چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 11 تیر 1393 10:20 ق.ظ توسط saffarzadeh
تخفیف سطری معادل مالیات بر ارزش افزوده
�5 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
azizi
کاربر
کاربر

--
07 تیر 1393 09:57 ق.ظ
    با سلام خدمت همکاران عزیز
    یکی از شرکت ها با توجه به اینکه در بعضی از فاکتورهایشان از مشتری مالیات بر ارزش افزوده حساب شده در سطرها را دریافت نمی کنند خواهان این هستند که معادل مالیات بر ارزش افزوده محاسبه شده تخفیف سطری درنظر بگیرند و از درج تخفیف در انتهای فاکتور معادل مالیات سطور اجتناب دارند. اگر برای تخفیف سطر بتوانیم مبلغ رادر 8%ضرب و بر 108% تقسیم کنیم آیا درست می شود؟
    اگر راهکاری دارین ممنون می شوم
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    07 تیر 1393 10:29 ق.ظ
    سلام

    تخفیف مستقیم، پیش از محاسبه مالیات باید از بها کسر شود.

    بها a - تخفیف b - مالیات c - درصد مالیات d

    اگر درست متوجه شده باشم، هدف این است که a - b + c = a شود - یعنی b = c. این در حالی است که c از b متاثر است - یعنی c = (a - b) * d که قرار است مساوی b باشد.

    اگر این معادله را برای b حل کنیم (مقدار b را از روی a بدست آوریم): b = ad / (1 + d)‎ خواهد شد. اشکال این است که d تقسیم بر یک منهای d یک عدد گویا است که لزوما قابل تبدیل به درصد نیست و حتما خطا خواهد داشت. مثلا اگر d مساوی هشت صدم باشد ضریب محاسبه b مساوی دو بیست و هفتم خواهد بود!

    امیدوارم همه نسبت به قانون، ریاضیات و نرم‌افزار مهربان‌تر باشند.

    ارادت
    azizi
    کاربر
    کاربر

    --
    07 تیر 1393 12:52 ب.ظ
    با تشکر از جناب آقای مومنی
    دقیقا من با شما موافقم ولی:
    شرکت طرف ما میگن که اگه میشد در قوانین تغییر تعرفه بجای محصور بودن در درصد،بهای واحد،بهای ثابت و ...از یک فرمول استفاده نمود مشکل شان با یک ضرب و تقسیم حل میشد ولی نرم افزار باهاشان نرمی بخرج نمی ده و من نتوانستم به هیچ وجه توجیهشان کنم.
    پس راهکاری وجود ندارد؟
    azizi
    کاربر
    کاربر

    --
    07 تیر 1393 12:56 ب.ظ
    یعنی در فرم رسمی مورد قبول دارایی بر خلاف واقع نمی توانند کاری انجام دهند حال اگه میخوان اون مالیات بر ارزش افزوده را از مشتری دریافت نکنند باید به قوانین مکمل بها در انتهای فاکتور مراجعه کنند و تخفیف لازمه را درج کنند؟
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    07 تیر 1393 01:06 ب.ظ
    خیر

    یا باید مالیات را دریافت نکنند (و پاسخ‌گوی وزارت دارایی باشند) یا باید مثل انسان‌های شریف دریافت کنند و در فاکتور منعکس نمایند.

    اینکه می‌خواهند این مالیات را خودشان پرداخت کنند و از مشتری دریافت نکنند "هیچ" ارتباطی با فاکتور و به صورت کلی سیستم فروش ندارد. کافی است رقم مالیات را به عنوان هزینه در سطر آزاد بزنند تا به حساب بدهکاری مشتری لحاظ نشود. به فرم فاکتور چه ربطی دارد آخر؟
    saffarzadeh
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    11 تیر 1393 10:20 ق.ظ
    با سلام و عرض احترام

    از آقای مومنی بابت پاسخشان سپاسگزارم.
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.