چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 07 اسفند 1392 01:38 ب.ظ توسط momeni
جلوگیری از افزودن آیتم تکراری به یک مجموعه
�1 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
amadrah
کاربر جدید
کاربر جدید

--
07 اسفند 1392 12:05 ب.ظ
    با سلام، هنگام اضافه نمودن یک آیتم به یک مجموعه، سیستم هیچگونه کنترلی جهت جلوگیری از افزودن آیتم تکراری به مجموعه را اعمال نمیکند. از آنجا که مجموعه ها بیشتر جهت تهیه گزارشات مالی مورد استفاده قرار می گیرد و در این قبیل گزارشات به طور معمول تکرار یک حساب مورد نیاز و منطقی نمیباشد، لذا خواهشمند است جهت بهبود کارایی سیستم و سهولت در استفاده از گزارشات آن، یک عامل کنترل کننده جهت بررسی و اعلام تکراری بودن آیتم مورد نظر به کاربر تعبیه نمایید. با سپاس، شرکت آمادراه پیشگامان، صاحبدل
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    07 اسفند 1392 01:38 ب.ظ
    سلام

    1. در همه کاربردهای مجموعه حساب تکراری مشکل‌آفرین نیست.

    2. صرف تکراری نبودن حساب‌ها به معنی منطقی شدن مجموعه برای گزارش‌های مالی مورد نظر جنابعالی نیست. مثلا اگر حساب‌هایی که زیرگروه یکدیگر‌اند هم در یک مجموعه به همراه هم تعریف شوند نتیجه منظقی از مجموعه بدست نخواهد آمد. مثلا وجود همزمان حساب 5 و حساب 511/01 در یک مجموعه را تصور فرمایید.

    3. از آنجا که در زمان تعریف مجموعه کاربرد آنرا نمی‌دانیم کنترل منطقی بودن محتویات مجموعه به صورت خودکار انجام نمی‌شود؛ اما فرمان "بررسی حساب‌های تکراری یا وابسته به هم" به همین منظور در حین تدوین یک مجموعه در اختیار کاربر قرار داده شده است که همین کنترل را انجام می‌دهد و وجود موارد تکراری یا زیرگروه در مجموعه را اطلاع می‌دهد.

    4. در کاربردهای حساس (مثلا تنظیم خودکار سند سود و زیان) تکراری یا وابسته بودن حساب‌های مجموعه به صورت جداگانه کنترل شده است. سیستم اجازه استفاده از مجموعه‌های غیرمنطقی در کاربردهای حساس را نمی‌دهد. اما از نطر ما گزارش‌های عادی، کاربردهای حساس نیستند و بسته به نوع گزارش ممکن است وجود حساب تکراری یا وابسته بدون اشکال باشد - اگر جز این است، کاربر می‌تواند با استفاده از امکانی که در بند قبل توضیح دادیم محتوای مجموعه خود را بررسی نماید.

    ارادت
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.