چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 03 آذر 1392 12:28 ب.ظ توسط momeni
کد ملی
�3 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
shiralat1
کاربر جدید
کاربر جدید

--
03 آذر 1392 08:43 ق.ظ
    با سلام و خسته نباشید: موضوع 1=همانطور گه آگاهید کد ملی در بانکها، بیمه،خرید و فروش، مالیات و غیره نقش مهمی در حال حاضر ایفا میکند لذا در صورت امکان ترتیبی اتخاذ گردد که کد ملی رابتوان به عنوان فیلد شاخص در حقوق و دستمزد انتخاب نمود البته اگرچه فیلد تماما عددی است ولی چون بعضی از کدها با صفر شروع میشود مشکل ساز شده است. شاید فیلدی ازنوع الگو کارگشاباشد به ویژه که نوع الگو دار دار کد پستی و تلفن همراه نیز موثر است. ضمنا به علت مشکلات کشوری ما بعضی از کارکنان را تعدیل کرده و بعد از مدتی دعوت بکارشده اند لذا به علت عدم توجه بعد از مدتی متوجه تکراری بودن افراد شدیم در حالی که مانند سایر ارگانها میشد با کنترل اتوماتیک کد ملی از تکرار آنها ممانعت بعمل آورد. موضوع 2= در صورت امکان زمان حذف کاربران بلا استفاده بجای ساعت از دقیقه استفاده شود.
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    03 آذر 1392 10:15 ق.ظ
    سلام

    هر فیلد غیرتکرارپذیر حتما باید برای همه رکوردها وارد شوند.
    در دفتر تلفن و نشانی این فیلد فقط برای اشخاص حقوقی وارد می‌شود.
    الحاق یک رکورد تلفن و نشانی به پرسنل در سیستم اختیاری است.
    متوجه منظور شما از "سایر ارگان‌ها" نشدم.

    مشکل شما با کنترل تکراری نبودن کد ملی رفع نمی‌شود. تصور کنید که برای یکی از اشخاص حقیقی به دلیلی به بیش از یک رکورد تلفن و نشانی نیاز داشته باشید. قاعدتا در هر دو رکورد باید کد ملی همان شخص را وارد نمایید.

    در یک مثال دیگر، فرض کنید که اطلاعات تلفن و نشانی شخصی که دعوت مجدد به کار شده است را از قبل در سیستم داشته باشید؛ ممکن است همان رکورد تلفن و نشانی را برای رکورد جدیدی که به اشتباه به صورت تکراری وارد می‌نمایید نسبت دهید. کد ملی تکراری نیست اما رکورد مشخصات پایه تکراری خواهید داشت.

    توصیه حقیر این است که از همان سازوکار شماره پرسنلی و شماره کارت برای کنترل تکراری بودن اشخاص استفاده نمایید. ترتیبی دهید که اشخاصی که دعوت مجدد به کار می‌شوند همان شماره پرسنلی یا شماره کارت سابق را داشته باشند.

    در حین انجام تغییرات در سیستم باید همه کاربران سیستم (در طیف‌های مختلف و رفتارهای ستادی متفاوت) را مدنظر قرار دهیم. به همین دلیل متاسفانه درخواست جناب‌عالی برای ما قابل انجام نیست. همین مسئله در مورد کم کردن زمان برای کاربران بلا استفاده هم صدق می‌کند. چند "دقیقه" کار نکردن با سیستم را نمی‌توان به عنوان بلااستفاده بودن سیستم توسط کاربر دانست.

    ارادت

    shiralat1
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    03 آذر 1392 11:55 ق.ظ
    با سلام مجدد به استحضار میرسانم منظور من بهره جستن از کد ملی اشخاص در سیستم حقوق و دستمزد به عنوان فیلد شاخص جهت فایلهای وارده و صادره(DBF)میباشدکه به علت شروع بعضی از کدها با صفر این امر میسر نشده و این فیلد با آنکه 100% عددی است ولی به همان دلیل نوع آن حرفی تعریف شده است چنانچه در این موضوع کمکی میتوانید بکنید راهنمائی بفرمائید. با تشکر
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    03 آذر 1392 12:28 ب.ظ
    قربان، باید از طراح کد ملی سوال شود که اگر عددی است پس ارقام صفر در ابتدای آن چه معنی دارد. اگر قرار باشد که صفرها مهم و معنی‌دار باشند چاره‌ای جز "حرفی" بودن فیلد نداریم.
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.