتی استفاده کرده است. این در حالی است که فیلدهای زمان نمی‌توانند بیش از 24 ساعت باشند و قابل جمع شدن با هم نیستند.

    حال اگر بخواهیم تشخیص دهیم که این 150 ساعت و سی دقیقه به صورت عددی چه مقداری را در سیستم دارند (مثلا اگر در برنامه این جمع را در یک متغیر قرار دهیم و در گزارش منعکس کنیم)، چنین است که واحد آن روز است یعنی "برحسب روز نگهداری می‌شود". 150 ساعت و سی دقیقه معادل 6.270833 روز می‌باشد. برای اینکه مدت را برحسب ساعت بدست آوریم کافی است آنرا در 24 (تعداد ساعت در یک روز) ضرب کنیم. حاصل 150.5 خواهد بود.

    ارادت
    raha
    کاربر
    کاربر

    --
    16 تیر 1393 12:25 ب.ظ
    سلام

    بسیار عالی بود

    سپاس فراوان
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.